אנחנו הישראלים אוהבים לקנות ולאגור ומנגד, שונאים לזרוק - בעיה כשלעצמה, בהתחשב בכך שרובנו גרים בדירות די קטנות ומאתגרות מבחינת מקומות אחסון. עכשיו, כשפסח כבר מעבר לפינה, הגיע הזמן לעשות קצת סדר בכל הקשור לארגון הבית ומציאת מקום לכל פריט.

עיצוב פנים: ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל הוא די מקרי ולצערנו הרבה מהבתים, שתפקידם לשמש מקום מפלט מכיל ונעים, עמוסים לעייפה ונראים כמו מחסנים. הבשורות הטובות הן שעל ידי תכנון נכון ניתן לשנות את המצב בתכלית. כך לפחות טוענים המומחים.
אז מאיפה מתחילים? נסו להבין איך אתם באמת חיים: תכנון נכון של פתרונות אחסון מתבסס על תחשיבים והבנה מה באמת מפריע לנו, לכן לפני שניגשים לתכנן או לרכוש רהיט עלינו לעצור ולהבין מה מציק לנו בעין ומה נדרש כדי לשפר את ההתנהלות היומיומית שלנו, כמו גם את הזרימה בין החללים. בפועל, פתרונות אחסון יעילים ואסתטיים מטיבים משמעותית עם חווית המגורים. כך למשל, ברבות מדירות הקבלן בישראל ישנן גומחות ונישות שאינן מנוצלות ויכולות לשמש כמקומות אחסון מצוינים במקומות האסטרטגיים ביותר כמו במבואת הכניסה ובמסדרונות- אזורים שנרצה לאחסן את הפריטים שפזורים לנו בבית כמו תיקים, הקסדות של הילדים, מעילים וכיוצא בזה.

 

עיצוב פנים: ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

עיצוב פנים: ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

עיצוב פנים: ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

ניצול אופטימלי של כל פינה – גם בחדר ההורים
ואם בגומחות עסקינן, לדברי תמיר רז, מנכ”ל ארונות דלקוב, בהרבה מאוד מהדירות בישראל (ובפרט בדירות הקבלן החדשות), הנטייה היא להשאיר נישה קטנה ופינתית בחדר ההורים שאמורה לתפקד כחדר ארונות: “לרוב מדובר בשטח לא גדול במיוחד (כ- 2 מטר על 1.5 מטר) שבמידה ולא מתכננים כראוי קשה לייעל את שטחי האחסנה שבו. על אף שהוא עשוי להיתפס כמאתגר וקטן הוא לאו דווקא כזה, זאת במידה ומשכילים לנצל כל מילימטר, גם את הפינות. במקרים האלה נכון לייצר גומחת ארונות שחלקה הפנימי (זה שנוצר במפגש בין הפינות) משמש לתלייה וכך, את החלקים הנותרים מימין ומשמאל, אפשר לנצל להתקנת מדפים ומגרות”.
לשיטתו של רז, נכון להשתמש בכל גובה החלל, גם כמדובר בחללים מאוד גבוהים: “זאת הדרך להרוויח יותר שיטחי אחסון- את הפריטים שנדרשים בהישג יד נמקם בחלקיו התחתונים של הארון ובחלקים העליונים נאחסן את הפריטים בהם אנחנו משתמשים בתדירות נמוכה כמו גם את בגדי העונה הנגדית. את חדר הארונות הקטן מומלץ לחזק בעזרת שידת אחסון שנציב בחדר השינה וננצל לטובת אחסון לבנים, בגדי ים, פיג’מות ותכשיטים”.
מעצבת הפנים קרן גנס מצטרפת לעמדתו של רז וממליצה לנצל בצורה אפקטיבית יותר את המדפים בארונות: “נכון לייצר חלוקה שונה מהסטנדרט בין המדפים, בפרט כשמדובר בארונות בגדים”, היא אומרת. “לרוב, בין מדף למדף מפרידים כ-35 ס”מ, מה שהופך את הגישה לכל פריט למסובכת ואם מדובר בערמת חולצות סביר שאלה העליונות תקרוסנה הצידה תוך כדי ניסיון להגיע לחולצה שבמרכז או בתחתית הערמה. גובה של כ-22 ס”מ בין מדף למדף הוא אפקטיבי בהרבה ובנוסף, אני ממליצה גם להקצות מגרות ייעודיות מחלוקות שמיועדות לפריטים קטנים יחסית כמו צעיפים, תכשיטים וחגורות. אפשר וניתן לייצר לפחות את חלק מהחלוקות כשקופות, כך אפשר יהיה לראות את התכולה מלמעלה, ממש כמו בחנות בגדים”.

