החנות ממוקמת בתוך כנסייה ישנה ורבת הוד, ​​שהפכה למקום התכנסות קהילתית של חובבי ספרים. אדריכלות גותית מהמאה ה-13 הופכת לחנות ספרים, עם דיאלוג בין היסטוריה למודרניות, אגב עיון בספר טוב וכוס קפה.

 

לפרויקט נשמות רבות. כנסייה גותית שנחנכה בשנת 1294, על ידי מסדר שייסד סנט דומיניק, הפסיקה לשרת את הדת מאז 1794, כאשר הכנסייה הוחרמה על ידי צבא נפוליאון למטרות צבאיות. מאז, החלל משמש כארכיון עירוני, מחסן ואפילו אתר לאחסון אופניים. בשנת 2005, הוצאת הספרים Boekhandels Groep Nederland (BGN) החליטה להעניק חיים חדשים לבניין על ידי הפיכתו למה שכיום היא אחת מחנויות הספרים המדהימות בעולם.
מעצבי הפנים מאמסטרדם Merkx+Girod Architecten, תכננו שטח קמעונאי תוך ניצול הפאר המרחבי של האדריכלות של הכנסייה. כדי לספק את הצורך של BGN ב-1,200 מ”ר של שטח מכירה ובהתחשב בעובדה ששטח הרצפה של הכנסייה הוא 750 מ”ר בלבד, המתכננים בנו ארון ספרייה ענק. שני המפלסים העליונים מפצים אפוא על היעדר שטח פנים ומאפשרים שימוש רוחבי בחלל. ארון הספרים המרשים ממוקם בצד ימין של הבניין, בין האונות המרכזית והצדדית ומקיף את עמודי האבן. סדרת מדרגות מובילה את המבקרים במעלה ארון הספרים מפלדה שחורה, מספקת מבט מקרוב ואישי על קמרונות החלל, דרך ציורי הקיר ולעבר פרספקטיבה לא ידועה. בניגוד גמור, הצד השמאלי של הכנסייה שומר על גובהו המקורי של הבניין עם שולחנות נמוכים המונחים במקביל לאונה המרכזיתף כאילו כדי להוביל את המבקר לעבר מעין מזבח היפותטי. האונה השמאלית כוללת שולחנות אופקיים נמוכים ומדפי ספרים אנכיים לאורך הקירות כדי ליצור איים נושאיים המופרדים באמצעות הקצב של עמודי התמיכה.
חנות הספרים Selexyz Dominicanen עטורת הפרסים, מקדמת בברכה כ-700,000 מבקרים מדי שנה ומציגה 70,000 ספרים וכרכים.

סיור וירטואלי בחנות הספרים

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
אדריכלות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אדריכלות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*