אחד האתרים המחייבים ביקור בתאילנד, הוא המקדש הבודהיסטי Wat Phra Dhammakaya ברובע Khlong Luang, הנמצא 16 קילומטרים צפונית לשדה התעופה הבינלאומי של בנגקוק, תאילנד.

זהו מרכז תנועת הדמקאקיה השנויה במחלוקת, כת בודהיסטית שהוקמה בשנות השבעים, שמותקפת בגלל תורתה הדתית הלא שגרתית ומסחור הבודהיזם.
האנדרטה הדתית שהקימו מאמיניה, עלתה להם בסך 1 מיליארד דולר והיא נראית יותר כמו חללית, או אצטדיון ספורט או אפילו עב”ם, אבל לא דומה למקדש תאילנדי מסורתי

במרכז המבנה נמצאת כיפה ענקית (Dhammakaya Cetiya) המכוסה 300,000 פסלי ברונזה מצופים זהב של בודהה – 700,000 נוספים שוכנים בתוך המקדש. כיפת הזהב היא אולם הזיכרון של מייסד הכת, פרמרונקולטהממוני. הכיפה מוקפת ברצפת בטון עגולה מאסיבית, המשמשת כאמפיתיאטרון למדיטציה. המתחם כולו ממוקם על שטח של אלף דונם.
טקסים ומדיטציות המוניות נערכות שם מדי יום, בעזרת אלפי מתנדבים. במהלך ימי ראשון ובפסטיבלים דתיים מרכזיים, מתאספים כמעט 100,000 מתפללים במתחם. קהילה המונה כ-3,000 נזירים גרים בתוך וואט פרה דמקהאיה והופכים אותו למקדש הגדול ביותר בתאילנד מבחינת תושבים.
למרות הטקסים האקסהיביציוניסטים והסיקור הלאומי של אירועים אלה בערוצי הטלוויזיה, הצליחה כת דמקקאיה בת 4 העשורים, לשמור עצמה מתחת לרדאר העולמי.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מהעולם
+כתבות מומלצות
הבלוג של ורדית חרצית
מהעולם
הבלוג של ורדית חרצית
 
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
מהעולם
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
לחשבון האינסטגרם שלהם יש יותר מ-1.5 מיליון עוקבים. המשותף לשני החברים בעלי ארבע הרגליים
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
מהעולם
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
  לטכניקת daisugi קווי דמיון משותפים לזו של הבונסאי – אמנות יפנית בת אלף

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*