 

עיצוב יעל שביט. צלם מאור מויאל. באדיבות דלקוב ארונות

 

עיצוב סלין ביטון. צלם ליאור טייטלר. באדיבות דלקוב ארונות

 

עיצוב רוני באריל. צלם נדב פקט. באדיבות דלקוב ארונות

 

נצלו את העומקים השונים
“העובדה שמרבית המערכות כיום (מערכות החשמל, האודיאו, המיזוג וכו’) חבויות בתוך נישות מאפשרת לנו לנצל את האזורים שמסביבן לאחסנה”, כך לדברי מעצב הפנים ליעד יוסף. “כך למשל, בהרבה מהדירות נהוג לעבוד עם יחידות מיזוג VRF אנכיות שמוסתרות בגוף הרהיט על מנת שלא להנמיך את התקרות וסביבן אפשר לייצר מערך אחסנה מאסיבי שכולל, בהתאם לעיצוב החלל ולצורך, תאי אחסנה סגורים, מדפים פתוחים ועוד. ניתן ומומלץ לשחק עם העומקים בהתאם ליעוד וכך לתכנן תאים עמוקים יותר לצד כאלה שיתאימו לספרים, תצוגת תמונות ואקססוריז”.
לדברי יוסף, במרבית מדירות הקבלן החדשות ארון החשמל והתקשורת ממוקם ממש בכניסה ואת האזור הזה אפשר לתכנן בצורה חכמה כך שהם יוסתרו מבעד למראת גוף מרצפה עד תקרה ובחלקים שמתחתם ומעליהם ניתן לייצר אחסון למדפים, תיקים ונעליים: “זהו אזור שלרוב לא מנוצל וחב מכיוון שהוא עשוי לספק פתרון להרבה מאוד פריטים שזקוקים למקום. ככלל, בזכות הטכנולוגיות והחומרים שקיימים בענף אפשר לייצר שטחי אחסון שכלפי חוץ יראו אסתטיים ונקיים, כמו קיר לכל דבר- הודות לאינסוף טקסטורות וצבעים אפשר להפוך את הקירות הגנריים והמשעממים לקירות כוח על ידי חיפוי שלהם בפורצלן, פורניר, אבן, טכניקת צביעה ייחודית ועוד”.

 

פלסנר אדריכלים, קרן גנס עיצוב פנים, צלם עמית גירון

 

עיצוב פנים קרן גנס. צלם אסף פינצ’וק

 

 

 

לחשוב על כל פרט
על מנת לשוות למטבחים העמוסים בפריטים מראה מסודר ונקי ממליץ יוסף להשתמש במערכת קונספטה שמותקנת כחלק אינטגרלי מארון המטבח ונכנסת לתוך כיס: “אני מאוד אוהב לתכנן יחידה כזאת, במידה ויש מקום”, הוא מסביר. “אפשר להניח בה את כל מוצרי החשמל שיושבים לרוב על השיש ובלחיצת כפתור להסתיר את כולם מבעד לחזית אסתטית ונקיה מרצפה עד תקרה ולהשאיר את המטבח נקי ומאורגן. הרציונל הזה נכון אגב לכל חלל וכשניגשים לתכנן בית או דירה חשוב להקצות לכל פריט את המקום שלו, גם אם הוא חבוי בתוך ארון. כך למשל, אם אתם משתמשים במברשות שיניים חשמליות נכון לתכנן עבורן מקום ייעודי ושקעים אינטגרליים בגוף הארון. יש כאן רווח כפול: התפעול הופך לקל ונוח בהרבה והאזור כולו נראה נקי ואוורירי”.
“במסדרונות ארוכים ורחבים, בהם אנחנו נדרשים לפתרונות אחסון יצירתי, הנטייה היא לייצר דלתות בקו אפס שנפתחות בטאצ’. כך, חזיתות הפרוזדור נראות ממש כמו קיר אבל למעשה לכל אורכו סמויים הרבה מאוד ארונות ותאים”, הוא מסכם.

 

המעצב ליעד יוסף. צלם אבישי פינקלשטיין

 

תמיר רז, מנכ”ל דלקוב. צלם נדב פקט

 

המעצבת קרן גנס, צלמת נטלי שור

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים ישראלי
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים ישראלי
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
האסיינדה בהודו / MuseLAB
עיצוב פנים ישראלי
האסיינדה בהודו / MuseLAB
  בית Hacienda הוא מחווה למורשת הארכיטקטונית העשירה של ספרד ומקסיקו, שעוצב בהתאמה לאקלים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*