ההיסטוריה האנושית הכירה לנו ג'סטות נדיבות לרוב: ממכונית לכל פועל ועד למחשב לכל ילד. על היוזמה הברוכה של Megan McGeorge מפורטלנד, אורגון שבארה"ב, כנראה עדיין לא שמעתם. השליחות שלה בעולם, זה לדאוג שיהיה פסנתר לכל מי שרוצה.

“אני רוצה שלאנשים תהיה גישה לפסנתרים כל הזמן, במיוחד עבור פסנתרנים שאינם יכולים להרשות לעצמם אחד בביתם”, היא הכריזה והקימה את Piano! Push Play! ארגון המציל פסנתרים ישנים אך שמישים, באמצעות אמנים מתנדבים, אשר צובעים את הפסנתרים ומקנים להם חיים חדשים ותוססים. את הפסנתרים הם מציבים על מדרכות במרחבים ציבוריים, בכדי לאפשר לכל עובר אורח החפץ בכך, ליהנות מהחוויה של יצירת מוסיקה. כך מוסיקאים מנוסים ועוברי אורח כאחד עוזרים ליצור מוזיקה במרחב הציבורי. בהמשך, מועתקים הפסנתרים לבתי ספר ומרכזים קהילתיים, לאפשר לילדים ונוער להנות מנגינה בפסנתר בכל עת שנחה עליהם הרוח.
“אני אוהבת לשנות את נקודת המבט של אנשים”, אומרת מייגן “אנשים רגילים לראות פסנתרים בצורה מסוימת, בסביבה מסוימת, שמנגנים בהם אנשים מסויימים. אנחנו שמים את הפסנתרים האלה ברחובות פורטלנד ומאפשרים לאנשים לראות ולחוות אחד את השני בצורה שונה. הם גם חווים את העיר אחרת, כאשר הפסנתרים האלה נמצאים בסביבה.
רוב האנשים חושבים שהם יודעים מה הם יכולים לצפות מהחברים שלהם, עמיתים לעבודה, אפילו זרים. נוכחנו לראות איך אפילו חברים החיים זה לצד זה במשך שנים, לא יודעים עד כמה החבר שלהם מוסיקלי ויכול לנגן בפסנתר. ראינו שנה אחר שנה, איך סתם אנשים פשוטים ללא רכוש, עדיין יכולים לשבת ולנגן מוצרט, ביטלס, או ליצור ולבטא משהו יפה באמצעות הפסנתר. על הפסנתרים שלנו כתוב: ‘בוא לנגן עלי’ בצורה מזמינה”.
מייגן מספרת סיפור קטן, שממחיש את הסיפוק שהיא חווה מהעשייה שלה: “הצבנו פסנתר בקניון וקבוצה של נערים צעירים שהשתובבה על המדרכה ממול, ירדה מהמדרכה והתקרבה לפסנר, אחד הצעירים התיישב והחל לנגן את ‘פור אליז’ של בטהובן. בתוך 3 שניות השתנתה הפרספקטיבה שלי על מי הילד הזה ואני מנסה להחזיר את אותה תחושה בכל פעם שאני באינטראקציה עם אנשים מחיי היומיום שלי בפורטלנד. זה מזכיר לי שאתה לא יודע אף פעם מה נמצא בתוך תוכו של אדם. אם הפרויקט שלי יכול לעזור לאנשים לתקשר ולהבין אחד את השני קצת יותר טוב, אז הצלחתי”.

 

maxresdefault (1)

 

IMG_6929

 

36674275665_2874817168_b

 

Dg4SQAQU0AALoWd

 

Marylu

 

maxresdefault

 

20ubww8

 

123o7e0

 

piano-push-play-preview

 

הורד (1)

 

Pianos-Luke-Jarrum-03

 

הורד (2)

 

4d926bf73f

 

Alice

darcelle-square2

 

IMG_1704

 

הורד (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.pianopushplay.com/

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
תרבות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
תרבות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*