אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני כל מי שמעצב מחדש את ביתו, היא מציאת הדבר הייחודי שיהפוך את הבית לבית שלנו, לבית מיוחד ושונה שיעניק לנו את התחושה שהגענו הביתה, בכל פעם מחדש. "בעולם הגלובלי כולנו חשופים לאותם התכנים", אומרת מעצבת הפנים שירי היימן, האחראית על עיצוב בית פרטי מרשים ומחבק בשפלה. "בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לצאת לסיור וירטואלי בעולם, לבקר במוזיאונים ובתערוכות ולהיחשף לאין ספור מסרים ברשתות החברתיות. עם זאת, מיעוט חנויות העיצוב בישראל גורמים להישאב לאחידות מחשבתית ויזואלית".

 

“כשאני מעצבת חלל אני מחפשת להשאיר סממן אישי”, היא ממשיכה. “זה יכול להיות זיכרון, רגש, הומור או מתוך מענה לצורך פונקציונלי של הלקוחות. כשהתחלנו לעבוד על הפרויקט, חיפשנו פתרון דקורטיבי לאחסון תבלינים במטבח, שהוא מקום מרכזי בחיי המשפחה. הלקוחה היא מדענית וחוקרת בצוות המפתח של החיסון והתרופה לקורונה. הצעתי שנאחסן את התבלינים בצנצנות מעבדה והיא אפילו לקחה את זה צעד קדימה והכינה בהומור פתקיות בהשראת הטבלה המחזורית, בהתאמה לשמות התבלינים”.
“מדובר בבית בן 25 שנים שנבנה במקור כבית באוריינטציה של אדריכלות מרוקאית – אלמנטים קישוטיים, עיטורים וגם פתחים קשתיים שלא תאמו את הטעם האישי של לקוחותיי. בנוסף, בשיפוץ קודם המבנה פוצל לשלושה בתים נפרדים. למעשה, נאלצתי “לגלח” חלקים נרחבים מהבית, להוריד עמודי תמך ולמצוא להם חלופות קונסטרוקטיביות, לחלק אותו מחדש ולבנות כמעט מאפס את כל התשתיות כולל שיקום מסיבי של הגינה. המטרה הייתה ליצור, לבקשת הלקוחות, בית פונקציונלי, לא רשמי, לא ראוותני, עם צבעוניות משמחת”.
“שינינו את הבית והורדנו חלקים נרחבים בו, כבר מהכניסה ששונתה. מהלך המדרגות שונה ונוצר חלק פנימי אותו השמשנו כחדר משפחה. כדי להשאיר את החללים הציבוריים מאווררים, הוזמנה ספריה בהתאמה אישית המשמשת כחציצה בין החללים הללו”.
“הלקוחות אוהבים מאוד לבשל ולאפות ולכן הקדשנו מחשבה מיוחדת למטבח. יצרנו מטבח מפנק ורחב ידיים שבו שולבו פריטים ייחודיים, ביניהם דלת סתרים המובילה לממ”ד ופתרונות אחסון דקורטיביים ופונקציונאליים, כמו למשל בדוגמא של הצנצנות, שמוסיפה הרבה הומור ואופי לחלל. גם פינת האוכל, שהיית במקור מרוחקת מהמטבח (כיאה לארמונות מרוקאים), שולבה לצד המטבח וכך הם יוצרים זרימה טבעית יותר”.
“הבחירה בחיפויים ובכלים הסניטריים הייתה פשוטה”, מסיימת היימן. “הדבר הראשון שהלקוחות אמרו לי זה שהם לא אוהבים לעבוד בשביל הבית, אין להם רצון להשתעבד אליו וגם לא פנאי לזה. יחד עם זאת הם ביקשו שהפרקטיות לא תבוא על חשבון העיצוב ואיכות החומרים ולכן היה לי ברור שנבחר ב-MODY כספק לחדרי הרחצה, ששלושתם עוצבו במראה מינימליסטי ונקי. בכל חדר רחצה נבחר כיור מונח בצבעוניות רגועה שתוכל ללוות אותם לאורך שנים, ברזים מעוצבים ואיכותיים ואסלות עם שיפוע מתאים ושטיפה היקפית, קלים לניקיון ולתחזוקה. לשירותי האורחים בחרנו בחיפוי מיוחד שמדמה קיפולי נייר”.

מקום: שפלה
בנוי: 300 מ’
גודל מגרש: 720 מ’
עיצוב פנים: שירי היימן
חיפויים וסניטריה: MODY
צילום: שירן כרמל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*