פורת (בת 36), הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים מקיבוץ גבע, מתכננת בתכנון בתים פרטיים, בתפיסה שבית "צריך להעניק ולחבק את האדם שבתוכו, לענות לו על הצרכים הרגשיים ולא רק על הצרכים הפיזיים". הפעם הלקוחות שלה הייתה משפחה, שגרה בבית יפיפה, עם פטיו גדול, מלא פרחים וריחות של תבלינים, אך הבית היה קטן והמשפחה ביקשה הרחבה של אזורי המחיה שלה. "הבית היה מלא אור ואופי, עם דברים שבעלי הבית בנו במו ידיהם, בכישרון וזה עשה את הבית למאוד אישי, נעים ומואר והכניס הרבה רגש והייתי צריכה להישמר לא לפגוע בזה", היא מספרת.

 

 

 

בתכנון הבית ניתן דגש לחזית גדולה בדרום, שם נמצאת החצר, הנוף ומשם מגיע האור הטבעי. לכן, ברוב שטחי החזית שובצו חלונות גדולים ומעל כל חלון נבנה גגון שנתן צל והגן על הבית מקרני שמש חזקות. היה חשוב לאפשר חלונות פתוחים ועם קשר רציף עם החוץ והנוף ולכן, נבנו ההצללות הללו, במקום לסגור את החלונות בתריס רוב שעות היום.
מאחר והתוספת שולבה בבית קיים, בחירת הגוונים והחומרים ביקשה ליצור מראה אחיד של הבית, מבלי לטשטש את נקודות החיבור בין הישן לחדש, אלא ליצור דו שיח בין הישן לחדש. עם זאת, חשוב היה לשמור על אחידות, רצף סגנוני ושפה עיצובית ברורה של הבית מבחוץ ומבפנים, גם בסגנון, בצבעים ובחומרים.
הפריסה בתכנית הייתה פשוטה, עם סכמת תנועה פשוטה, תוך טשטוש התפר בין פנים וחוץ, על ידי מתן כניסה ויציאה לחצר מכמה מקומות ויצירת “כפל” בחזית, המייצרת פינת ישיבה קטנה, פרטית ומוגנת בפטיו.

 

 

 

הקונספט התכנוני
חזות של בית מדברי, שמתכתב עם המקומיות בסביבתו, בין מדבריות בגווני שקיעה ליערות ירוקים, בית בלב הטבע, מואר ומאוורר. קשתות נבנו לקבלת מראה רך ומקומי, עם הרבה עניין ושקט בו זמנית, פתוח מול מחבק, מלא תנועה מול מרגיע.

 

 

 

 

 

 

 

 

פלטת הגוונים
הצבעים בבית הם בגוונים טבעיים, שנותנים לבית להשתלב בקלות עם סביבתו ועם הטבע. כל חומר שאפשר היה להשאיר טבעי זכה בכך ושאר הצבעים נשארו בגווני האדמה והשקיעה, החומים האדומים, הוורודים והכתומים. הלקוחות מחוברים לעמק בו הם חיים ובו גדלו, לאדמה, לטיולים ולעונות השנה והחיבור שלהם עם פלטת הצבעים היה מובן מאליו.

 

 

 

 

פלטת חומרים
נעשה שימוש בחומרים טבעיים, מקומיים וממוחזרים, מה שגם הכתיב את פלטת הגוונים, שנעה בין חום, פודרה, ובז’, כל חומר שאפשר היה להשאיר טבעי זכה בכך ולפי זה נבחרו החומרים בפרויקט: סנדות שהם חומר חזק שלא דורש תחזוקה, הכי קרוב לעץ טבעי שאפשר, עם הרכות העגולה שלהן והזרימה שהן משדרות. אריחי טרקוטה טבעיים, שנתנו את הגוון החם של האדמה, תקרת קורות עץ חשופה, טיח עם אגרגט גס, למראה טבעי ומחוספס, בגוון אדמתי, פרקט עץ אמיתי מפירוק, שהכניס לנו גוון חום עמוק ונתן נוכחות חזקה ומלאת אמירה.

 

 

 

הסלון
הסלון קיבל הרבה אור והוא מאפשר אירוח של הרבה אנשים. הוגדר אזור של “מרפסת שמש” עם ויטרינה גדולה לכיוון דרום, הפונה אל הנוף המרהיב. במרפסת מוקמה ישיבה לא פורמלית, מדברית. הריצוף נמשך כלפי חוץ וגג סנדות טבעיות מעל החלון. מהספה אפשר לקבל הצצה לכיוון החלל הכפול של פינת האוכל ולהיות בקשר עין עם הכניסה.

 

 

 

 

המטבח
במטבח לא נעשה כל שינוי, למעט תאורה חדשה, סיבוב דלפק קיים ובניית אי עם בר לישיבה ומדפים מעליו. את הבר, הכיסאות והמדפים מעל הבר, בעל הבית בנה בעצמו בתהליך תכנון משותף.

