האי אוקינאווה, בקצה הדרומי של יפן, ידוע בכינוי Island of Immortals. זאת כי זקני האי יודעים כנראה את הסוד לחיים ארוכים ומאושרים.

גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע במערב). יש באי פי ארבעה אנשים שעברו את גיל 100, מאשר בכל מקום אחר על פני הגלובוס. עוד סטטיסטיקה: תושבי האי נוטים ב-80% פחות מאוכלוסיית המערב, ללקות במחלות לב, או סרטן השד או הערמונית ומחזיקים בשיעורים הנמוכים ביותר בעולם של שלושת גורמי המוות המובילים: מחלות לב, שבץ וסרטן. מחלות “זקנה” כגון אלצהיימר כמעט ולא מוכרות, למרות שבאי אחוז גבוה של תושבים קשישים. לא לחינם אומרים שהאי הזה הוא המקום הבריא ביותר על הפלנטה.
חוקרים שלמדו את אוכלוסיית האי, מסבירים שיש גורמים גנטיים שעוזרים להם להגיע בריאים לגילאים מופלגים, אבל גנטיקה היא לא הגורם היחיד, אלא בעיקר אורח החיים שלהם והתזונה הבריאה שמאפיינת אותם. מחקרים הראו שרוב תושבי אוקינאווה שהיגרו למדינות אחרות, היו פגיעים למחלות בדיוק כמו כולנו, למרות הגנטיקה שלהם.

 

 

תושבי האי יצרו את “דיאטת אוקינאווה” שזכתה לתהילה בינלאומית ואנשים ברחבי העולם מאמצים את המטבח העשיר במזון העל היפני, כדי לזכות לחגוג יומולדת מאה. תושבי האי הקטנטן אוכלים כבר לאורך מאות שנים, את מה שעומד לרשותם, אוכל טרי ונא ונטול קלוריות. מזונות סויה מלאים, כמו טופו, מלפפון הוא אחד מהירקות הפופולריים ביותר באי. בטטה, פירות ים ואצות ים, גם הם חלק מתזונה שלהם, המבוססת ב-96% על הצומח. תזונה עשירה בירקות ועשבי מרפא, שהוכחה כמורידה את הסיכון לסרטן, דמנציה ומחלות לב. הם שומרים על גודל מנות קטן ומקיימים את המנטרה האוקינאווית “hara hachi bu”, שפירושה “אכלו עד שתשבעו 8/10”. אלא ממעבר לצומח ולדגים, בשר חזיר מהווה מרכיב חשוב בתזונה שלהם. החזיר הגיע אליהם באמצעות הסינים במאה ה-15 והוא מקפידים לאוכל אותו כליל, כולל אוזניים ולשון.

 

 

סבתא אוקושימה, שחייה עד גיל 109, הייתה התושבת המפורסמת ביותר באוגימי, כפר זעיר בצפון אוקינאווה. היא הופיעה במספר סרטים דוקומנטריים ובסרט בשם “איך לחיות לנצח” (2011). בעודה לוגמת כוס תה ירוק מדי יום עם חברים, היא אומרת בנחת “כולם בריאים כי יש לנו הרבה דגים בכפר וגם האוויר פה טוב.”
אכן, איכות האוויר טובה מאד באוגימי, שבו מעט מפעלים וכלי רכב ולכן זיהום האוויר מינימלי. האקלים הנוח מאפשר ליהנות מפעילות גופנית ופעילויות בכלל בחוץ, כל השנה. זהו אחד הישובים העניים ביותר באזור – ובעל תוחלת החיים הגבוהה ביותר. בכפר הזה לבדו חיים 12 בני מאה.
תושבי אוגימי עובדים בשדות מדי יום ונשארים פעילים גם בגיל מבוגר. תושבת האי בשם Tusne שהתראיינה ל-CNN, סיפרה כי היא מטפסת על עצים כדי לקטוף פירות, גם בשנות התשעים לחייה והיא לא הייתה חולה ב-70 השנה האחרונות. ספורט, פעילות גופנית ועבודה, טבועים בתרבות של התושבים (האי הזה הביא את ספורט הקארטה לעולם); התושבים מרבים גם בפעילות נוספת – סקס: הם מקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה, גם בגיל 90 ולא נעזרים בשום עזרים (כמו ויאגרה).
פרישה בעת זיקנה היא דבר שאי אפשר לקבל אותו. תושב בשם Ryuko בשנות ה-80 לחייו., עוסק בספורט ומתאמן מדי יום  “מעולם לא הייתי בבית חולים בחיי”, אמר בראיון. מה הסוד שלו? “אל תשתה יותר מדי אלכוהול ושמור על עצמך תמיד רגוע.”
גם השלווה הנפשית משותפת לרוב תושבי אוקינאווה מאריכי החיים, הם מעריכים אופטימיות וכבוד לזקנים, נמנעים מכעס ולחץ ומבקשים לחיות אורח חיים פשוט יותר.

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
תרבות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
תרבות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
תרבות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*