חברת movement - מקבוצת Wellness, המתמחה בקידום אורח חיים בריא ורפואה, הרחיבה במשך שנתיים את פעילותה ל-4 חטיבות ואיחדה אותן ואת כלל העובדים, בחלל חדש שתוכנן על-ידי אורבך הלוי אדריכלים. התוצאה מעוררת השראה.

 

מרחבי העבודה עברו כברת דרך של ממש בעשורים האחרונים וכיום הם נתפסים כרכיב משמעותי המשפיע באופן גורף על שגרת יומם ורווחתם של העובדים. כך גם בחלל החדש של קבוצת ה- Wellness מובמנט, המציעה מגוון פעילויות וטכנולוגיות מתקדמות לקידום אורח חיים בריא ורפואה מונעת, שתוכנן ועוצב על ידי אורבך הלוי אדריכלים.
המשכן החדש, ששטחו כ-100 מ”ר, ממוקם בלוד ומיועד למטה החברה. הוא ממוקם בקומה הרביעית מתוך חמש של בניין משרדים שעמד שנים נטוש בשלב השלד. בקומת הגג של הבניין ממוקמים גם משרד האדריכלים, מתכנני החלל, שהיו אמונים גם על חידוש והשמשת הבניין. מנכ”ל חברת movement, שהגיע לבקר את שכניו החדשים, התאהב בתכנון ובאווירה הייחודית שיצרו האדריכלים במשרדיהם ומשם נסללה הדרך לתכנון משרדו שלו.

 

 

החלל מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית וביתית לעובדי החברה: פריטי הנגרות וחיפויי הקירות המיוחדים וכן הגרפיקה והמערכות החשופות בחלל, מדגישות את התנועתיות הדינמית ונותנות פרשנות חדשה ורעננה לקומפלקס שהפך במהרה למעין בית שני עבורם.
ניכר כי מתכנני אורבך הלוי השתמשו בתמהיל החומרים באופן רפטטיבי מושכל ושילבו ביניהם בתבונה. כך לדוגמה בולטים החיבורים בין רצפת טראצו, תקרות בטון חשופות, פרטי נגרות ופרקט מעץ לבנה בהיר, מוטיבים ממתכת שחורה ושפע של צמחיה – אלמנטים וחומרים על-זמניים, שנאמנים לערכים על-זמניים.

 

 

חלל כניסה פתוח ומרווח מקדם את פני הבאים. מאחורי עמדת הקבלה קיר נגרות המרמז על האוירה הבלתי שגרתית ובו מדפי עץ בקומפוזיציה גיאומטרית ישרה על גבם משקולות קטל-בלס בצבע ניאון שמוסיפים זריקת צבע לחלל הניטרלי.
בחלל ההמתנה ספה גדולה וייחודית שגווניה נבחרו בקפידה. מולה קיר מחופה עץ המורכב מגיאומטריה בחתך משולש שמתכווץ ומתרחב לאורך כל הקיר. כך, כבר בכניסה חשים הבאים את הדינמיות והזרימה שביקשו האדריכלים לייצר במרחב.
בלב המשרד ממוקמים חללי הישיבות המשותפים הציבוריים. חללי העבודה, המתחלקים לחדרים פרטיים ועמדות עבודה באופן ספייס , נמצאים בשולי הקומה בקרבת החלונות, כך יכולים העובדים להנות מאור שמש טבעי.

 

 

העמדות באופן ספייס מופרדות האחת מן השנייה באמצעות מחיצות עץ. הן מנותקות מהתקרה, משמשות גם כגב לשולחנות העבודה ומדגישות את מוטיב התנועה. צוות האדריכלית תכנן בהן חירוצים גאומטריים משתנים, נפתחים ומתכווצים לאורך המסדרון, המאפשרים פרטיות לעובדים.
כחלק מהדאגה לבריאות ונוחות העובד, כל עמדות העבודה, במשרדים הפרטיים ובאופן ספייס, תוכננו בגודל זהה. הן כוללות שולחן חשמלי עולה ויורד המותאם לגובה העובד ומאפשר גם עבודה בעמידה.
בלב במשרד חדר המאובזר בשלושה הליכוני מיוחדים הפונים אחד אל השני ומיועדים לקיום ישיבה ועבודה תוך כדי הליכה. בחדר, שפתוח לעבר המסדרון, מוקמה גם תצוגת אביזרי הכושר שמציעה החברה, ממנה יכולים להתרשם העוברים והשבים.

 

 

בקצה המשרד תכננו אדריכלי אורבך הלוי חלל רב-תכליתי ובו אודיטוריום פתוח המשמש לפונקציות רבות כגון מפגשי חברה, הדרכות ואירועים. כל האודיטוריום עשוי עץ ומתחבר באופן המשכי לחיפויי הקירות ולחזיתות המטבח. בחלל זה ממוקמים גם הקפיטריה והבר.
מכיוון שלוקיישן המשרדים מצמצם את אפשרויות קניית אוכל מבחוץ, ביקשו ב- movement כחלק מהתכנון ליצור מטבח שף מקצועי עשוי נירוסטה, שיספק לעובדים ארוחת צהרים חמה ובריאה. בפועל הפך המטבח ללב המשרד.
בהמשך ישיר לערכי החברה, תוכנן עבור העובדים חדר כושר מאובזר המשמש במקביל כסטודיו לצילום אימונים ופרויקטים נוספים. המרפסת הגדולה משקיפה על נוף שדות שמתחלף בנוף המגדלים של גוש דן. המרפסת מחולקת לפינות שונות והצמחייה הטרופית שעוטפת אותה משרה אוירה נינוחה של חופשה. ככזאת, היא משמשת כמקום מפלט נפלא לארוחות צהרים והפסקות מהעבודה הממושכת מול מסכי המחשב.

 

 

התאורה במשרדים מחולקת גם היא למקצבים ותוכננה בצורות גיאומטריות המעניקה את אותה תחושת זרימה ודינמיות. לדברי נועם מוסקל מ’אורבך הלוי אדריכלים’: “לנו האדריכלים ארגז כלים ייחודי שמאפשר לנו ליצור תנועה בחלל על ידי חיפויים, סידור התאורה במקצבים, זוויות מיוחדות וצורות גיאומטריות. יצרנו לעובדים מקום עבודה נעים ומותאם לשגרת העבודה פוסט עידן הקורונה, זאת על ידי שימוש בהמון עץ המעניק חמימות, עמדות עבודה מותאמות וארגונומיות, מרחבים פתוחים, ומרפסת אידיאלית לשבירת שגרה”.

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*