אולפני Kabelovna מציגים קונספט חדש עבור סביבות הקלטת מוזיקה ופוסט-פרודקשן. אורות ניאון, שעוצבו על ידי האדריכלים, בצורת גלי קול, שולטים בחלל ומדגישים אווירה של סביבה ביתית נוחה, המוצבת באופן בלתי צפוי במסגרת תעשייתית גולמית עם מגע הייטק.

 

האולפנים ממוקמים במפעל לשעבר לייצור כבלים חשמליים ברובע הולשוביצה, בלב פראג, צ’כיה. המתקן, אשר נבנה בשנת 1908, הוא חלק ממושבת הפועלים של פראג משנות ה-70.
מאז התפתח האזור תוך שמירה על האווירה התעשייתית הקיימת. האולם בו ממוקמים האולפנים מאגד בתוכו מספר גופים אמנותיים: מעצב אופנה, צייר, עסק להפקות דפוס ולבסוף אולפני ההקלטות, וכך נוצרת סביבה יצירתית תוססת.
זהו קונספט חדש לאיך שסביבת הפוסט-פרודקשן והקלטת המוזיקה יכולה להיראות: אולפנים שמחברים אסתטיקה תעשייתית אותנטית עם אלמנטים טבעיים של אור המקרינים דרך חלונות גג גדולים ומחיצות זכוכית. כל זאת בזמן שקירות הלבנים המשוחזרים של המפעל לשעבר הזה, לא רק עובדים בצורה מושלמת עם הדרישות האקוסטיות של אולפן הקלטות מודרני, אלא משלימים את החלל בצורה יפה. האדריכלים, החליטו להדגיש את אופיו העוצמתי של המקום. רצפת אנהידריט חדשה בצבע בז’ מאחדת את החלל ומאפשרת לקירות ולשאר הטקסטורות והאלמנטים הקיימים להפוך למוקד.

 

 

הארגון המרחבי פשוט ואינטואיטיבי. זה מתחיל בחדר התכנסות גדול, או יותר נכון הסלון של הסטודיו שנמצא באזור הגבוה ביותר של האולם. הוא מקבל את פני האורחים עם שולחן קבלת פנים, פינת ישיבה וקו מטבח, בעוד שאולפני ההקלטות נגישים מאחורי דלתות מזוגגות חלקית.
“הסלון” נשלט על ידי נברשת Bomma Orbital אשר מרחפת מעל שולחן עץ מסיבי אשר מעצימה עוד יותר את תחושת הגובה בחלל. הצמחים, שמתבססים בחופשיות מעל הקירות השחורים, מפרידים את קבלת הפנים משאר תושבי האולם וממוקמים באדניות מוסתרות בקפידה. כל אולפן הקלטות מצויד בתא קולי לבן משלו.

 

גם אורות הניאון, שעוצבו על ידי האדריכלים, מהווים קריצה לתפקוד הסטודיו. ויז’ואל של גלי הקול החמים הגדולים השולטים בתקרות אולפני ההקלטות ומשתנים כל הזמן תוך כדי תנועה בחלל. המבנים העדינים הללו מעוטרים במספר ניאון המוקצה לכל סטודיו ומזמינים את האמנים לחקור את החדר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studio B² Architecture
Author Barbara Bencova
Social media www.facebook.com/b2architecture
www.instagram.com/b2architecture.eu
Project location Dělnická 27, Prague 7
Project country Czech Republic
Project year 2021-2022
Completion year 2022
Usable Floor Area 250 m²
Client Karel Havlíček / Kabelovna Studios
Photographer Alex Shoots Buildings
Collaborator Acoustic panels: MAXIM

 

 

 

 

 

 

Barbara Bencova היא אדריכלית צעירה עם עין יוצאת דופן לפרטים ולקומפוזיציה, קיום משותף של צורות וחומרים בחלל. נולדה בסלובקיה (ברטיסלבה) וחיה ועובדת בפריז (RPBW – Atelier Renzo Piano), ונציה (IUAV, הפקולטה לעיצוב ואמנויות), ולבסוף פראג (CTU, הפקולטה לארכיטקטורה; Atelier 8000, ו-BFLS).

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
עיצוב פנים
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*