הבית בסביון על מגרש של חצי דונם, 350 מ"ר בנוי, מתפרש על פני שלוש קומות. קומת המרתף כוללת כניסה נפרדת, עם הכנה ליחידת מגורים עבור הילד המתבגר. קומת הקרקע בנויה בצורת ר', היא מהווה את האגף המרכזי של הבית, וכוללת את האזור הציבורי: סלון, פינת אוכל, מטבח ושירותי אורחים וכן את סוויטת ההורים הכוללת חדר רחצה. בקומה הראשונה ממוקמות שתי סוויטות הילדים הכוללות חדר רחצה צמוד ומרפסת נפרדת לכל אחד מהחדרים.

שני הילדים בוגרים. האב מנהל בחברת בניה, האם עובדת בתחום הטיפולי. הבניה הכפרית היא מקור ההשראה המרכזי בתכנון הבית, בדגש על הסגנון המזוהה עם אירופה ובמיוחד אזור טוסקנה. בהתאם למראה הטוסקני נעשה בבית שימוש מרכזי בחומרים טבעיים לרבות אבן טבעית ועץ גושני, תוך שילוב אלמנטים המזוהים עם הבנייה הכפרית, ביניהם גג גלוי וקורות עץ מאסיביות. מקור השראה נוסף מגיע מאוסף חפציהם האישיים של בעלי הבית. בני המשפחה טיילו לא מעט ברחבי העולם, ואף יצאו לשליחויות שונות בחו”ל, כאשר מסעות אלו תרמו לאיסוף של פריטים רבים ואוספים ייחודיים אותם ליקטו במהלך השנים,וכעת ביקשו לשלבם כחלק מהבית. עיצוב הבית נותן דגש על ערך המשפחתיות והשורשיות, הזיכרונות והפן האישי- כל אלו משפיעים באופן ישיר על המראה והאווירה.

 

 

אחד הנושאים המרכזיים אשר הכתיבו את תהליך התכנון בבית היה נושא ההעמדה, תוך התייחסות לכיווני האוויר וניצול הפרוגראמה כך שתתאים לצרכי המשפחה. הבית ממוקם בלב שכונה בה שוכנים בתים דו משפחתיים, על כן ביקשה האדריכלית לאפשר תחושת פרטיות של בית שהינו יחידה נפרדת העומדת בפני עצמה. מטרה זו הושגה באמצעות עיצוב חזית נפרדת וגינה רחבת ידיים המאפשרת פרטיות מוחלטת.

 

 

כבר בכניסה לבית מתקבל אפקט רב רושם כאשר נחשף חלל האירוח המרכזי הכולל את אזור הסלון ופינת האוכל הצמודה לו. הסלון מוקף כולו באמצעות חלונות ויטרינה אשר תוכננו במטרה להכניס שפע אור טבעי פנימה.
החלל הציבורי מתהדר בגג גלוי בעל קורות עץ גושני מולבן ובתחושת גובה לא סטנדרטית של כ-5 מטרים. בהתאם לסגנון הכפרי המאפיין את הבית, החלל עוצב במראה משפחתי ומזמין, ובצבעוניות חמימה ונעימה, תוך שילוב של גווני חול וגרייז’ אשר באים לידי ביטוי בצבע הריצוף, בפריטי הנגרות ובצבעי הקיר. הריהוט נבנה מתמהיל אוספיהם השונים של בעלי הבית אותם ליקטו במסעותיהם הרבים בעולם, לצד פריטים אשר נרכשו בארץ ושולבו יחדיו.

 

 

הסלון כולו צופה אל הגינה דרך חלונות גדולים בחלוקת ריבועים, אשר מטשטשים את הגבולות בין הפנים לחוץ, כאשר גם הווילונות הלבנים השקופים שומרים על המבט החוצה גלוי בכל עת.
פינת האוכל מוקמה בצמוד לחלונות הגדולים וכך מתקבל הרושם שהינה מתפקדת כחלק מאזור הגינה, כאשר העובדה כי היא ממוקמת בלב החלל הפתוח מאפשרת פתיחה שלה ללא הגבלה לטובת אירוח. שולחן האוכל עשוי עץ גושני עם רגלי ‘לואי’ בשילוב כסאות מרופדים אשר הופכים את המראה לקליל יותר, מעליו נתלו שלושה אהילים המפיצים אור נעים ומשדרים תחושת חמימות. רצפת האבן מורכבת משילוב אבני פירוק שונות במגוון גדלים וצבעים, ויוצרת מראה מקורי ומעניין. בלב הסלון ממוקם אלמנט אשר מכתיב את הטון- קמין גז סביבו בנויה כל ההעמדה בחלל. הקמין מעוצב במראה אירופאי טיפוסי ובנוי בתוך קיר גבס, כאשר יחידת נגרות ייחודית משמשת כמעטפת חיצונית. מאחורי הקיר הוסתרו מערכות שונות נוספות, בהן חיווט הטלוויזיה ומערכת המיזוג. התאורה משלבת תאורה טכנית, תאורה אווירה וגופי תאורה דקורטיביים, בהם מנורות תלויות דקורטיביות לצד מנורות עומדות, וגופים תלויים על הקיר המשלימים את האווירה.

