בית במרכז הארץ, תוכנן למשפחה של זוג הורים וארבעת בנותיהם. הבית בסגנון אר-דקו והצבעוניות הבולטת בגווני שחור-לבן בשילוב פלטת צבעים רכה ועדינה, הוסיף לו תחושה משפחתית ואווריריות נפלאה, זאת בשילוב חומרים טבעיים בכיכובם של העץ, הקש, הברזל והאבן – מוטיבים, חומרים וגוונים שחוזרים על עצמם בחללי החוץ והפנים של הבית.

“המשפחה חזרה משליחות באנגליה והחליטה בטרם הגעתה ארצה, לשפץ את ביתם המיושן מן היסוד, מה שלווה בהרבה אתגרים”, מסבירה המעצבת קרן ניב טולדנו “השיפוץ ארך 5 חודשים בלבד בגלל לוחות זמנים צפופים, עם חלון זמן תחום שהיה לי מרגע ההחלטה לשפץ את הבית ועד חזרת המשפחה משליחות”.
הבית מתפרש על פני שלוש קומות, בשטח של 180 מ”ר וחצר שגובלת עם שתי פאות הבית. במקור, מסבירה טולדנו, הבית היה חשוך, התקרות נמוכות, עם תחושה של חוסר אווריריות וזרימה. כך שההתמודדות לא הייתה רק עיצובית, אלא גם פונקציונלית. “השארתי את המעטפת החיצונית של הבית ותכננתי מחדש את הפנים, כל המערכות שונו וכך גם תכנון הפנים והחלוקה. בקומת הכניסה ממוקמים החללים המשותפים בהם סלון, מטבח, פינת אוכל, ממד, ושירותי אורחים, בקומה העליונה חדרי השינה להורים, חדר לתאומות, חדר לנערה בת ה 8 וכמובן חדר רחצה ובקומת הגלריה החלטתי למקם את חדרה של הבת הבכורה בת ה 12 ולהפוך אותו למיני סוויטה מפנקת”.

 

 

 

 

 

 

“בזכות השחור לבן הדגשתי אלמנטים שיוצרים אשליה של גובה, עם אמירה מאוד חזקה. עשיתי שימוש בחומרים טבעיים בהם עץ אלון טבעי, בריקים, פרקט עץ, ברזל שחור ונגיעות פליז באלמנטים שונים, זאת לצד טקסטיל רך ונעים. כל החומרים וכמובן הגוונים, ובראשם שחור, לבן ואקווה, חוזרים על עצמם בחללי הבית השונים. את האלמנטים והעיצובים עיצבה טולדנו לטובת הפרויקט ואלו יוצרו CUSTOM MADE עבורה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אחד מחדרי השינה מיועד לתאומות, עבורן חולק החדר עם מחיצת וילון שמיועד לחלק את החלל לחדר משחקים וחדר שינה, כך שניתן בהינף יד לשנות את עיצובו. גם כאן, בחדרי השינה והרחצה של הבנות וההורים, חוזר מוטיב השחור לבן. סוויטת ההורים רחבת ידיים וכוללת מגוון פונקציות – בין היתר חדר ארונות, חדר רחצה וגם חדר כביסה קומפקטי. קומת הגלריה, כאמור מהווה את חדר השינה של הבכורה בת ה 12, זוהי עליית גג שהפכה לסוויטה מתוקה ונעימה.

 

 

 

 

 

רצועת הגינה הייתה מוגבלת בגודלה והמעצבת החליטה להרחיב את שטח הריצוף, הפרגולה “נמתחה” לאורך כל הגינה וכדי לתחום אותה נוספו דשא וצמחייה. גם בחלל החוץ ממשיכים המוטיבים שכיכבו בפנים הבית ובהם החומרים והצבעים – קש, עץ, שחור ולבן.

 

 

 

 

 

טיפים מאת קרן ניב טולדנו – איך תבחרו את האלמנט המוביל בעיצוב הבית:
פלטת הצבעים הבהירה – התכלית שלה לתת פיצוי לתקרות נמוכות ושטחים מוגבלים, כמו גם תאורה – לדוגמא – להגדיר עמודים מרצפה לתקרה נותן אשליה של גובה, דווקא הבחירה במסגרות שחורות, מעצימות.
גופי תאורה – מוטיב בולט שיוצר אשליה של גודל. הגופים הדקורטיביים מוקמו בקירות ההיקפיים של הבית, השארתי 2 גופי תאורה תלויים מהתקרה כדי להשאיר מקום. אלומת האור מגדילה את הפאה החיצונית של הקירות. לעומת זאת, כשממקמים מנורה תלויה היא ממקדת את החלל ובעצם מקטינה אותו. את גופי התאורה עיצבתי במיוחד לפרוייקט בצבעוניות דומה – ברזל וזכוכית.
שחור “חם” – השחור הופך לחם על ידי שימוש בנגרות באופן מט וללא הברקה. בוחרים מכשירי חשמל בשחור גרפיט, מעוטרים באלמנטים של פליז עתיק ואז השחור מקבל את החום של המתכת בגימור העתיק. השימוש בשחור בחומרים שונים והשילוב שלהם- ראטן, טפט, טקסטיל, עץ ומתכת – הם אלו שהופכים אותו ל”חם”.
מוטיב השחור-לבן – הלבן נותן את הגודל, את הניקיון, והשילוב בשחור נותן אשליה ותחושה של עומק. השילובים נקבעים לפי סוג החומר. לדוגמא עץ אלון בכל צבע ומט בלי ברק, לצד אלמנטים גולמיים בשימוש שלהם – מקבלים תחושה מאוד חמה.
עשו שימוש בטקסטיל – מרכך, מחמם, והופך להיות אלמנט מקשר בין אובייקטים, בין רצפה ותקרות. היכולת לקשר ולייצר אווירה, נשימה, בגלל תנועתיות הטקסטיל, מעניק הרבה רוך וחום שמשדרים בסופו של דבר ביתיות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*