משרד האדריכלים X Living, משנחאי, עיצב חנות ספרים נוספת של Zhongshuge, שהפעם ממוקמת בעיר דוג'יאנגיאן, בדרום מערב סין. החנות החדשה, עם תקרות מראה ומדפי ספרים גבוהים, יוצרת סביבה ייחודית ומהפנטת שבה אפשר לחקור את העולם המופלא שבספרות ושל המורשת התרבותית.

מדפי ספרים בצורת C, בצבע אגוז טבעי, ברצף לכאורה לא סדיר, בונים את האינטימיות של החלל (973 מ”ר) והופכים לגולת הכותרת באולם הקדמי. החזות הכללית שאבה השראה מחנויות הספרים המסורתיות ומהמורשת התרבותית ארוכת היומין של סין. כך גם דימויי דובי פנדה התלויים על מדפי הספרים, כמו פנדות המטפסות על ענפים גבוהים. קיר מדפי ספרים מעוצב בהשראת סכר דוג’יאנגיאן המפואר מתפשט מעלה, כמו חומת עיר שנבנתה בתרבות היסטורית. שולחנות הספרים נראים כמו סירות שעוגנות בשקט על האגם המרחף בין קירות מדפי הספרים.

 

Li Xiang. Courtesy X+Living.

סטודיו X + Living ממשיך ליצור פעם אחרי פעם מבנים מדהימים לצד חללי פנים ועיצוב רהיטים, אשר מתבלטים בייחוד שלהם. הסטודיו עסיק בעיקר נשים והוא מנוהל על ידי  לי שיאנג. “המטרה שלי היא להביא הפתעה ואושר לחיי היומיום המשעממים ולגרום לאנשים להיות שקועים בעולם גחמני ואמנותי”, היא אומרת.
עם שוק ספרים שמגלגל 11.8 מיליארד יורו בשנת 2018, גידול של 11.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, חנויות הספרים בסין, נאבקות כדי לנצל את התיאבון הגובר של צרכני הספרות בארץ ופונים למעצבים שיכולים לרומם ספרים מעבר לסטריאוטיפים המופנמים שלהם. סין ​​הופכת למקלט לתולעי ספרים: עדות לכך הוא זרם חנויות הספרים המעוצבות אצלה, הוא מעבר לכל דימיון וגם בעיצוב עצמו. אבל בכדי לשרוד בעידן שבו תשומת הלב של הקהל קצרה, מרחבי ספריות אלה מתפתחים הרבה מעבר לצפוי.

קראו גם:

חנות ספרים בצורת מערת תרבות חסרת גבולות, בסין

חנות ספרים בסין, בשטח של 4,500 מ”ר, היא חלל ציבורי גדול

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חנויות ספרים נוספות שעיצב הסטודיו:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*