האדריכל המקסיקני Javier Senosiain והסטודיו שלו Arquitectura Organica, יצרו אדריכלות אורגנית, מבנים ציוריים אשר כאילו פוסלו בפלסטלינה, המשתלבים עם סביבתם הירוקה.

דוגמה יפה לפילוסופיה של האדריכל, הוא בית קונכייה או צדף במקסיקו סיטי, הנושא את שמה של העיר האבודה Nautilus מהספרות הבדיונית ואכן, הוא נראה יותר כאילו הוא שייך למשהו שמוצאים במעמקי הים יותר מאשר בעיר כמו מקסיקו סיטי.
הבית נבנה בשנת 2006, עבור משפחה מקסיקנית צעירה, שנמאס לה להתגורר בבית קונבנציונאלי וכמהה להתחבר לטבע. Senosiain היה האדריכל הנכון לקרוא לו להגשים את חלומם, שכן היצירה שלו שילבה אדריכלות מודרנית, אמנות עכשווית וטבע, בבית שהוא מדהים ויזואלית וייחודי לחלוטין.
הבית משתלב בהרמוניה עם הטבע, ניחן בחזית קדמית חלקה עם קיר ענק של פסיפסים צבעוניים, המאיר את חלל המגורים באפקט של קשת צבעונית. הצורות האורגניות והמדרגות הלולייניות, מעידות על ההשראה של האדריכל מגאודי ופרנק לויד רייט.

Nautilus House in Naucalpan, Mexico by Javier Senosiain
Photography: Jaime Jacott, Francisco Lubbert, Senosiain
https://www.arquitecturaorganica.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זהו שיר של חלל שבו הקונצפט זורם מבפנים, אורגניזם למגורים. אנחנו מוצאים את הצורה במקום לתת לה צורה, היא משתחררת מעצמה; במילים אחרות, אנחנו מנסים לעזור לדברים לגלות את צורתם.
מה המשמעות של העתקת אלמנט של טבע כדי להתאים אותו לפרויקט אדריכלי? בעיני, הטבע הוא מקור ההשראה הגדול ביותר, אך הכבוד לטבע נובע מהתבוננות בו, מיצוי מהותו, עקרונותיו; לפרש ולא להעתיק אותו.
המטאפורה תהיה כאן, להרגיש כמו חילזון בקונכייה, כמו רכיכה שעוברת מחדר אחד למשנהו, כמו דיירת סימביוטית של מאובן ענק. הרכיכה יודעת לייצר מבלוטות נוזל סידן המתקשה ויוצר את צורת הקליפה. כך גם כאן, הצורה מעוצבת כמעט כמו חימר בידיו של ילד.

 

דוגמא נוספת לאדריכלות הפנטסטית ויוצאת הדופן של Senosiain, הוא מתחם נופש במקסיקו, שאפשר לשכור באמצעות Airbnb, מי שחשקה נפשו לישון בבטנו של נחש, שכן הפעם העניק האדריכל למבנה צורה של נחש ענק. El Nido de Quetzalcoatl, או קן Quetzalcoatl, הוא גן פסלים צפונית למקסיקו סיטי.
בדומה לקולגה המקסיקני שלו לואיס באראגן, סנוסיאן משתמש באור, צל, צבע וצורה כתכונות מנחות ביצירתו, תוך שהוא משתמש בארכיטקטורה אורגנית בכדי לשלב את המבנים שלו עם הסביבה והטופוגרפיה שלה. השטח של 5,000 מ”ר בו יושב המתחם, הוא מחוספס ולא סדיר – אתגר שסנוסיאין ניצל יפה ולטובה, בבניית המבנה בשנת 1998. הנחש מתחיל הראש ולוע ומסתיים בזנב ו-10 יחידות שינה בתוכו. הנופשים יכולים להתחיל את הבוקר בסיור בגן הפסלים, בחיק הטבע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קראו גם:
שני בתי מגורים במקסיקו, באדריכלות אורגנית

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*