 

 

 

המטבח ממוקם בסמוך לאזור הסלון ופינת האוכל ונהנה מתחושת פרטיות מבלי לגרוע מתחושת המרחב והזרימה הטבעית בשאר החלל. החלל מתוכנן על ידי שלושה קירות היקפיים ואי מרכזי אשר מהווה את לב החלל. חזיתות המטבח עוצבו במראה כפרי עדין בגוון גרייז’, בשילוב פרופילים דקורטיביים ופרזול קישוטי בידיות הארון, ומשטח עבודה עשוי שיש אפור. אזור העבודה הסמוך לכיור משקיף אל החוץ באמצעות חלון גדול ומרשים המכניס את הטבע פנימה. האי רחב הידיים מתהדר במשטח עץ גושני במראה מאסיבי ומרשים והוא מתפקד כאזור עבודה נוסף, שטח אחסון פונקציונלי וכן אזור ישיבה באמצעות כסאות בר עשויים עץ במראה כפרי, מעליו נתלה גוף תאורה דקורטיבי מרכזי עשוי מתכת בסגנון תעשייתי. אלמנט נוסף המהווה מוקד עניין הוא תנור האפייה העומד במראה עתיק וגוון שחור דרמטי, מעליו תלוי קולט אדים כהה המשלים את המראה. צלע נוספת במטבח מאכלסת את המקרר בגימור הנירוסטה, אשר ממוסגר בארונות גבוהים בשילוב ויטרינות בחלוקה ריבועית המתכתבת עם חלונות הבית הרבים. במטבח תוכננה יציאה נפרדת אל אזור החניה.

 

 

 

 

 

יחידת ההורים ממשיכה את הסגנון העיצובי בשאר הבית תוך שילוב ממד רומנטי נוסף. גם כאן נבחרו בקפידה חומרי הגמר הטבעיים, רצפת פרקט אלון עתיק, פריטי הטקסטיל השונים בהם המצעים והווילונות, במטרה להתחבר יחד למראה הרמוני ומדויק. תקרת הגבס הדקורטיבית משלבת תאורה נסתרת ומסתור לווילונות, וכן מאוורר תקרה במראה עתיק. גב המיטה המרשים מרופד עור המשתלב עם חיפוי הקיר שמאחוריו- טפט רומנטי בסגנון צרפתי בהדפס עדין. החלונות הגדולים המעטרים את החלל והמרפסת הצמודה המאפשרת יציאה החוצה, יוצרים יחד תחושה של צימר רומנטי הטובל בירוק.
כל פרטי הנגרות מתוכננים בהזמנה מיוחדת ומותאמים בדיוק לצרכי החלל, כך למשל שולבה כניסה נסתרת לחדר האמבטיה כחלק מקיר הארונות המעוטר בפרופילים בגוון גרייז’. חלל הרחצה המפנק ממשיך את הצבעוניות הבהירה והאווירה ביחידת ההורים והוא כולל מקלחון זוגי רחב ידיים. הקירות מחופים גרניט פורצלן ומשלבים קרניז עליון ותחתון אשר יוצרים מראה עשיר. גם יחידות הנגרות עוצבו במראה אירופאי המשלב דקורים, מעליהן שני כיורים אנגליים בעיצוב עתיק.
אל בריכת השחייה ניתן להשקיף מכל כיוון בבית, והיא צמודה אל אזור ישיבה מקורה בפרגולה עשויה עץ גושני מולבן, כאשר האזור המוצל והסגור מתווסף כיחידה נוספת לחללי הבית. עמודי בריק תומכים ומשלימים את הסגנון הכפרי והשימוש בחומרים הטבעיים. שימוש נוסף באבני בריק מופיע בחיפוי המטבח החיצוני וכך נשמר הקשר בין אזורי האירוח השונים.

 

 

 

 

עיצוב הגינה מבקש להכניס פנימה תחושת טבע ולעטוף את הבית בירוק. באזורי החוץ תוכננו שלל אפשרויות ישיבה ואירוח, בהן סלון, מטבח חיצוני ובר, המאפשרים ישיבה בחוץ רוב ימות השנה. ריצוף אבן טבעית נבחר גם בחוץ במטרה להמשיך את הריצוף בשאר הבית, ולייצר תחושת גודל ומרחב.

במטרה לשמור על המראה הטבעי תוכנן שביל אבנים מאבני מדרך במקום משטח מרוצף. השביל משמש למעבר בין החזית הקדמית לגינה האחורית, ומספק חוויה של הליכה נעימה המדמה צעידה בטבע. השביל בנוי ממדרכים עשויים אבני בזלת בצורניות אמורפית המזכירה חלוקי נחל. בין המרווחים גדלה צמחייה באופן טבעי, המשתלבת עם הגינה הפורחת במראה הארץ ישראלי.

הבית מושפע מהסגנון הכפרי בכלל ומהמראה הטוסקני בפרט. חומרי הגמר, החיפויים, פרטי הנגרות, הכלים הסניטריים והטקסטיל, בשילוב עם צבעוניות בהירה וחמימה וצמחיה רעננה במראה טבעי המקיפה את הבית מכל עבריו, כל אלו מדברים בשפה אחידה המזוהה עם המראה האירופאי הכפרי, ויוצרים יחד עיצוב במראה חמים ומשפחתי. בבית נעשה שימוש במערכות מתקדמות, לרבות מערכת בית חכם, כאשר התכנון משלב טכנולוגיה וקידמה לצד מראה מסורתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*