הקריירה של המוסיקאית האירית Enya מתפרסת על פני שלושה עשורים, במהלכם מכרה 80 מיליון תקליטים והונה מוערך ב-136 מיליון דולר. המוסיקה האלגנטית והענוגה שלה היא חלק מפסקול רומנטי שליווה אוהבים רבים וכיום הוא מלווה גם פרסומות. היא עצמה מתבודדת כיום בטירה עתיקה בקיליני, כפר על שפת האוקיינוס ​​במרחק 45 דקות מדבלין.

היא עברה לגור בטירה Manderley Castle המעוצבת בסגנון ויקטוריאני כמו מהאגדות, המהוות רקע למוסיקה שלה, בסוף שנות ה-90. מצלמות מעקב ברחבי הטירה מזכירות: אניה לא מקבלת מבקרים ללא הזמנה. הטירה קטנה, רק שישה חדרי שינה שאניה שיחזרה את כולם ומילאה אותם בזכוכית לאליק. חדר השינה שלה, אומרת אניה, הוא החדר האהוב עליה. כשהיא פותחת את תריסיו בכל בוקר, הים האירי משתרע לפניה “הים שונה בכל יום”, היא אומרת. “זה מאוד מעורר השראה עבורי”.
בניגוד לסלבריטאים איריים אחרים – בונו (הגר בשכונות אליה), ואן מוריסון, פירס ברוסנן – אניה נראית רק לעתים רחוקות מחוץ לחומות הטירה שלה. היא קראה לטירה על שם הספר “רבקה” מאת דפנה דו מאורייה. היא שומרת על עצמה ועל פרטיותה ולאחר שקיבלה גם איומים מצד כל מיני אלמונים, אניה חיזקה את אבטחת הטירה, הגביהה את חומת האבן המקיפה אותה והיא כוללת מנהרה “סודית” בתחתיתה, המגיעה עד לחוף הים. הטירה מוקפת ב-14,000 מ”ר (3.5 דונם) של גנים. אניה קנתה את הטירה ההיסטורית ב-1997 תמורת 3.8 מיליון אירו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*