עשרות שנים לפני שהפוטושופ היה זמין, יצרה האמנית האמריקאית Sandy Skoglund, תמונות סוראליסטיות מורכבות ומשוכללות להפליא, בתהליך פרטני אשר ארך חודשים רבים. מפזרת בעבודותיה כמות עצומה של אובייקט אחד, ברקע בעל בצבעים בהירים, קונטרסטים או מונוכרומטיים

עבודתה משקפת דיסטופיה המהדהדת הן בתרבות העכשווית והן בימים אז, כשהחלה ליצור את צילומיה אלה, בשנות ה-70. זהו צילום סוראליסטי המערב אביזרים המפוסלים ביד, במהלך חודשים של דיבוק המעורר יראת כבוד.
היא לוחשת צבע, מבלה את זמנה בבחירת גוונים חריפים, מדויקים ובמינון עוצמותיהם. בודקת שאלות, כמו איך יכולה ההרמוניה הזאת להיתפס כחולשה? הצבע הוא רק אחד ההיבטים הראשונים הניכרים ומציעים עצמם לפרשנות בעבודתה, אבל מתחתיו נחות שכבות נוספות של מסרים חזותיים, בערמומיות רבה.
החיזיונות שלה הן החצרות האחוריות של הפרברים, מאחורי הקלעים של חללים, מאחורי נוחותם המוכרת. יש לה גם הומור אבסורדי, המזכיר את קלאס אולדנבורג ומגריט.
האם סוראליזם יכול להיות פוליטי? היא נוגעת בנושאים של ריבוי אוכלוסין, מלחמה גרעינית, הזדקנות, איכות הסביבה וניכור במקום העבודה. בני האדם בכל סצנה נראים שקועים בתוך עולמם הכאוטי, כמו צפרדעים במים חמים, שרק עכשיו מתחילים להרגיש את הכוויות. אנחנו רואים את האיום, אבל מוצאים את עצמנו מחייכים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

color photograph; approx. image area 38″ X 54″

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*