מול המינימליזם שמאפיין את העיצוב העכשווי, באים סגנונות המציעים עושר, עומק, תיחכום, נגיעה חמה: הסגנון הים תיכוני החדש ויחד איתו סגנון ה-דיזיין-ארט, המשלב טאצ' אמנותי לעיצוב התעשייתי, תופסים תאוצה בעולם ועתה הם מגיעים גם לישראל, מביאים מינימליזם אבל חם, מודרניזם מסביר פנים, חדשנות לצד ארציות. הסגנונות משלבים השפעות פולקלוריות עם אסתטיקה עכשווית - לוקחים רמזים מנופים שטופי שמש ומאמצים אור ואלמנטים חמים ואורגניים. בתים חדשים ברחבי העולם, משלבים עתה גוונים כפריים ואדמתיים עם אלמנטים אמנותיים, המקשטים חללים עם קירות לבנים, בטון, לבנים ועם פתחים שקופים ודקיקי מסגרת, הפתוחים לנוף הים התיכון.

הסגנון הים תיכוני – עכשיו גם בישראל, עם הבלגי-ארט של קליל

 

 

כשזה מגיע לעיצוב הפתחים, יש גם לישראל מה לתרום. אם נסתכל לאורך השנים, יש סגנון אחד אייקוני במיוחד שהקהל הישראלי נשבה בקסמו, מאז ועד היום: “הסגנון הבלגי” החל מנוסטלגיה רומנטית בשכונותיה הישנות של ירושלים וביפו העתיקה והוא התגלגל לאורך השנים, הופך את הפתחים לפלטפורמה עיצובית, בה צבע, צורה ואביזרים נלווים, משחקים תפקיד חשוב, יוצרים אלמנט עיצובי, דומיננטי וייחודי המשפיע על חלל הבית מבחוץ ומבפנים.
חברת קליל הישראלית הביאה את הבשורה כבר בשנת 1998, עם מערכת ראשונה של דלתות וחלונות אלומיניום בסגנון הבלגי. את פרטי הפלדה הכבדים והתעשייתיים שאפיינו אותו, הנגישה החברה בעבודת אלומיניום מתקדמת. החומר והטכנולוגיה החדשים הביאו איתם תכונות נהדרות לעבודה: האלומיניום קל משקל, אינו מחליד בניגוד לברזל, פשוט ונוח להתקנה וחיבור ולא נדרשת עבודת “פיסול” של נפחות אמנותית מורכבת לייצרו.
עם הזמן, המערכת צברה תאוצה ואומצה ביותר ויותר בתים בארץ. עם זאת, הקהל הישראלי וטעמו דינאמיים וכך גם הסגנון הבלגי של קליל, אשר הלך והשתכלל והמשיך להתאים את עצמו לתשוקות ולצרכים המשתנים של השוק ועתה הוא הגיע להשיק את הקולקציה היצירתית והחדשנית ביותר – הבלגי-ארט.

 

“הסגנון הבלגי” החל מנוסטלגיה רומנטית והתגלגל והפך את הפתחים לפלטפורמה עיצובית, המשפיעה על חללי הבית

 

 

חלונות ודלתות הבלגי-ארט מאפשרות חללים פתוחים, זורמים, מעוצבים ויצירתיים

“זיהינו והבנו שהבלגי הוא אייקון עיצוב ישראלי, שהיה ונשאר. החלטנו לעשות איתו מתיחת פנים, עם סגנון שהולך ומתחזק, לדברים יותר חמים וביתיים שהבלגי משתייך אליהם”, מסביר את המהלך רובי גל, מנהל חדשנות ועיצוב בחברת קליל “דיברנו עם אדריכלים ומעצבים והבנו שהם היו רוצים להתקדם ולחדש את הצורה הסטנדרטית של המערכת, עם החידושים שהם רואים בענף בעולם. חקרנו את תחום העץ והברזל בעולם הבנייה, את הצורות המקובלות שם ולקחנו את זה לצורניות הפרופיל ומורפולוגיה יותר מורכבת. בעבר, הבלגי זוהה על פי הפס האייקוני של הפרופיל שחילק אותו מבחינת מישורים. היום, נתנו לזה צורניות יותר מעניינת, חיפשנו DNA צורני, כך שיוכלו להשתגע עם המשחק ולהרכיב שילובים שונים כמו לגו, וכל היישומים יראו תמיד כמשפחה אחת אחידה”.

