את משרדי חברה משפחתית מצליחה, העוסקת בתחום היבוא והיצור, תכננה האדריכלית עירית לוינסקי בשיתוף פעולה עם מעצב הרהיטים יפרח בן צבי, כמרחב פונקציונלי, יעיל ומוקפד בו ניכרת ההפרדה בין הפונקציות ומאידך השקיפות והקשר בין החללים. אל מול הקווים הגיאומטריים הישרים בולטת החומריות הטבעית ויחד הם יוצרים מרחב אסתטי ואוורירי הקולע לצרכיהם וטעמם של המנהלים והעובדים וממשמש עבורם כמעין בית שני.

 

המשרדים ממוקמים בצמוד למרכז הלוגיסטי החדש של החברה, ששטחו כ-2000 מ”ר וממוקם באזור התעשייה החדש במודיעין. הם מצויים בקומה השלישית של המבנה, מעל קומת כניסה וקומת שירות ושטחם כ-400 מ”ר. אחד המאפיינים הבולטים במרחב הוא חדר הישיבות וה- brainstorming שמשמש את עובדי החברה באופן תדיר ותוכנן בהמשך ישיר לפיר המדרגות ואזור תפעול כיבוי האש והמערכות. השילוב בין שתי הפונקציות אפשר לאדריכלית ליצור קובייה הומוגנית במרכז החלל סביבה תכננה מעברים נוחים לכל חלקי המשרד ובהיקפה חללי העבודה.

 

 

הקובייה במרכז מהווה FOCAL POINT אלגנטי ואוורירי עטוף חזיתות זכוכית חלקן שקופות חלקן אטומות מעוטרות פרופילים בלגיים בקווים גיאומטריים ישרים שאינם נפגשים. מעברה האחד של הקובייה ממוקם משרדו של המנכ”ל שתוכנן כפינתי וצופה לעבר הנוף ולשדות וכן משרדיהם של הסמנכ”ל ומנהל הייצור. מעברה השני תוכנן חלל עבודה רחב ידיים משותף לעובדים. אזור פיר הבטון טושטש בעזרת מוטיב נגרות עשוי עץ אלון שמסתיר את המערכות.

 

 

“ההיכרות המוקדמת עם בעלי העסק, בני משפחה אחת, שמבלים במשרד חלק ניכר מיומם – אפשרה ליצור עבורם מרחב עבודה שהוא סוג של HOME AWAY FROM HOME. הוא נוח ופרקטי לעבודה ובמקביל עולה בקנה אחד עם טעמם האישי”, מסבירה לוינסקי. “התכנון התחיל מלב החלל שהוא הפיר אליו רתמתי את חדר הישיבות – הוא הלב והמוח של העסק. ניתן דגש רב לשקיפויות ולמבטים: לאפשר חדירת אור הטבעי לכל אגף ולייצר קשר אין בין העובדים וכיוצא בזה'”.

 

 

 

למוקד זה תפקיד אסתטי שתואם את תפיסת העולם ושיטות העבודה של החברה שהצלחתה מושתתת על סיעור מוחות מתמיד ופיתוח מוצרים מצליחים. כשם שהוא מאפשר קשר עין ופתיחות בין האגפים השונים במשרד, כך הוא פתוח לעבר העולם הגדול מולו מתבצעת חלק גדול מהעבודה. “עיטופו הופך אותו לאזור קריאטיבי ודינמי ותוך כך מוגן בו מתפתחים ונולדים רעיונות והשילוב בין חומרי גלם טבעיים כמו בטון, זכוכית וחוטי המתכת תורמים לכך”. מסביר בן צבי.

 

 

 

ניכר כי קונספט העיצוב הוא נגזרת של נתוני החלל, הפונקציות הנדרשות ומאופי שיטות והרגלי העבודה של עובדי החברה. השימוש הנכון בחלל אפשר לייצר מפגשים, מבטים והקשרים בין כל באי ועובדי המשרד ובכך שקיפות מלאה. בכך נוצרו חללים אינטימיים ואקוסטיים שמאפשרים ריכוז ומסייעים שגרת עבודה נינוחה-תורמים לכך גם השימוש בחומרים הטבעיים ובצבעוניות המונוכרומטית אותן שוברות נגיעות צבע בטקסטיל ובפרטי הריהוט (כדוגמת שולחן הישיבות, השולחן במשרד המנכ”ל, הדלפקים והכורסאות שתוכננו יוצרו CUSTOM MADE בסטודיו של בן צבי ובהתייחס לצרכי ומידות החלל.

 

 

לוגו החברה מהווה פיצ’ר בפני עצמו – גוף התאורה גדול ממדים ועוצמתי (במידות של 3.5/1.2 מ’) שתלוי במרכז חדר הישיבות עוצב בדמותו וכן הוא מעטר את הקיר באזור הקבלה. צורתו הדינמית והאמורפית משתלבת היטב עם זו הגיאומטרית שמאפיינת את החלל. בתוך כך נתלו על קירות החללים השונים עבודות אמנות של גלריית האמנות הספרדית המוערכת NOVOCUADRO אותן בוחר בקפידה ומייבא ארצה בן צבי ועליהן חתומים יוצרים ספרדיים מוערכים. עוד שולבו עבודות גרפיות שממחישות את תהליך בניית המתחם החדש ועוצבו על ידי מחלקת הגרפיקה של החברה.

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*