רבים אמרו שהיא לעולם לא תצליח וימאים וותיקים ומשופשפים קראו לה לא להעז, אך הנערה Jessica Watson הוכיחה לכולם את ההפך כולם כשהשלימה את הפלגתה בסירה הקטנה והוורודה שלה מסביב לעולם וחזרה לנמל הבית שלה בסידני, אוסטרליה, שלושה ימים לפני יום הולדתה ה-17.

 

הימאית האוסטרלית הצעירה גמעה יותר מ-23,000 קילומטרים ימיים ב-200 יום, כשהיא לבדה על היאכטה הוורודה שלה שארכה 30 מטרים, גוברת על סופות עם רוחות עזות, גלים ענקיים ועל בדידות, כדי להוכיח שאנשים צעירים יכולים להגשים את חלומותיהם, יהיו אשר יהיו.
המעשה מעורר ההשראה שלה התפרסם במהרה ברחבי העולם, ה-national geographic בחר בה כאחת מ-10 “הרפתקני השנה” שלו ומשפחתה הצליחה לסגור הסכמי פרסום עם כלי תקשורת שונים שפנו אליהם, לרבות אחד העיתונים של רופרט מרדוק, היא אף הוציאה לאור שני ספרים המתארים את מסעה הנועז, הוציאה סרט תיעודי קצר שצילמה במהלך ההפלגה ב-DVD עם קריינות של Sir Richard Branson, מכרה מזכרות מהאירוע, הוחתמה כפריזנטורית במסעות פרסום של אפליקציה לניווט, יצרנית בגדי ספורט וחברות נוספות, כיהנה כשגרירת נוער בארגוני צדקה ואת היאכטה שלה רכשה המדינה ב-300 אלף דולר עבור המוזיאון הימי, כך שסך ההכנסות ממינוף המסע בתקשורת, הכניסו לה סכום שנאמד במיליוני דולרים.
היא הגיבה לדברי ראש ממשלת אוסטרליה, שהעניק לה את אות המסדר האוסטרלי וכינה אותה “הגיבורה של כולנו” והצטנעה “אני לא גיבורה, רק בחורה שהלכה בעקבות החלום שלה”. באחד הראיונות ספרה שהשאיפה להקיף את העולם התגבשה אצלה בגיל 11, לאחר שאמה נהגה להקריא לה לפני השינה סיפורים על רוחו הבלתי מנוצחת של האדם. “רציתי לאתגר את עצמי ולהשיג משהו שאפשר להתגאות בו וכן, רציתי גם להוכיח לאנשים, שנאתי להישפט על פי המראה שלי וציפיות של אנשים ממה שילדה צעירה מסוגלת לעשות”. אגב, הפלגת הניסיון שעשתה לפני שיצאה למרחבי האוקיינוס, בישרה רעות למי שמאמין במזל, היא נרדמה והסירה התנגשה באוניית משא סינית וניזוקה קשות, אך כנראה לא מספיק בכדי להוציא לג’סיקה את הרוח מהמפרשים.
לאחרונה הפיקה Netflix סרט בשם “True Spirit”, המתעד את ההפלגה, כשאת ג’סיקה מגלמת Teagan Croft. הסרט אמור להיות מוקרן בשנה הבאה, לאחר שהפקתו התעכבה בכל מגפת הקורונה.
באתר שלה כתבה ג’סיקה, עשירה ומפורסמת, את מוסר ההשכל: “את גדולה כגודל החלומות שאת מעיזה להגשים”. הייתי מוסיפה עוד מוסר השכל: “לדעת למנף הצלחה לא פחות חשוב מאשר ההצלחה עצמה”. (האירוע התרחש בשנת 2010).

לאתר
לוידאו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*