פינת האוכל
היא ממוקמת בלב הבית, מול דלת הכניסה, במקום שבו היה פטיו, בחלל כפול שנמצאות בו גם המדרגות לקומה השנייה. כדי לשמור על תחושת החוץ שהייתה שם, מוקם חלון קשתי גדול שמגיע עד הגג של הקומה השנייה, המכניס הרבה אור בכל שעות היום ומחבר לסביבה שבחוץ. אריחי טרקוטה אדמוניים ממשיכים כלפי חוץ, אל עבר הפרגולה/סוכה ומחזקים את הקשר בין חוץ לפנים. בתקרה קורות עץ חשופות, לקבלת מראה טבעי וחם. איפה שהתאפשר, נשאר הטיח החיצוני הקיים וכך התקבל מרקם נוסף שהכניס עניין, צבע ואופי.
התאורה חיזקה את המראה האתני, החם והמיוחד, שמוסיף דרמה וגם שומר על פלטת הצבעים והחומרים הטבעיים. המדרגות מוסיפות תלת ממדיות, תנועה, משחקי אור וצל. מכיוון שהמדרגות מובילות לחדר השינה של ההורים, שזה מקום פרטי ואינטימי, תחילת המדרגות נותקה מהחלל ו-4 המדרגות הראשונות, מוקמו מאחורי הקיר, לכיוון מסדרון החדרים.

 

 

 

 

 

 

חדר המאסטר
חדר השינה של ההורים יוצר תחושת ניתוק מהסביבה ותחושת חיבור לנוף, לאוויר ולטבע. תחושה של ריזורט יווני על שפת הים, ניתנה באמצעות חלונות לכיוון מערב, שמכניסים הרבה אוויר ואור חם של שקיעה וחלון ודלת יציאה גדולים לכיוון דרום, למרפסת פרטית המשקיפה דרומה, אל הנוף ואל החצר הגדולה. גם המרפסת הזאת קבלה גג סנדות טבעיות, הממשיך לאורך כל החזית ומקרה גם את חלון הקשתי בחלל הכפול. תקרת העץ חשופה. רצפת הפרקט מפירוק בגוון חום כהה.

 

 

 

 

חדרי הרחצה
אזור הרחצה תוחם בקיר נמוך, שמעברו השני ממוקם הכיור על משטח בנוי מחופה אריחים קטנים וממולו, דרך שלישיית קשתות, יש כניסה למקלחון זוגי שטוף אור, כניסה לתא שירותים וכניסה לחדר הארונות. את כל אזור הרחצה מלווה קיר מחופה אריחי טרקוטה בעבודת יד.

חדר ילדים
כאן התחושה היא של מרחב אינסופי. נשאר בו קיר אחד עם הטיח החיצוני המקורי של הבית, בקיר הנגדי מומקמה ויטרינה גדולה המשקיפה לדרום ודרכה נכנס לחדר נוף וטבע מהחצר ומהעמק. מהוויטרינה אפשר לצאת למרפסת עץ פרטית, המתחברת במדרגות לחצר וגם המרפסת הזו קבלה גגון סנדות טבעיות, דלת כניסה לחדר ממוחזרת מפירוק.

סוכה/פרגולה
הפרגולה/סוכה מנותקת מהבית על ידי הפרדה של שני מישורי הגג שלה, כך התקבל מראה של סוכה. הסוכה נבנתה מסנדות אקליפטוס, חומר טבעי ולא סימטרי, שהשתלב עם הסביבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

עיצוב: אביב פורת
צילום: הגר דופלט

בית בקיבוץ בית השיטה
תקציב: כ-700,000 ש”ח
שטח בנוי: 195 מ”ר

גגונים, פרגולה/סוכה, בר וכסאות בר, דק עץ ובכלל הלב של הפרויקט: ארז חקלאי
שיפוץ, צביעה והתקנת דלתות וחלון מפירוק: ארז חקלאי
פרקט מפירוק וחיפוי קיר אריחי טרקוטה טבעיים : @avneytal
אריחי טרקוטה : @teracotta_ofakim
טייח : @nirlat_il
תאורה : @turkizgallery @turkizhouse
אלומיניום : מ.מ אלומניום לבתים יפים
ספקי סנדות : @dekelnir_importyourwood, מדיין
ספק דלתות ממוחזרות: @antika_doors
פירזול מעקות ומסגרות מדרגות: ג’ומע
שטיחים: @rozmarin.design
כריות צבעוניות: @sheritito
אקססוריז: @valleysfairy
עציצים: @nakache_mashtela
צילום: @hagardop
ארון מעילים: קאנטרי שיק
כיור מונח: ענבל אריחים
מקרמה: לאה גביש
קבלן שלד: ערן קלניצקי

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים ישראלי
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים ישראלי
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים ישראלי
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

2 תגובות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*