אם מונה ליזה לא נראית לך מאושרת, זה יכול להיות בגלל המצב הנפשי שלך, כך לפחות על פי מדענים מאוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו.

הרגשות שלנו משנים את התפיסות שלנו את העולם סביבנו, הם אומרים, וזה כולל יצירות אמנות. “אם את רואה את המונה ליזה אחרי שסתם רבת עם בעלך, את הולכת לראות את הציור בצורה אחרת”, מסבירה אריקה סיגל, אחת החוקרים, לדיילי מייל. “אבל אם יש לך את הזמן של החיים שלך בלובר, את תצליחי לראות ולהנות מהחיוך המסתורי”.
המחקר מבוסס על התיאוריה שהמוח הוא איבר מנבא, אשר נראה לחוויות העבר כדי לדעת מה לצפות מהעתיד. בניסוי של סיגל, היא הראתה ל-43 משתתפים סדרה של פרצופים, עם שתי תמונות שונות המופיעות לפני כל עין שלהם. לדבריה, לכל אחד ואחת מאיתנו יש עין דומיננטית, כך שפרצופים המוצגים לעין הלא דומיננטית, רק נתפסות תת הכרתית.
לעין הדומיננטית הוצגו פנים עם ביטוי נייטרלי, לעין הלא דומיננטית הוצגו מגוון פרצופים מאושרים, זועמים ונייטרליים. סיגל משווה את הצריכה הלא-מודעת הזאת של דימויים רגשיים, לאפקט הרגשי על התפיסות שלנו – כשנשאלו הנבחנים אחר כך למיין את כל הפרצופים ולזהות אילו מהם הם ראו, הנבדקים נטו יותר לחשוב שהפנים הנייטרליות מאושרות, כאשר ראו גם פנים מחייכות בעין הלא דומיננטית שלהם.

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*