העולם מחפש דרכי חיים בני קיימא יותר וכמה אדריכלים חדשניים, החלו להשתמש בחומרים ממוחזרים, כדי ליצור בתים ידידותיים יותר לסביבה. לא ייאמן, אבל בקבוקי בירה הפכו לאמצעי עיקרי בסגנון בנייה זה, עם יתרונות מרחיקי לכת הכוללים בנייה זולה, מחזור והפחתת זיהום, תאורה סולארית טבעית ובידוד טבעי. הסביבה בהחלט תודה לבונים החכמים האלה על בנייני הבירה הידידותיים לסביבה.

בית המקדש הבודהיסטי ב-Khun Han, תאילנד שנבנה מ-1.5 מיליון בקבוקי בירה
אף על פי ששתיית אלוכוהול נחשבת לחטא בבודהיזם, 1.5 מיליון בקבוקי בירה שימשו לבניית מקדש Wat Pa Maha Chedi Kaew, בעיר חון האן, בצפון מזרח תאילנד. הנזירים נעזרו ברשויות המקומיות ובתושבים והחלו לאסוף בקבוקים בשנת 1984, מהם יצרו את המתחם בן 20 הבניינים הכולל את בית המקדש, הבתים, השירותים, הקרמטוריום וגם פסיפסים מפקקי בקבוקים. המתחם פועל כיוזמה ידידותית לסביבה והנזירים מתכוונים להמשיך ולהרחיב את המתחם עם כל בקבוק שהם יכולים לאסוף.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בית בקבוקים בארגנטינה העשוי 6 מיליון בקבוקי בירה ובית שאדריכל בנה מבקבוקים בסין
טיטו אינגניירי Tito Ingenieri בנה את ביתו בבואנוס איירס מ-6 מיליון בקבוקי בירה, אותם אסף מהרחוב. הבית גם מוזיקלי ובנוי כך שצווארי בקבוקים שורקים כאשר הרוח נושבת בהם. אדריכל Li Rongjun בנה את ביתו מבקבוקי בירה, במחוז צ’יג’יאנג בסין.

 

 

 

 

 

 

הסבתא שבנתה כפר שלם מבקבוקי בירה
הרבה לפני שמיחזור היה באופנה, Tressa ‘Grandma’ Prisbrey כבר החלה לבנות את כפר בקבוקי הבירה שלה, בעמק סימי, קליפורניה. משנת 1956 ובמשך 25 שנים, אספה סבתא פריסברי את הבקבוקים שנזרקו על ידי בעלה האלכוהוליסט ואלה מהמזבלה המקומית כדי לבנות את כפר הבקבוקים המרשים. במקור, סבתא פריסברי ובעלה רכשו את הקרקע ומחוסר תקציב, היא אספה פסולת כדי ליצור בניין שיאכלס את אוסף העפרונות שלה (לא בדיחה). בהדרגה, המוזיאון לעפרונות שלה הפך ליצירת מופת אמנותית של 23 בניינים, מסלולי פסיפס, מקדשים, גנים, פסלים ובאר משאלות, כל האשפה הפכה לאוצר. למרות שהכפר נפגע קשות לאחר רעידת האדמה בשנת 1994 ונותרו רק 3 מהמבנים המקוריים, הם עומדים כעדות לקיימות של שיטות בנייה ידידותיות לסביבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתי בקבוקים באי Prince Edward Island
הנסיך Edouard T Arsenalt קיבל מהבת שלו גלויה עם צילום בית זכוכית, בשנת 1979 וזה שימש אותו כהשראה לבנות את בתי הבקבוקים ב- Cap-Egmont, Prince Edward Island, Canada. לאחר שאסף בקבוקים מהקהילה המקומית – מסעדות, שכנים, חברים ובילה חורף במרתף שלו כדי לנקות אותם, החל ארסנאלט בבניית הבית הראשון בשנת 1980. ארבע שנים ו -25,000 בקבוקים מאוחר יותר, בתי הבקבוקים הושלמו. האטרקציה התיירותית מתהדרת בשישה בתים, בית מרזח וקפלה – כולם בנויים מבקבוקים צבעוניים  – מוקפים בגנים עוצרי נשימה.

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*