"כיום המרפסות מתהדרות בשטחים כמעט שווים בגודלן לפנים הדירה, ולעתים אף זהה. גם הקבלנים וגם המשפחה הישראלית מבינים את כוחה וחשיבותה של המרפסת ל WELLNESS השוטף שלנו, על אחד כמה וכמה בתקופה הנוכחית. המרפסת הפכה להיות הדבר הגדול הבא בתחום הבנייה והעיצוב, בטח ובטח לאחר תקופת הסגר" מסביר שי דוד, מחברת כרכום עיצוב נוף.

“הניתוק בין פנים הבית למרפסת כיום הוא וירטואלי לחלוטין – הסלון לא באמת נגמר היכן שגובלת הווטרינריה. הסלון ממשיך ופורץ גבולות. לעתים הוא אף מכפיל את שטחו בזכות עיצוב נכון וחללי חוץ ופנים שמתמזגים האחד עם השני “, מסביר שי דוד. בשל גודלה הנוכחי של המרפסת העכשוויות, כבר לא מספיק להקיף אותה בצמחיה, אלא ליצור גן של ממש, שופע באטרקציות עם כל הפונקציות החשובות לבית שיוצרות חוויה של ממש, כאשר ההתייחסות היא זהה בחשיבותה לפנים הבית.

 

 

 

 

“הטיפול בגינות יוקרה שממוקמות על גגות או מרפסות זהה כמעט לחלוטין לגינות על פני הקרקע: “לרוב, מדובר בזוגות שעזבו את הבתים המרווחים, לטובת דירה וכעת הם רוצים את אותה תחושה, חוויה וטיפול שהם חוו בגינה שבביתם. אלו מרפסות בשטחים משמעותיים, כאשר המטרה היא לשקף את מה שיש בדירה גם בחוץ ובתוך כך להגדיל את שטח הבית – מטבח חוץ, פינת ישיבה, פינת אירוח, אזור משחקים לילדים, פינת קריאה, בריכה, פינת אוכל, ואפילו יער שמדמה את הדבר האמיתי”, מסביר דוד.

 

 

 

 

המרפסת הנוכחית ממוקמת בדירת פנטהאוז בעיר בשרון, בפרויקט יוקרה, והיא בעלת 150 מ”ר, גודל זהה לפנים הדירה. בעלי הבית זוג פנסיונרים, שמכרו את ביתם המרווח ברעננה, לטובת דירה קטנה יותר. בעל הבית רצה להמשיך ולטפל בגינה כפי שעשה בביתו המרווח. הוא רצה תחושה של גן אמיתי, כזה שכל יום הוא יוכל לצאת, לטפל, לטפח, לבשל, לאכול, לארח את המשפחה המורחבת. עבורו הגן הוא לא רק תחביב אלא אורך חיים, כמעין מקום מפלט, מקום של רוגע ותעסוקה לנשמה. המרפסת חולקה לשני אזורים, המפלס הנמוך כולל מטבח חוץ ופינת אוכל, מוקף בספסלים שגם מהווים אלמנט אחסון. המפלס העליון הוא גן, שתול כל כולו, עם פרגולה פרי סטנדינג מוגבהת שממוקמת במרכז הגן, ושביל טיול שמקיף את הגן – ממש גן אמיתי שתול שבעצם מגשים את הפנטזיה של בעלי הבית, הרעיון היה להחזיר את הטבע למבנה הבטון, כאילו הייתה שם מאז ומתמיד חורשה שנמצאת על הקרקע. מתוך ה-150מ”ר – 120 מ”ר הם גן אמיתי! כל העצים והשתילים הגיעו במנוף מבחוץ, מבצע אופרטיבי לא פשוט, מאחר ולא היתה גישה ישירה לפנטהאוז – הלקוח לא ויתר, והיה מוכן לשלם עבור גן אמיתי, הרי אדניות אפשר לשנע ולעות במעלית ולשתול. הגינה כוללת אלמנט מים , שמטרתו לתת תחושת חיים ולטשטש את רעש המכוניות של הכביש המהיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*