בני זוג בגילאי שנות החמישים, אנשי עסקים ויזמות במגוון תחומים, עם רקע ואהבה לעיצוב, בנו את בית חלומותיהם עבורם ועבור ביתם המתבגרת, כמו גם לאירוח ילדיהם הבוגרים, שכבר עזבו את הבית. לצורך כך שכרו את שירותיו של האדריכל חקי זמיר.

זהו בית חדש בן פחות משנה באזור השרון. גודל המגרש כ500 מ”ר ובנוי כ-250 מ”ר, המתפרסים על פני שתי קומות + 200 מ”ר מרתף. תהליך הבנייה נמשך כשנה. “מעבר להגדרת הצרכים הפונקציונליים שיתאימו למצב המיוחד של בני הזוג עם מגוון גילאי הילדים ומעבר לניתוח כווני האור וזרימת התנועה בבית, היה לדיירים חלום סמוי לקבל בית ‘לופטי'”, מסביר האדריכל חקי זמיר. המשאלה באה לידי ביטוי בבחירת החומרים, ששמו דגש על הרבה בטון חשוף, עץ וזכוכית , יחד עם דגש על החלל הכפול והמשחק שהוא יוצר בין חללים גבוהים ציבוריים לבין חללים נמוכים יותר ו”אינטימיים” יותר.
המשחק בין סוגי החללים יחד עם הפתיחות המקסימלית לאזורי חוץ מגוונים אף הם , כולל בריכה גינה ופרגולה רחבת ידיים, שמלווים את החלל, מאפשר לדיירים שאוהבים לארח משפחה מורחבת וחברים, מגוון אופציות אירוח בין אינטימיות מאד לבין רבות משתתפים. בנוסף החלל הכפול, ה”לופטי”, מייצר בקומה הראשונה חללי עבודה אינטימיים אך גם מאד פתוחים לחלל הציבורי.
הכניסה לבית מתאפשרת לאחר שעוברים מדרגות מרווחות של דק במבוק וגינה קדמית, דרך מבואה שמאופיינת מחד בחלל כפול ומאידך במבט מסקרן לאורך כל הבית ועד סוף הגינה.
מהמבואה הקדמית ועד לחלק האחורי של הבית מלווים אותנו , בקיר האטום פריטי נגרות הכוללים, ארון כניסה מרווח , ארונות טכניים מחופים תמונות אומנות , ספרייה המכילה מלבד ספרים גם אוספי כלי בית עתיקים, ולבסוף מטבח . הנגרות לכל אורכה בנויה מעץ כהה שנועד להכניס מימד יותר “חם” לחלל הלופטי . פרטי האומנות שמוצגים בה נבחרו בקפידה על ידי בעלי הבית.

המטבח שנמצא בהמשך לספרייה וכמוה כמו גם פינת האוכל בהמשך , נמצא מתחת לתקרת בטון חשוף, נמוך יחסית, תוכנן על ידי בעלת הבית, גם הוא בצבעים כהים, חמים. בנוי בגב שלו מארונות גבוהים ונמוכים ובחזית שלו , שפונה לשולחן האוכל, מ”אי” גדול ומרווח המעוטר מעליו ביחידת ארון מרחף מתכתי המכיל בין היתר קולט אדים דקורטיבי ואפשרויות תליה של כלי עבודה יחד עם מקום לצמחייה. פינת האוכל ושולחן האוכל המרווח שנועד לארח משפחה מאד גדולה , גובלת בשתי פאות בוויטרינת אלומיניום “מינימליסטית” בשם מינימל, ויטרינה אלגנטית, של חברת כוכב אלומיניום, עם יכולת לווסת בלחיצת כפתור את רמות האור בכל רגע, החושפות אותה בפתיחות מקסימלית לחללי גינה ובריכת שחיה.

החלל המרכזי, הנמצא מתחת לחלל הכפול, גובל מצד אחד בספריה, מצד שני בחלל המדרגות המפוסל , בצד שלישי בפינת האוכל בצד הרביעי בוויטרינת האלומיניום השקופה מבית “כוכב אלומיניום” משם משתקף חלל אירוח החוץ המחופה פרגולת מתכת ועץ והמכיל שולחן אוכל מרווח ופינת ישיבה מרווחת המשקיפה על כל הבית והחוץ במבט אחד . קומת הקרקע מכילה גם יחידת הורים מרווחת שהכניסה אליה דרך מבואת הכניסה של הבית. יחידת ההורים, שגם בה נוכח הבטון החשוף מחד וריהוט רך מאידך פונה בחלקה הפנימי לארון בגדים שמסתיר מאחוריו חללי רחצה מרווחים ובחלקה החיצוני לחלל החוץ ולבריכה , שמוקפת דק במבוק. לקומה השנייה עולים באמצעות אלמנט מדרגות “שקוף” שמאפשר קשר עין תמידי עם חללי החוץ , בנוי כולו , כולל המעקים ממתכת שחורה. המעקה המרכזי של חלל המדרגות הוא קיר בטון חשוף עם חור עגול במרכזו שמאפשר הצצה למהלך המדרגות גם למי שעולה במדרגות וגם למי שצופה בהן.

בקומה למעלה גלריית ספריה שממשיכה את השפה של הספרייה בקומת הקרקע, עם פסל אמנותי שממוקם במרכזה בצורת עיגול עשוי קונסטרוקציית מתכת שבתוכה מושחלים מגוון של ספרים שאינם בשימוש בגדלים וצבעים שונים. הפסל משקיף אל מבואת הכניסה שהינו חלל כפול. גוף תאורה עגול ושקוף אותו ניתן לראות עוד מהרחוב לפני שנכנסים לבית, הוא נועד לשבור את החלל הכפול ואפשר לראותו מהחלל הציבורי והחלל למעלה. עוד בקומה למעלה חללי עבודה אינטימיים אך כאמור פתוחים ומשקיפים לסלון בו זמנית גם לנוף החוץ, דרך המשך ויטרינת האלומיניום המינימליסטית . הגלריה מובילה לשלושה חדרי שינה ילדים ואירוח שנמצאים בשני אגפים נפרדים.

חקי זמיר, אדריכל הפרויקט
צלם: ליאור טייטלר
מפתחים: חברת כוכב אלומיניום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*