האי הציורי Middle Island, מול חופי דרום ויקטוריה באוסטרליה, הוא מקומה של מושבת הפינגווינים הקטנים בעולם. יש מכנים אותם "פיות פינגווינים", הם אינם גבוהים ממטר ומשקלם כ-1 ק"ג בלבד. אוכלוסייתם שמנתה בעבר כמה מאות, הידלדלה לאחר שנפלו טרף לשועלים. עד שחוואי אחד באוסטרליה, הגה פתרון גאוני - להשתמש בכלבים כשומרי ראש של הפינגווינים.

האי אינו מיושב בבני אדם, ומופרד מהיבשת ברצועת מים של 30 מטר ובשפל, קל לשועלים לחצות מהיבשת ולהגיע לאי ולצוד את הפינגווינים. אוכלוסיית הפינגווינים התמעטה עד לנקודה שבה היא עמדה להיכחד לחלוטין “היו לנו כ-800 פינגווינים ופתאום יכולנו למצוא רק ארבעה”, אמר מנהל שמורת הפינגווינים “פעם גילינו ש-360 פינגווינים נטרפו במשך כשני לילות. שועלים הם חיה קטלנית במיוחד ופשיטה נוספת שלהם על המושבה, הייתה גומרת עליה”.
“טבח”, כך הייתה כותרת העיתון המקומי ומתחתיה צילום של פינגווינים מתים. הרשויות היו נואשות.
ואז חוואי אוסטרלי אחד הציע פתרון פשוט – פריסת להקת כלבי רועים מגזע טריטוריאלי במיוחד, כדי להרחיק את השועלים. הפתרון שהצליח מעל למשוער, הפך לאגדה מקומית ואף שימש לנושא של סרט אוסטרלי, “Oddball”.
החוואי ששמו Marsh, מגדל “תרנגולות חופש”, בילה לילות ארוכים עם רובה בניסיון להרחיק שועלים מהלול שלו. “בשלוש לפנות בוקר, הכלב של השכנים החל לנבוח”, סיפר “הבנתי פתאום שהוא עושה את העבודה טוב ממני”. כבר למחרת הוא רכש את גור כלב הרועים שלו מגזע Maremma, על שם האזור מצפון-מערב לרומא, מקום מוצאם, כלבים שגודלו במיוחד כדי להגן על בעלי חיים.
סטודנט באוניברסיטה שעבד בחווה של מארש, ניסח עבורו הצעה לפריסת הכלבים באי והגיש אותה לסוכנות הלאומית לאיכות הסביבה. אוכלוסיית הפינגווינים של מידל איילנד התאוששה מיד כשהכלבים הגיעו וצמחה תוך זמן קצר ל-150 פינגווינים קולניים.
כלבי Maremma הם עצמאיים, אפשר להשאיר אותם לבד לפרקי זמן ארוכים, עם אספקה ​​של מזון ומים והם צופים ומשגיחים על הפינגווינים ממרחק. הם למדו להתייחס לפינגווינים כמו לכל סוג אחר של משק חי, כמו מרעה, שיש להגן עליו. האסטרטגיה של שימוש בכלבים מיושמת כעת במקומות אחרים בויקטוריה, בתקווה להגן על מינים אחרים של בעלי חיים מפני טורפים.
עשרות מיני יונקים אוסטרליים נכחדו מאז שהמתיישבים האירופים החלו להגיע ליבשת, בסוף המאה ה-18 והביאו איתם חתולים, שועלים ובעלי חיים טורפים אחרים במערכת האקולוגית. תוכנית שהכריזה לאחרונה אוסטרליה, לחיסול מיליוני חתולי פרא, שלטענתה מאיימים וטורפים יותר מ-100 מיני בעלי חיים, מיקדה תשומת לב לבעיה, תוך שהיא מעוררת את זעמם של ארגוני זכויות בעלי חיים.
פינגווינים קטנים היו פעם נפוצים מאד לאורך החוף הדרומי של אוסטרליה, עד שהגיעו השועלים האדומים שיובאו לציד ספורטיבי (הם קוראים לזה ספורט) במאה ה-19 ומצאו שהעופות הננסיים ונטולי כושר מעוף הם חטיף קל. מושבות הפינגווינים ביבשת החלו להיעלם וזו הסיבה שרובן נמצאות כיום באיים.

לאתר הגנה על פינגווינים

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*