משפחה צעירה בת חמש נפשות, הגשימה חלום ובנתה בית קרקע, במרכז שכונת הוותיקים בקיבוץ יד מרדכי, שבעוטף עזה. בתום הבנייה שארכה כשנה וחצי, עם החגים בספטמבר 2023, הם חנכו את ביתם החדש - אך כעבור כשבועיים פרצה המלחמה והם מצאו עצמם נודדים ברחבי המדינה, כך כשבעה חודשים ורק בימים אלה המשפחה חוזרת לביתה.

 

דבר המתכננת:
הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי את החלל הציבורי הרחב, כשהוא מחולק לאזור המטבח, פינת האוכל והסלון, כאשר מכולם יש יציאה החוצה לגינה הרחבה.
בחלק האחורי של הבית, יש פינת טלוויזיה קטנה לילדים, שמובילה לחצר אנגלית עם אבני פרא. שלושת חדרי השינה ושני חדרי הרחצה, אף הם בקומה זו.
בחלק העליון של הבית, יש יחידה מרווחת נוספת, עם מרפסת בת 100 מ”ר, שעוטפת את הבית וממנה ניתן לראות את כל הקיבוץ וגם את השקיעות היפות ביותר באזור.

 

 

 

 

המשפחה אוהבת מאוד לארח ולכן מעבר לגינה הרחבה ולמרפסת העליונה, תכננתי להם מטבח גדול שמכיל קיר אחסון מרווח והמון מקום לכלים ולאלכוהול, אזור נפרד לפינת אוכל שיודע לארח מעל 20 אורחים וסלון מרווח עם קווים נקיים, שיישרה שלווה בסוף יום ארוך.

 

 

 

 

כל הדרישות הללו מלוות בעובדה שלזוג יש 3 ילדים מתחת לגיל 6 ולכן היינו צריכים המון מקומות אחסון ברחבי הבית, שידברו באותה השפה הנקייה, יהיו נגישים במיקומם ובפתיחתם לילדים וגם ידעו להסתיר את הבלגן הטבעי שיש לכל משפחה עם ילדים קטנים. לכן אזור המדרגות יועד מצד אחד לאחסון משתנה, עם דלתות קו 0, מחופות בחזיתות מחורצות בגוון קירות הבית, בצדו השני תכננו את אזור הכביסה, שואבי אבק וכלי ניקיון שיש בכל בית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בכניסה לבית, יעדנו נישה קטנה לארון מעילים ותליית תיקים וכמובן פינה לילדים לנעילת נעליים רגע לפני היציאה מהבית. הפרקטיות הייתה חשובה כאן לא פחות מהיופי. בכל חדר ארונות בגדים מרווחים שתוכננו בקפידה משולבים פינות לימוד ותצוגת ספרי קריאה לפי צרכי הילדים.

אדריכלות: סיון מצוינים
תכנון ועיצוב פנים: מורן דויטש רוזנברג
צלם: מאור מויאל, סטודיו רותם
אומנות: עינב הלפרין סנקר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
עיצוב פנים ישראלי
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
הבית משתרע על פני 283 מ”ר בתוך מגרש של 1100 מ”ר, בכיוון מזרח-מערב למיצוי
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
עיצוב פנים ישראלי
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
הוא משלב את הטבע בתוך מעטפת הבניין, בתכנון מחושב של חללים סביב עצים קיימים,
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
עיצוב פנים ישראלי
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
  בבתים שלנו בהם אנו משוועים בראש ובראשונה לייצר מעטפת מכילה ומזמינה לבני המשפחה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*