בני זוג שנתקלו בתמונה של בית בפינטרסט החליטו שכך יראה ביתם העתידי. "זהם רכשו בית יחסית ישן שנבנה בתחילת שנות ה-90", מתארת מעצבת הפנים אודליה ברזילי "הם הגיעו עם תמונה מהפינטרסט של בית שהם אהבו את העיצוב שלו ואמרו לי שזה הסגנון שהם רוצים שאעצב עבורם. זאת הייתה נקודת ההתחלה שלנו ומשם יצאנו לדרך".

 

“הם רצו בית בסגנון קלאסי, אבל לא קלאסי כבד, אלא קלאסי בשילוב מודרני. הלקוחות רצו בית מואר, חם ונקי בעין. ממש בית אירופאי עם שילוב מודרני. זה היה הוויז’ן שלהם. בגלל שכבר עיצבתי להם את דירת הגן שבה גרו, הכרתי אותם וידעתי שהם מאוד שאפתנים – היה להם ברור שמדירת גן הם יעברו לבית פרטי ועכשיו היה להם ברור כיצד הבית הולך להיראות. לשמחתי הם נתנו בי אמון מלא . יצאתי לדרך במטרה להגשים להם את החלום”.

 

 

“מעבר לעיצוב, הבית גם עבר שינוי מאוד גדול ברמת התכנון”, ממשיכה ברזילי. הרחבנו אותו מכל הכיוונים – הרחבנו את אזור המטבח ויצאנו מטר וחצי מהבית לחצר. מצד אחד המטבח גדל ומצד שני יצרנו פינת משפחה בחלל המרכזי ופינת עבודה . גם מכיוון הסלון הגדלנו מעט. שינינו לגמרי את הפתחים של החלונות בהתאם לתכנון החדש ובקומה העליונה יצרנו מרפסות בחזית של הבית היוצאות מחדרי הילדים ומרפסת בחדר השינה של ההורים, שגם אותו הגדלנו. הבית כולו התרחב . גם בקומה העליונה שינינו את הפתחים והגדלים. השינוי נעשה גם מבחוץ – חיפינו את הבית בחיפוי קיר וקרניזים. שינינו את הכניסה והצבנו דלת גדולה ומדרגות מרשימות שחופו בשיש. ברצפה יצרנו ריצוף משולב בדשא. כל החזות מבחוץ ומבפנים שונתה וקיבלה מראה אירופאי”.

 

 

“הבית רוצף בפרקט פישבון בגוון אלון מולבן. בחרנו במטבח בסגנון קלאסי אירופאי עם גימורים ופיתוחים מספרת המעצבת. במטבח קיר של ארונות גבוהים עם 2 מקררים אינטגרלים תנור ותנור משולב מיקרו וגומחה ובה כיור. “הלקוחות ביקשו שני כיורים במטבח הצבנו אחד באי ואחד על השיש בתוך גומחה עם חיפוי דקטון שחור ועל האי משטח בהיר. הניגודיות בין הצבעים במטבח והפרקט יוצרים הרמוניה שמכניסה לחלל חמימות. זה לא מטבח אירופאי קלאסי לבן ונקי אלא שילבתי אותו עם הגומחה הכהה וכסאות כהים שמעניקים מראה חם ומוצרי חשמל במראה מודרני.

 

 

“את הניגודיות שילבנו גם בפינת האוכל”, היא ממשיכה, “כשבחרנו לשלב שולחן כהה עם כסאות בהירים. למעשה זאת הייתה פלטת הצבעים שבה השתמשתי בכל הבית – גוונים של עץ כהה, ספה בהירה וכורסאות בצבע כאמל, שולחנות זכוכית עם מסגרת כהה, לצד שטיח בהיר. יחד עם הווילונות שנתפרו בסגנון אירופאי, בשני גוונים, השלימנו את הניגודיות בחלל המרכזי. זה חלק מהמראה האירופאי הקלאסי. ליצירת שילוב בסגנונות בין קלאסי למודרני המעצבת בחרה גופי תאורה מודרנים מעל פינת אוכל לצד קרניז הקיפי בכל הקומה בסגנון קלאסי. לצד גופי תאורה צמודי תקרה מגנטים. אפשר לראות את זה בא לידי ביטוי גם בגופי התאורה המודרניים שמותקנים בתקרה מונמכת. לא רציתי לייצר מראה כבד מידי אלא משהו קלאסי ולכן בחרנו בתאורה מגנטית. גם בסלון ובפינת העבודה הצבתי גופי תאורה מודרניים”.

