האמן הבריטי סם קוקס, המכונה Mr. Doodle ואשתו Alena, חנכו את "Doodle House" - אחוזתם הפרטית בטנטרדן, ליד קנט, באנגליה, אותה רכשו ב-1.35 מיליון ליש"ט (1.54 מיליון דולר). האמן חשף בראיון ל-bbc, כי הבעלים המקוריים של הבית התחננו בפניו לא לכסות אותו בגרפיטי של קשקושיו המוכרים "הם אמרו לי מה שלא תעשה בבית, בבקשה אל תשרבט עליו", אמר "לא הקשבתי להם."

 

 

האמן בילה את השנתיים האחרונות בכיסוי ביתו בשרבוטים. כל סנטימטר, מהתקרות והקירות ועד לטוסטר, של הבית בן 12 החדרים ו-6 חדרי השינה, מקושקשים בעבודת-יד בסגנונו המיוחד. “ייתכן והכיריים ושאר המכשירים החשמליים המשורבטים כבר לא ניתנים להפעלה”, מודה מר דודל, מצהיר שזו “העבודה הטובה ביותר שלי”.
בפוסט באינסטגרם מפרט האמן שנדרשו 900 ליטר צבע לבן, 401 פחיות ספריי צבע שחור לחלק החיצוני, 286 בקבוקי צבע ציור שחור לפנים ו-2,296 ציפורני עט ליישום הקשקושים. זה אולי הסיוט של כל הורה אבל האמן אומר “אני רוצה להודות לאמא שלי ולאבא שלי, כי מאז שנתנו לי לצייר על קירות חדר השינה שלי כשהייתי ילד, פיתחתי תשוקה לגור בנכס מכוסה לחלוטין ביצירה שלי”, כתב בפוסט אחר.
מר דודל, שנמצא בשנות ה-20 המאוחרות לחייו, כבש בסערה את עולם האמנות היפה, כאשר עבודתו המשובבת והקלילה לכאורה, החלה להימכר במכירות פומביות במחירים גבוהים. מכירת השיא שלו הייתה ליצירתו “באביב” [2019], שנמכרה בקצת פחות ממיליון דולר. בשנת 2020, הוא היה האמן החמישי מבין אלה אשר מתחת לגיל 40, המצליחים ביותר במכירות פומביות. במכירה פומבית במרץ 2021 הסתכמו מכירותיו בכמעט 4.7 מיליון דולר בשלוש יבשות בקצת יותר מתשעה חודשים.
הסגנון שלו מזכיר את אמן הגרפיטי, קית’ הרינג, אבל הוא יותר שובב מפוליטי. רבים מייחסים מיתוג חכם וכוחה של המדיה החברתית כמרכיבים מרכזיים להישגיו יוצאי הדופן. המסלול של מר דודל הפך למקרה בוחן, כיצד להצליח בעולם האמנות מבלי שגלריה ענקית או צוות יועצי אמנות יגבו אותך. במקום להסתמך על גלריות או מוזיאונים, האמן בן ה-28 קיבל את החלטה בשלב מוקדם בקריירה שלו, להסתמך על המדיה החברתית שלו כדי לצבור פופולריות ועוצמה (למשל, 2.7 מיליון עוקבים באינסטגרם). “לא חיפשתי לשרבט במוזיאונים וגלריות אלא על חללים גדולים כמו מנהרות, בניינים ובסופו של דבר אני מקווה ערים שלמות.”

כל התמונות: Gareth Fuller/PA Images/Getty Images

קראו עוד:
קשקשן הצמרת

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
עיצוב פנים
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
  מה שנכון לניו-יורק, לונדון וברלין נכון גם לבת-ים: באזור התעשייה הדינמי והומה האדם,
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*