מבין שלל הדרישות של בני הבית, בלטה אחת במיוחד – בית פתוח ומואר. בית מפנק, עם תחושה של חופש כל ימות השנה, כזה שמצד אחד יהיה מזמין ומארח, ומצד שני משפחתי ואינטימי.

 

קומת הקרקע, הפנים וגם החוץ, תוכננו כחלל אחד רציף וזורם. המטרה הייתה ליצור שלל אפשרויות שהייה בחלל הציבורי, שכוללות את הפנים והחוץ. בתוך כך בני הבית נהנים מאזורי אירוח רבים, בהם סלון פנים וחוץ, מטבח פנים וחוץ, אזורי אירוח ליד הבריכה, כסאת בבריכה עצמה ועוד.
מעבר לתכנון נוח ופונקציונלי, משרד האדריכלים נוימן-חיינר שם דגש להיבט האקלים, על מנת לנצל את השמש במלואה, על מנת ליצור שימוש בהצללה עצמית של המבנה הבנוי, ומערכות הצללה, פרגולה וגזיבו שמתכתבות עם השמש, לצד תכנון מוקפד של פתחים שיאווררו את החלל, תוך ניצול אנרגיה טבעית לאורך כל שעות היום.

 

 

בקומת המגורים בחרו האדריכלים למקם פינת משפחה פתוחה ומרכזית, הממוקמת מעל החלל הציבורי ומשקיפה לחוץ תוך הקפדה על שמירת פרטיות. היציאה מכל אחד מחדרי השינה של בני המשפחה מובילה לחדר המשפחה המרכזי.
הבריכה, אותה תכננו האדריכלים יחד עם חברת פלגים המתמחה בתכנון והקמת בריכות פרטיות, היא ללא ספק אחד הפיצ’רים המרכזיים בחצר הבית. מיקומה על גבי המגרש הצריכה מכל הנוגעים בדבר חשיבה יצירתית וכך היה. התוצאה: בריכה גדולה, בפרופורציות אלגנטיות שמחמיאות לתוואי שטח המגרש. על מנת למקסם את מבנה הבריכה, במת הרביצה תוכננה בחלק העמוק ועליה הוצבו שתי מיטות שיזוף שמצטרפות לפינת הישיבה הממוקמת על שפת הבריכה. זהו גם האיזור ממנו נובע תריס חשמלי שמאפשר לכסות את הבריכה כשהיא אינה בשימוש. כלל מערכות הבריכה הותקנו בהתקנה נסתרת בתוך קירות הבריכה כך, המראה שמתקבל הוא מהוקצע ונקי, כיאה לתפיסת התכנון של הבית כולו.
השפה האדריכלות בפרויקט הנוכחי נעה בין טרנדיות לבין עיצוב על זמני. האדריכלות באה לידי ביטוי בשפה על זמנית, נקייה, כזו שאינה תלויה בזמן ותמיד רלוונטית. לעומתה, העיצוב מכיל את ההעדפות הטרנדיות האישיות של בני המשפחה כפי שבאות לידי ביטוי בטקסטיל, בגופי תאורה, ובריהוט הנייד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*