כוכבת הרוק Inge Gingsberg, נפטרה לאחרונה. לא מעודף סמים או מאלכוהול, אלא פשוט משיבה טובה. היא הייתה בת 99 ועד ימיה האחרונים, כוכבת רוק, כותבת השירים והסולנית הראשית של להקת המטאל TritoneKings, תחת הכינוי “Death-Metal Grandma”.
אינגה גדלה כ”נסיכה יהודיה” כהגדרתה, למשפחה אמידה באוסטריה, אשר נאלצה להימלט לשוויץ בראשית מלחמת העולם השנייה, עם סיפוח אוסטריה על ידי גרמניה הנאצית, ללא אב המשפחה אשר נשלח למחנה הריכוז דכאו. היא בילתה שנים במחנה פליטים ולאחר המלחמה, היא ובעלה עברו להוליווד, שם התחילו את חייהם החדשים מאפס. אינגה עשתה קריירה מוצלחת בתעשיית המוזיקה והלחינה שירים לכמה מהזמרים הפופולריים ביותר באותה תקופה, כמו נט קינג קול, דוריס דיי ודין מרטין.
“הכל היה מזויף, אז פרשתי”, אמרה אינגה כשהחליטה לעזוב את הקריירה המוזיקלית שלה בהוליווד ולהמציא עצמה מחדש. לפני כן היא התגרשה מבעלה והשותף המוסיקלי שלה, מאחר ורצה להלחין סימפוניות ולא הסכים להלחין מוסיקה לשיר Que Sera Sera, של דוריס דיי (שהפך ללא עזרתו לאחד הלהיטים הגדולים של כל הזמנים).
היא עברה לישראל לעשור, התחתנה והתגרשה עוד מספר פעמים, אחת מהן עם מנהל מלון דן פנורמה ולמרות שהייתה בשנות ה-90 לחייה, היא חזרה לארה”ב והחליטה להקים להקת מטאל בשם The TritoneKings. בשנת 2015 היא ניסתה ללא הצלחה לייצג את שווייץ בתחרות האורוויזיון, עם שיר שעסק בהתאבדויות של צעירים.
“לכל אחד מהשירים שלי יש מסר”, היא אמרה “למשל, אתה לא יכול לברוח מהמוות, אז תצחק עליו”. הקהל מגיב להופעות שלה בהתלהבות, גם כשהיא שוכחת את המילים של השירים “הכישרון הכי גדול שלי הוא לא לשיר, זה לשרוד”, היא אומרת.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
תרבות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*