הבית הצנוע בפלמה דה מיורקה, ספרד, שעיצב הסטודיו הספרדיstudio Feina, עושה שימוש בדיקט ובטכנולוגיית CNC ובכל זאת משיג משהו מעניין בהרבה:

הוא מפגיש את החומר הפשוט הזה, עם המסורת העשירה של עבודות היד של האי, שם נגרים וקרמיקים, מחוללים פלאים עם חומרים צנועים במשך מאות שנים – עובדה שהאדריכלים Aina Salvà ו- Alberto Sánchez השכילו לנצל, באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם אומנים וחומרים מקומיים. התוצאה היא בית שמשלב אסתטיקה אוונגרדית עם עבודת יד ו”עשה זאת בעצמך” שובבה.
השימוש היצירתי בדיקט נמצא בכדי שאפשר יהיה לבנות קומה נוספת על גבי הבית החד קומתי המקורי. הוא סיפק פתרון קל משקל שלא מעמיס על מבנה האבן הקיים.
הדיקט נשאר בגימורו הגולמי, הבלתי צבוע, אך הגיאומטריה המבנית המגוונת של התקרות שניבנו, משקפת את הדקורציה הערבית של העיר העתיקה של פלמה, מקשרת בין העבר להווה.
חומרי בניין מקומיים כמו עץ, אבן וטרקוטה נשמרו אף הם ברובם בגימורם הטבעי. מיורקה נודעת ביצרני האריחים המקומיים שלה ובית הדיקט כולל מגוון אריחים בעבודת יד, החל באריחי טרקוטה מרובעים רגילים בחצר ועד עטורי מוטיבים ערבסקיים שנמצאים בתוך הבית.
האור הטבעי ממלא את הבית מתוך שפע של חלונות, בעוד מחיצות שקופות ופתחים פנימיים, מאפשרים אפילו לחדרים נטולי חלונות הממוקמים בלב הנכס, להיות מוארים באופן טבעי. חלק מהחדרים ספוגים באור שמש של בוקר ואחרים נהנים מהשמש של אחר הצהריים, יחד עם הנופים לטירה השכנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*