Casa Horta, בית בן 3 קומות משנות ה-20 בפאתי ברצלונה, עוצב על ידי המעצב הצעיר Guillermo Santomà, שהשתמש בגוונים תוססים של צבע ירוק, ורוד וכחול כדי להחיות את החלל, כמו גם לספק רקע נהדר להתרחשות הפנימית בבית. הפנים מהדהד חיים, עם אריחים ספרדיים מסורתיים בעלי ריבועים ורודים זעירים משנות ה-80, ההופכים גרמי מדרגות לגיאומטריים ותקרה כחולה עם עננים.

לתאר עיצוב מרשים זו משימה קשה, קשה למצוא את המילים הנכונות לתאר חזות ויזואלית, במיוחד כאשר העיצוב מדבר בעוצמה בעצמו. קאסה הורטה הוא מאותם פרויקטים נדירים שגורמים לנו להרגיש חסרי מילים. הוא משלב בכאוס מאורגן, גאומטריה מינימלית, פלטת צבעים מרשימה ויעילות מובנית ארגונומית, כל אלה גורמים לחלל להרגיש כמו יצירה אמנות (מזכירה מעט את La Muralla Roja של ריקרדו בופיל). למרות שהבית אינו מרוהט, הגאומטריה הטהורה מספיקה בכדי לשטוף את העיניים. Santomà אומר “מקום שגרים בו תמיד משתנה בהתאם לצרכים – המטרה היא להיות מוקף בחלל שמייצג אותך”.
את הבית רכש המעצב תמורת 190,000 יורו, מכספי ירושה מסבתו, כשליש ממה שהוא עולה כיום, עוד בטרם משקללים את השדרוג העיצובי. האלמנט המקורי היחיד בבניין הקטלני מראשית המאה העשרים, הוא מבואת הכניסה בליבו, ממנה יוצאים ששה חדרים. החללים הקדמיים צרים והחלונות קטנים ולכן המשימה של סנטומה הייתה להכניס אור רב ככל האפשר לבית שגודלו 1,722 מטר. הוא יצר תחושת המשכיות על ידי הרחבה דרמטית של חלק מהצבעים המקוריים ברחבי הבית. “אני חושב על צבע כחומר, אובייקט נוסף בחלל,” הוא אומר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*