שני בתים בתכנון האדריכל המקסיקני הידוע בארכיטקטורה האורגנית שלו, המשקפת את עולם הצבע של האמנות המקסיקנית, עם דימויים של בעלי חיים ובני אדם למבנים יוצאי דופן.

מתחם בית הלוויין Satellite House Complex במקסיקו

מתחם קטן זה של ארבעה בתים ממוקם ב Ciudad Satélite, בפאתי מקסיקו סיטי. המגרש הנטוי והמתנשא מעל פני הרחוב, שימש להסתיר את היחידות באופן חלקי. כאשר מתקרבים למתחם, מתגלית חזית הדומה לשני נשרים עם כנפיים פרושות. המתחם שהשלים Javier Senosiain בשנת 1995, הוא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לאדריכלות אורגנית מקסיקנית. Senosiain תכנן אותו בהשפעת אדריכלים כמו גאודי, Hundertwasser ופרנק לויד רייט, לצד מודרניסטים ניסיוניים מקסיקנים כמו Félix Candela או Juan O’Gorman. כולם גיבשו פילוסופיה של אדריכלות המקדמת הרמוניה בין בית מגורי האדם לעולם הטבע, אם לצטט את האדריכל “לפני שנולדנו, צפנו בבטן אמנו, כמו אסטרונאוטים בחלל ומפה נדחפנו לתוך קופסה, עוברים מתיבה אחת לאחרת, בתים מרובעים – עד שנמות ונכנס לקופסה נוספת. אנו הופכים את החיים למרובעים מאוד, הורגים את החירות, הספונטניות והיצירתיות. העיצובים שלי רוצים לצאת נגד כללי החיים האלה”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בית העץ The Tree House אשר ב-Celaya, Guanajuato, מקסיקו

זהו בית מגורים שתוכנן כתמיד בהשראת הטבע שמסביבו. במרכז הבית עץ פלפל מוקף בסלון. הסלון הוא חלל עם חדר השינה בנפח העליון שלו, כמו צלחת מעופפת או חבית גדולה. השימוש בצבע זהב מבדל את הבית מהסביבה. שטח הבנוי של הבית 225 מ”ר והוא נבנה ב-2012.

 

 

 

 

 

 

קראו גם:
בית קונכייה ובית נחש

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*