בית של ניגודים, בין אטום ומסוגר, לפתוח לאור הטבעי וגם לשטחי החוץ, ניגודים בין צבעים ודרמה בין נפחים. כל אלה יצרו עניין בבית שנבנה על מגרש קטן יחסית

 

_DSC7309bbb-copy

 

_DSC6371eee-copy

 

מגרש מרובע, קטן יחסית לדרישות הפרוגראמה, הכתיב את קונספט המבנה: קומת קרקע עם פתיחות וקלילות מרביים, קשר פנים חוץ מודגש, המאפשר הנאה מהברכה ושטחי ישיבה חיצוניים המקושרים למבנה. קומת קרקע מוארת ופתוחה. הפרטיות הנדרשת הושגה באמצעות חזית מסתורית, שרק רמזים של חרכי אור בוקעים ממנה, וזו החזית הקדמית. החזית בנויה מלוחות בטון ומסבכת עץ. ביקשנו שתהיה אטומה בחזותה אך לא תמנע מחדרים להיות שטופי אור וזאת השגנו על- ידי חלונות סרט לכל אורך המבנה והחדרים. גאומטריית המבנה נקייה מאוד והקובייה של הקומה העליונה, מרחפת מעל קומת הקרקע. מטרתנו ליצר דרמה בין שני הנפחים -תחתון ועליון, הועצמה באמצעות שימוש בעמודי תמיכה מברזל ולא מבטון, דקים יותר וכן בצביעת כל הקובייה בצבע שחור. אפקט הדרמה בולט ויוצר משחקי אור מעניינים במשך היום והלילה.

 

gggg-9-copy

 

_DSC6361bbb-copy

 

_DSC6357bbb-copy

 

_DSC6348bbb-copy

 

אלמנט נוסף שבא ליצור בידול ודרמה בין הקומות, הוא בניית קיר זכוכית ALL GLASS ללא חלוקות כלשהן לאורך כל קומת הקרקע, בצלע הארוכה המקבילה לבריכה. על מנת לנצל נכון את נתוני המגרש, הבריכה תוכננה לאורך הסלון והמטבח באזור של “השביל” למעשה, שאיננו מנוצל וכך נשמר שטח ישיבה בפאה הצרה יותר.

 

2-copy

 

להעצמתה קשר פנים -חוץ על מנת לקשר בין שתי הקומות וליצור בית לא מנוכר, תוכנן חלל עובר החוצה את המבנה, ממבואת הכניסה עד לחלל המגורים ולאורך המדרגות. באופן זה נוצר קשר עין בין דיירי הבית. בבית תוכננו שלוש קומות; קומת הכניסה, כאמור, נועדה לפעילות החברתית בבית, פינת אוכל וסלון כשהמטבח כמובן מהווה חלק בלתי נפרד. המדרגות לקומת יחידת ההורים וחדר השינה של הילד הקטן הוצמדו לקיר חיצוני ובקומת המרתף תוכנן חדר הקרנה נוח ואטום לרעשים ולצדו שתי יחידות מגורים של הילדים הבוגרים.

 

_DSC7365bbb-copy

 

_DSC7361bbb-copy

 

_DSC7349ddd-copy

 

_DSC7339bbb-copy

 

_DSC7344bbb-copy

 

_DSC7333bbb-copy

 

_DSC7329ccc-copy

 

_DSC7318ccc-copy

 

_DSC7382bbb-copy

 

1-copy

 

_DSC7378bbb-copy

 

_DSC7375bbb-copy

 

_DSC7369bbb-copy

 

4-copy

 

_DSC7401ddd-copy

 

5-copy

 

7-copy

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*