 

 

כך פגשה הצורניות הנוסטלגית הישראלית המחודשת, את הרצון של המעצבים לחלופה למינימליזם, עם סגנון חם ומתוחכם והבלגי-ארט נוצר במיוחד עבור ישראל ותנאי הארץ. מזג האוויר הוא פקטור מהותי בעיצוב ותכנון הבתים שלנו, במדינה שופעת שמש ואור טבעי. העיצוב המקומי פותח את דלתותיו אל החוץ ומכניס את כל הטוב הזה פנימה. בסגנון בלגי-ארט החדש, הפרופילים דוקקו ועודנו כדי לפנות את הבמה לנוף הטבעי שמציץ לפנינו ולהאיר את חללי הבית באור טבעי. מנגנוני איטום מתקדמים יושמו במערכות ומסייעות בשמירה על טמפרטורה נעימה בבית.
כמו האקלים, אנחנו בעצמנו אנשים חמים ומחפשים להטמיע את אותה אווירה נעימה בבתים שלנו, ללא תחושת קרירות מודרנית ומנוכרת. החום בא לידי ביטוי בכמיהה למשפחתיות והכנסת האורחים שמהווים חלק חשוב מחיי היום-יום שלנו. כך, אפשר לראות את החללים המרכזיים בבית, כמו הסלון והמטבח, מעוצבים כאזורים רחבים ומזמינים ומערכות הבלגי ארט משתלבות בהם באופן אידיאלי ומאפשרות חללים פתוחים, זורמים ובעיקר – מעוצבים, יפים ויצירתיים.

 

 

אי אפשר להפריד את מי שאנחנו והאופי הצברי שלנו, מהבחירות העיצוביות שלנו. הבונים והמתכננים הישראלים זקוק לגמישות, מעוניינים להיות ייחודיים וקובעים בעצמם את הסביבה בחיפוש מתמיד אחר דרכים להיבדל ובהתכתבות עם המגמות העיצוביות הכלליות. בנוסף, לאורך הזמן יש יותר ויותר התייחסות לפרמטרים השונים בעיצוב ותכנון הבית, נוסף עומק עיצובי לחלל וכל בחירה בתהליך התכנון נלקחת ברצינות לאחר מחשבה רבה.

 

 

סגנון הבלגי-ארט החדש תוכנן בדיוק למטרה זו, מערכות חלונות ודלתות אייקוניות של קליל, שעברו מתיחת פנים עם עשרות פרופילים מוקפדים ואלגנטיים, המאפשרים משחק והרכבת חלוקות מעניינות בשלל צורות. החל מדפוסים גיאומטריים ועד קשתות רכות ורומנטיות, שילכו יד ביד עם הקו העיצובי הקרוב לליבכם. כקנבס לבן, עם וורסטיליות מרבית, קליל בלגי-ארט מעניק לכל אחד חופש יצירה לבחור ולתכנן את הבית, שיבטא את האמירה העיצובית של הבוחרים בו.

 

סגנון הבלגי האייקוני של קליל מקבל חיים חדשים

 

הבלגי-ארט משלב נוסטלגיה עם חדשנות ועדכניות עם המגמות העולמיות

במהלך הפרויקט, בחן צוות הפיתוח של קליל את המגמות והאופנות המובילות בעולם העיצוב והאדריכלות העכשווי, על מנת להישאר מעודכנים. הסגנון הים תיכוני החדש ויחד איתו סגנון הדיזיין-ארט, שני סגנונות שמגיעים כמענה לשובע של הקהל מהמודרניזם המונוכרומטי וקר, שאפיין את הבתים בשנים האחרונות “יצרנו מנעד רחב ומשחק גדול בחלוקות מורכבות של החלון בדומה לחלונות הברזל של הבלגי המקורי, אבל לקחנו את זה לשלב הבא”, מסבירה תמר כנפי, מעצבת תעשייתית, מהצוות שהוביל את הפרויקט “התייחסנו לצורניות של הפרופיל, לתלת ממד שלו, לפני השטח עם נגיעות עיצוביות שבדרך כלל לא נראות באלומיניום. בקרב הטרנדים הגלובליים, לצד הסגנון הים תיכוני והסגנון של הדיזיין-ארט, נראים מספר סגנונות שונים ששומרים על קו נקי ברוח המינימליזם עם עומק עיצובי, כמו לדוגמה הסגנון הג’פנדי הפופולארי שמשלב את התרבות והאסתטיקה היפנית והסקנדינבית יחד. בעולם של החלונות זה מתבטא בצורה של הפרופיל וגם באפשרויות לייצר חלוקות ומגע אישי, להסתכל על החלון כעל תכשיט למבנה שמעטר וממסגר את הנוף”.

 

 

החידושים מאחורי הבלגי ארט ניכרים בהחלטות העיצוביות, ברמת הגימור הגבוהה והמפרט הטכני המתקדם. “שמנו דגש על הפונקציונאליות, בשיפור האיטום והתנועה של כנפי הזזה. כמו כן, טיפלנו באזורים שניתן לדקק במרכז הקשר בין הפנים לחוץ” אומר גל “הכנסנו קשתות וחצאי קשתות שניתן לזהות בפרטי ריהוט שונים ומבנים באגן הים התיכון שמעניקים תחושה חמימה וקריצה חדשה יחד עם פרזול מעודכן שמתכתב עם הסגנון. אך בלב הסדרה ההזדמנות לביטוי עצמי והאפשרויות הבלתי נגמרות שניתנות לאדריכלים או למעצבים להגשמת כל החלומות העיצוביים, להפוך כל מפתח בבית לחלון ראווה אל החוץ וליצירה חד פעמית”.

למידע על סגנון בלגי ארט החדש באתר קליל או ב-8555*

 

 

 

 

 

מידע נוסף באתר קליל או ב-8555*

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים ישראלי
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים ישראלי
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים ישראלי
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*