הבית בשוהם, הינו חלק מדו משפחתי ובו מתגוררים זוג פלוס 3 ילדים. המגרש בן 418 מ"ר והבית בשטח 280 מ"ר בנוי. זהו בית בן 25 שנה, שהצריך תכנון ושיפוץ מסיביים. בני הזוג הבינו את הפוטנציאל של הבית, למרות שצורתו והבנייה היו במצב ירוד מאוד. הלקוחות ביקשו מהאדריכל רון שפיגל בית בסגנון מודרני, הראו לאדריכל תמונה טרופית וביקשו שהגינה ובכלל חלל החוץ, יהיו ברוח של תאילנד.

 

המשימה הגדולה הייתה הפיכת קומת הקרקע למקום פתוח, אוורירי ונעים. הקומה הייתה מאוד מיושנת ומחולקת לא נכון. “רצינו להפיח חיים לבית מבחוץ, כך שחיפינו את המסה המרכזית של המבנה באריחים שחורים בגוון חלודה. את הכניסה חילקנו לבטון חשוף מוחלק וביניהם מיקמנו חלוקי נחל לבנים. המוטיב של צמחייה טרופית מתחיל כאן” מסביר האדריכל רון שפיגל.

 

 

 

מימין לכניסה ממוקמים סלון ופינת אוכל עם ויטרינת ענק שמכניסה את החוץ פנימה. משמאל ממוקם המטבח עם חלון גדול המימדים. קומת הכניסה מעוצבת על טהרת הגוון האפור. במטבח עצמו מוקם קיר שחור גבוה עשוי מחומר דמוי אבן שחורה, ומאחוריו מסתתר מטבח פנימי שמתפקד כמזווה ושירותי אורחים. זאת ועוד, בקיר עצמו טמונים מוצרי החשמל – מקרר ותנורים. ממולו שני פסים. הפס המרכזי מתפקד כאי עצום מימדים של כ 4 מטר ובחזיתו עץ אשוח, ממולו פס נוסף שמתפקד כמשטח עבודה, גם הוא עם חזיתות עץ אשוח, המספק מרא מאוד טבעי ודומיננטי, מכניס הרבה עניין וחמימות לחלל. בקצה הפסים חלון גדול מימדים וצמחייה “שנכנסת” למטבח.

 

 

 

 

בצד השני כאמור ממוקמים הסלון ופינת האוכל. שניהם גדולי מימדים, פונים לבריכה ולצמחייה טרופית. בסלון יצרנו קיר מלוחות פליז שבתוכו ממוקמים המיזוג, הקמין ומסך הטלוויזיה. הפליז נבחר בזכות הגוונים המיוחדים שלו והחספוס שהוא משדר בשל היותו חומר טבעי. התאורות מוקמו בצורה אלכסונית על מנת לטשטש את התקרה שהיא יחסית נמוכה, וכן “לשבור” את האסימטריה שלה. הריהוט נבחר ביחד עם הלקוחה אנינת הטעם . ספה בגוון כאמל שמספקת חמימות, ולצידה כורסאות תואמות בגוון תכלת קטיפתי, כאשר מעל לכל – המטרה היתה לטשטש בין הפנים לחוץ.
המדרגות שממוקמות ממול הכניסה חופו באבן מסוג בלוסטון שחורה, שמתכתבת עם קיר המטבח הגבוה. העמודים מצידי המדרגות קיבלו מראה של בטון חשוף.

 

 

הקומה העליונה חולקה לטובת שני חדרי ילדים. בכל חדר שירותים ומקלחת. החזית שפונה לבריכה הפכה להיות סוויטת הורים. כמעין קומפלקס הכולל חדר רחצה שהוא חלק מאותו חלל ומופרד באמצעות קיר שגם הוא מחופה בחיפוי דומה פרקט של הרצפה, ומצידו השני הכיורים. הפרקט עצמו של חדר השינה, כאשר הוא “נכנס” לאמבטיה החיפוי הופך לאריחי גרניט פורצלן, דמוי עץ, בדוגמת פישבון. בחדר הרחצה ממוקמים ארונות מצד אחד ומצד שני ממוקמת אמבטיה פרי סטנדינג, מקלחת גדולה וחדר שירותים סגור לצורך אינטימיות.

 

 

בעליית הגג עוצב חדר מרווח לילד המתבגר, הכולל פינת ישיבה, חדר רחצה צמוד ומרפסת גדולה.
המרתף הוא החלל החווייתי לכל בני המשפחה. המרתף בן 100 מ”ר , מצד אחד אזור צפייה בטלוויזיה עם מטבחון ובר קטן ובצידו השני חדר עבודה המשכי שצד אחד שלו סגור ומיועד להורים, האבא הייטקיסט והאמא מורה. המרתף ממשיך החוצה, עם עמדות עבודה לילדים. הפרקט בחיפוי עץ אלון, מחולק ל-4, כאשר כל לוח פונה לכיוון אחר.

 

 

כעקרון המוטיב המרכזי של הגינה- תאילנד! גם הצבע הכחול של הבריכה, לצד גוון העץ שבא לידי ביטוי בזכות הפרגולה וחזית המטבח. מטבח החוץ כולל מעשנת, גריל, ומקרר וכל מה שצריך לטובת אירוח חוץ מושלם וקל לתפעול. הבמה עצמה נמשכת עד למרכז הגינה, והיא משמשת גם לצורכי ישיבה, שיזוף, והכל סובב עצים טרופיים שגם יוצרים פרטיות וגם יוצרים אווירה לשוהים בבית. העצים מוארים ויוצרים עומק, עם הרגשה של סבכת ג’ונגל. הבריכה עוצבה על ידי חברת פלגים, באמצעות אבנר צדוק, וגם היא כאמור מצטרפת לחגיגת תאילנד. לדברי אבנר צדוק, חברת פלגים “עבור הבריכה נבחר פסיפס כחול עמוק שיוצר תחושה טרופית, שמבליט את הכחול של המים. הירידה לבריכה נעשתה בספסלים ומדרגות מעוגלים שמזכירים ריזורטים בתאילנד”.

אדריכל: רון שפיגל, שפיגל אדריכלים
בריכה: חברת פלגים
צלם: אלעד גונן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*