הבית ממוקם על צלע הר, מוקף בחורש טבעי, פונה לנוף של רצועת החוף ומשקיף אל הים. אלה היוו את ההשראה לפרויקט, בו גרים זוג ושלושת ילדיהם. בני הזוג נתנו למעצבת קרן ניב טולדנו יד חופשית בבחירת חומרים, טקסטורות ופרטי ריהוט, מתוך רצון להביא את הטבע פנימה בצורה גולמית לשמר את האווירה ההררית החורשית המאוד ארץ ישראלית ויחד עם זאת לתת את העידון המתבקש לבית.

 

הבית עוצב בסגנון כפרי-מתועש שמדגיש את הנוף המרהיב והאינסופי שבחוץ ויוצר המשכיות חומרית אל פנים הבית. הבית נהנה גם ממעטפת חורשית ירוקה גם מגובה ותצפית על הים, והצבעוניות הזו שמשתנה לאורך שעות היום מעצימה את האפקט של פנים הבית.
“סקלת הצבעים בבית מבוססת על גוונים מעושנים ועמוקים ונעשה שימוש רב בחומרים טבעיים ובצורתם המחוספסת והגולמית : עץ, ברזל ופליז, זה בא לידי ביטוי בתקרות העץ החשופות, בריצופים בחיפויים בריהוט ובתאורה”, מסבירה המעצבת קרן ניב טולדנו.
בכניסה לבית הוצבה דלת עץ אלון רחבה המובילה אל מבואת כניסה, עם הכניסה יש מפגש מרהיב עם גרם מדרגות מעץ גושני על שדרת ברזל ומעוטר במעקה ברזל שחור, כאשר כל מהלך המדרגות נשען על קיר שנצבע באפור כהה. קיר זה יוצר חיבור בין המפלסים ומגדיר היטב את ציר הכח של הבית.
מימין לכניסה מוקם החלל הציבורי הכולל פינת אוכל גדולה, לצדה הסלון ומאחוריו המטבח; ושלושת החללים כאחד משקיפים לכיוון המרפסת המקורה המשקיפה על הנוף.

 

 

 

החלל כולו רוצף בפרקט עץ אלון תלת-שכבתי בגוון מעושן, ועבור פינת האוכל, הנהנית מתקרה בגובה כפול, נבחר שולחן בעל רגלי ברזל ופלטה מעץ גושני ממוחזר, סביבה הוצבו כיסאות מרופדים בעור ומעליה נתלו שני גופי תאורה דקורטיביים מפליז. הקונספט העיצובי הכפרי מתועש נשמר גם ביתר האזורים בבית בחדרי הרחצה, במטבח ובחדרי השינה במפלסים השונים.
המטבח בצורת “ח” כולל אי רחב ידיים ופונה אל הסלון. החזית הימנית כוללת ארונות גבוהים ובמרכזה שני מקררים. בחזית האחורית, מתחת לחלון רחב שהולבש בווילון רומי רך מבד פשתן שנאסף כלפי מעלה, שולב כיור רומא פסים עם חזית בולטת מתוך המשטח, ולימינו תוכננו שני מדפים פתוחים מעץ שמאזנים את מראה החזית. ואילו בחזית השמאלית בולט תנור רחב בצבע שחור ובמראה עתיק, מעליו מוקם קולט אדים תואם וביניהם שובץ מתלה לכלים. משני צדי התנור נתלו מדפי עץ סימטריים שנועדו לתבלינים – באופן הזה תומך התכנון בעבודה היומיומית במטבח ומאפשר צמצום של פעולות ושל צעדים במהלך הבישול.

 

 

סוויטת ההורים ממוקמת במפלס העליון, נהנית מתקרת עץ חשופה ומנוף עוצר נשימה. גם כאן נשמר הקונספט העיצובי הכפרי מתועש ונעשה שימוש בפרטי ריהוט, תאורה וטקסטיל שמייצרים אווירה חמה ומזמינה.
שימוש בשזלונג מעור שלצידו הוצבה חצובה עם אהיל גדול, לצד שימוש בווילונות בבדים בהירים טבעיים, וכיסוי מקטיפה ושטיח קילים שנפרש בחלל, בנוסף שולבו שתי עבודות אומנות גדולות בגוונים מעושנים ועמוקים שנבחרו מגלריה המייצגת אומנים ישראלים.

 

 

אחת המגמות העיצוביות הרווחות הינה חיבור ושילוב בין סגנונות, אלמנטים המאפיינים את סגנון העיצוב הכפרי באים לידי ביטוי בחזיתות המטבח, בפרטי משטחי האבן, בשלל הקרניזים ובשימוש בידיות מפליז עתיק, החומרים הם טבעיים – עץ, אבן, ברזל ופליז, וגם הרהיטים נתפרו למידות החלל ונעשה שימוש בבדי פשתן וקטיפה.
בנוסף תובל החלל גם באלמנטים מובהקים המאפיינים את הסגנון המתועש, כמו תעלת מיזוג חשופה מנחושת, גופי תאורה מפליז, הדומים מעור, לצד קמין מתועש וגזעי עץ להסקה שהונחו בסלסילת ראטן, במטבח הוצב תנור מתועש רחב במיוחד עם מנדף מנירוסטה וקולט תואם, כלי הבישול והאוכל מוצגים באופן גלוי כחלק מהעיצוב.
הדיאלוג הרציף הזה בין שני סגנונות מובהקים כל כך מייצר לנעשה שפה נוספת במינונים מדויקים והעושר החומרי משרת את החלל והמראה המתקבל הוא בית חם ומזמין עם קו ייחודי.

עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו
צילום: עמית גושר
ביצוע: שטרן הנדסה
אדריכלות: מירה גינוסר
שטח הבית: 270 מ”ר
מספר חדרים: 7 – כולל 4 סוויטות שינה
מיקום: זיכרון יעקב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*