זוכה אות העיצוב 2015: האתר עצמו ששימש להקמת המשרד, נתן את השראתו בעיצוב המקום – שטח פתוח ורחב ידיים, המוקף בנוף ים עוצר נשימה. מראשית תהליך העבודה התייחסנו אליו כשחקן הראשי בתכנון ולדרכים השונות בהן הוא נחשף למבקר. 

 

NAOMI_SHTAINFELD_002

צילום: עמית גרון

NAOMI_SHTAINFELD_007

NAOMI_SHTAINFELD_018

חשוב היה לשמר את הפתיחות, האור והאווריריות של החלל המקורי, אף על פי שדרישות הפרוגרמה חייבו אזורים מוגדרים. רצף משרדי עורכי הדין מופרד בצורה מעודנת מהמעבר ומהלובי, באמצעות מסכי סבכה הנעים על מסילה. הדבר מאפשר שמירה על קשר עין וחדירה של הנוף הסובב פנימה, כל זאת תוך הקפדה על ההגדרה הברורה של כל אזור ואזור. המבט לים המוסתר, מתגלה מאחורי אלמנט הספרייה המוצב במרכז החלל ומשקף את הזרימה הכללית של המקום.

מסת זכוכית שחורה המוצבת בחלל, המכילה אזור הפקה ואחסון, משמשת מוקד מרכזי באמצעות ההשתקפות של הסובב והנוף הרחוק שנוצרת על גבי דפנותיה. למעשה זוהי פרשנות נוספת לאופן שבו ניתן לצפות על נוף הים.

המשרד נבנה עבור הלקוחה כבית שני, תוך התיחסות לשעות הפעילות הרבות והרצון לייצר אינטימיות עבור העובדים והלקוחות. הצרכים של הורים שעובדים במשרה מלאה, היו בראש סדר העדיפויות במקרה של פרויקט זה, והיה חשוב ליצור משרד שמאפשר להם תנאים אופטימלים. התוצר של דרישה זו בא לידי ביטוי בתכנון “חדר ילדים” בקרבת המטבח, המאפשר אזור פעילות לילדים בעוד הוריהם עובדים בסמיכות.

התכנון הכללי של הפרויקט בורח מהגישה המקובלת והנפוצה של העיצוב השמרני, המוכר והשכיח של משרדי עורכי דין. במקומו נוצר חלל פתוח, מזמין מואר וזורם המשרת בצורה שיוויונית את העובדים, ילדיהם ואת הלקוחות. החלל שנוצר מצליח להיות מדוייק ומוקפד תוך כדי שמירה על המקצועיות והפרקטיקה הנדרשת.

 

NAOMI_SHTAINFELD_005

NAOMI_SHTAINFELD_022

NAOMI_SHTAINFELD_025

NAOMI_SHTAINFELD_001

משרד עו”ד נעמי שטיינפלד ושות’
שטח: 400 מ”ר
הקמה: 2014

עיצוב פנים: אקסלרוד אדריכלים
מנהל פרויקט: יגאל בנדל
קבלן: אסף לופו
יועץ מיזוג: שאול שמיל
יועץ חשמל: יובל טיקטין
יועץ אינסטלציה: מיכאל הלמן
מעצבת תאורה: אורלי אברון אלקבס
יועץ תקשורת: ליאור שחר

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
עיצוב פנים
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*