 

 

אחד האלמנטים שמושכים את העין הוא מזנון גדול מאלון מושחר עם חזית של סרגלי עץ, הממשיך את השפה העיצובית. “הקיר של הסלון הוא קיר לבן עם סרגל פס הפרדה המעטרים אותו ולידו הנחנו את המזנון העשוי סרגלי עץ בגימור אלון מושחר, עם כדים שמתכתבים עם הפרקט, השולחן והכורסאות ואקססוריז מעץ שמייצרים חיבור עם יתר האביזרים בבית. בצידו השני של הבית ממוקמת פינת משפחה חמימה, המציגה קונטרסט לסלון ולצידה פינת עבודה”.

 

 

“את עבודות האומנות לבתים שלי אני עושה וכך גם בבית הזה” אומרת ברזילי אני יודעת הכי טוב מה מתאים לבית וללקוחות. בבית הזה הכנתי את עבודת האומנות שמונחת על המזנון ועבודה נוספת שתלויה במדרגות”, היא מסבירה. “התכנון של הבית כלל התחשבות פונקציונאלית בצרכי המשפחה. קומת הכניסה כוללת מבואה, מטבח, פינת אוכל , חלל מגורים, פינת משפחה, פינת עבודה, ממד ושרותי אורחים. הלקוחות ביקשו מטבח גדול בסגנון קלאסי ופינת אוכל ממוקמת ליד המטבח. לבקשתם תכננתי את פינת העבודה בממד שכן הממד משמש לאיחסון רב ובו ארון גדול ושולחן גדול עם מחשבים עבור הילדים. בכלל יצרתי הרבה פתרונות אחסון, למשל מתחת למדרגות וליד שולחן העבודה. זה בית שמצד אחד נראה מאוד יפה ואסתטי אבל הוא מכיל בתוכו את כל צרכי הדיירים. הייתה חשיבה על כל דבר ודבר כדי שיוכלו לשמור על הסדר בקלות”.

 

 

העלייה לקומה העליונה נעשית דרך מדרגות שחופו עץ, כשלצידן עבודת אמנות שיצרה המעצבת לצד גוף תאורה. הקומה העליונה כוללת 4 חדרי שינה, חדר רחצה לילדים, חדר כביסה וסוויטת הורים עם יציאה למרפסת. “בחדר השינה של ההורים הוספנו חלונות בצידי המיטה ושילבנו ארון כפרי לבן. רציתי לייצר אווירה רגועה של סוף יום. חדר הרחצה בסוויטה חופה באריחים בהירים גדולים בגודל של 3 מ’, לצד יחידת נגרות עם סרגלי עץ ומשטח קוריאן וכיור “, היא מספרת.

 

 

לסיום, מסכמת לנו ברזילי את הסיור בבית. “העבודה על הבית הייתה מאתגרת במיוחד מכיוון שהגדלנו והרחבנו אותו ונאלצנו להתמודד עם עמודים וקורות בתקרה שלא יכולנו להזיז או להוריד. החלום של בני המשפחה היה בית מואר ונעים עם מקומות אחסון רבים וכדי לייצר שילוב נכון היינו צריכים לדייק במינונים ולמצוא את האיזון הנכון בין הקלאסי והמודרני. התחלנו את תהליך העיצוב מתמונה בפינטסרסט ולשמחתי הלקוחות הודו ואמרו שהבית נראה הרבה יותר יפה מהבית בתמונה שהם הראו לי”.

תכנון ועיצוב פנים: אודליה ברזילי
מיקום: מרכז הארץ
שטח: 200 מ”ר
הדיירים: זוג + 2 ילדים
צילום: עינת דקל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*