אם ושלושת בניה עברו לבית ישן שעוצב עבורם מחדש, כך שיתאים בדיוק לצרכיהם. שדות מחבקים מסביב, חומרים טבעיים ועוטפים מבפנים, ביחד עם מזכרות מטיולים בחו"ל, מכניסים אל הבית תחושה חווייתית ומרגשת.

 

המעצבת רוני שני פלדשטיין ביקשה להפוך בית ישן למודרני ולעכשווי יותר, כך שיענה על צרכיה של המשפחה שרכשה נכס זה עתה, אם ושלושת בניה המתבגרים. “הלקוחה ביקשה בית נעים, נוח ומכיל עבור משפחתה, וביקשה להקל עליהם את המעבר לשם, ככל האפשר”, היא אומרת.
בהתאמה שני פלדשטיין בנתה שפה שאותה ביססה בחללי הבית השונים, שתשדר חמימות ורכות. שהחדרים יהפכו עוטפים ומכילים לדיירי הבית. היא הורידה את הנגרות הכהה ואת בניית הגבס ובנתה מפתחים גדולים ומעוגלים, באופן שפתח את החלל מידית והאיר אותו באור טבעי רב. פלטת צבעים נעימה ועדינה של גרייז’ ומוקה – לצד פרקט עץ אלון טבעי מבית MODY, על כל שריטותיו ופגמיו – הכניסו חמימות טבעית וסייעו לבסס את המראה הנינוח שאליו כיוונה המעצבת. חומרים טבעיים נוספים בהם השתמשה הם וילונות פשתן נשפכים, שהוסיפו רכות לחלל, וחיפוי אבן טבעית בחצר, שהתכתב בצורה נפלאה עם סביבת השדות המרהיבים. “כל החומרים מדברים ‘בשפתם’ האמיתית ומשדרים אותנטיות. זה מבטיח תחושה ביתית, וגורם לכל אחד לחוש ‘בית’ מהרגע הראשון”, מסבירה שני פלדשטיין.

 

 

 

 

הבית, בן ארבע קומות, משתרע על פני 270 מ”ר, אך תכנון מוקפד של החלל כמו גם בחירת פריטי ריהוט ואבזור חכמים – סייעו לבסס את החמימות ואת התחושה הביתית העוטפת, חרף גודלו. בקומת המרתף שתי סוויטות הילדים הבוגרים, להם תוכננו מעין יחידות דיור נפרדות ופרטיות. בקומת הכניסה סלון ענק, פינת אוכל ומטבח פתוח לראווה. כל אלה נפתחו אל נוף השדות המרהיב שבחוץ, דרך מפתחים עגולים, שמתכתבים היטב עם הקשתות הבנויות בחצר. הקווים המעוגלים בבית עוברים כחוט השני, ותורמים למראה הנינוח ולזרימה הטובה בחלל. בחדר המגורים חיפשה המעצבת ספה שתתאים לצרכי המשפחה, ביחד עם האם. דגמים רבים היו מאוד מינימליסטיים ורשמיים מדי, אך כשהתיישבו שתיהן על ספה נינוחה ועמוקה, ידעו שמצאו את מבוקשן. ספה ענקית וארוכה, באורך של 3.5 מטרים ובעומק של 1.8 מטר הפכה למקום הרביצה האהוב על המשפחה. פריט נעים ומעודן לעין, שמשרת את צרכי המשפחה, ופחות כאלמנט שנועד להרשים אורחים מבחוץ.

 

 

גרם מדרגות שמחופה אף הוא בפרקט העץ של MODY מוביל מעלה, חצי קומה, אל חדרו של הבן הצעיר יותר. עבורו איחדה המעצבת שני חדרים, והפכה אותם לחדר רחב ורב שימושי. מכיוון שהוא עדיין צעיר וקטן, החדר חולק לשני מוקדים, בעזרת קיר עץ מעוגל ובו ספרייה לראווה וטלוויזיה שמסתובבת לשני הצדדים. בצד אחד, המיטה, שבה יכול לצפות בטלויזיה לבדו, ואילו בצד השני מעין איזור סלוני לאירוח, עם משחקי פלייסטיישן, ופינת עבודה פרקטית. היצירתיות של המעצבת באה לידי ביטוי בהפיכת החלל הרחב לנינוח, חמים ואינטימי במהותו, ולא מאיים ומנוכר. בנוסף, פרט הנגרות, בדמות הקיר המעוגל ורב ההשראה מזכיר פרונט של מכונית, והחומריות מסייעת לבסס תחושת מעטפת. מעין חיבוק מעוצב בלב החדר.

 

 

 

לצד החדר מקלחת שחולקה לשחור ולבן. איזור רחצה בשחור, והאיזור של הכיור והאסלה בלבן. האריחים, מבית MODY, ומדגם “דיזל” בגודל ענק, מכניסים תחושה של מרחב ואווריריות בחדר הרטוב. את אלה בחר הילד עם המעצבת בעצמו, ובעידוד אמו, וידע בדיוק מהו הסגנון שהוא מבקש. דרך נהדרת להכניס את האופי ואת הזהות ולהפוך את הבית לשלו – בעזרת החלטות עיצוב עצמאיות.

 

 

בקומה העליונה נמצאת סוויטת האם, שחולקה לארבעה איזורים: איזור שינה, מקלחת, חדר ארונות וחדר נעליים. חדר מושלם, ללא ספק. החלוקה נעשתה בעזרת סרגלי עץ שמכניסים תחושת חמימות ומבססות מראה אינטימי בבחינת “מגלה טפח מכסה טפחיים”. הכל הופך לחלל אחד גדול ומרווח, והמחיצה המינימליסטית, שמתכתבת עם פרקט העץ, מוסיפה חמימות ועניין. המיטה, בשונה מגלגולה הקודם שבו פנתה אל הכניסה, פונה כעת אל נוף המרפסת עוצר הנשימה. חדר הרחצה חופה באריחי גרניט פורצלן ענקיים בגודל של 3/1 מטר, מבית MODY. אלה עוטפים את כל החדר בגוון רך ועדין. הברזים, גם הם מבית MODY, בגוון נחושת עדין, לתוספת של תחושת יוקרה וייחודיות.

 

 

בחצר פתחה המעצבת את הגדרות שחסמו את הנוף, בחרה חיפוי אבן טבעית ויצרה ספסל עץ מעוגל שצופה אל השדות המוריקים. ג’קוזי מפנק, פינות ישיבה וגזיבו משופע בצמחיה – מאפשרים לדיירי הבית ולאורחיו ליהנות מיפי הטבע ומתחושה של חופשה שאינה נגמרת. בנוסף לאלה תכננה המעצבת לאם המשפחה ולבנה מעין סטודיו לקרמיקה, תחביב משותף של השניים. הרעיון שלשמו שכרו את שירותיה התגשם בעוצמה ובאסתטיות לשמה: בית עוטף שיכיל את כל מאווייהם של הדיירים, ויגרום לכולם להרגיש בבית מהרגע הראשון.
“היה חשוב לי שהבית ייצג את הגרים בו וידגיש את ייחודם”, מסכמת שני פלדשטיין. היא דאגה לשבץ בכל חלליו תמונות ופריטים ממסעותיהם בעולם, כמו תמונות מטיול בווייטנאם מעל שידת הכניסה ופסלים מאפריקה במטבח. זיכרונות שמתעצמים עוד יותר על רקע התקופה הנוכחית.

עיצוב פנים: רוני שני פלדשטיין
חיפויים, כלים סניטריים וברזים: MODY
צילום: איתי בנית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*