האמנית הרב-תחומית היפנית Mariko Mori (1967), מזכירה לנו במובנים רבים אמנית רב-תחומית יפנית אחרת, Yayoi Kusama בת ה-93. שתיהן אקסצנטריות ולשתיהן מימד רוחני באמנות שלהן, הסגנון של שתיהן סוריאליסטי משהו ושתיהן משלבות פיסול, מיצבים ואופנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אלא שקוסאמה מזוהה בנקודות צבעוניות שמכסות הכל, מרהיטים ועד אנשים ואילו מריקו מורי היא ההפך ממנה. היא לבשה רק לבן מאז 1998, מאז חוותה, לדבריה, חוויה רוחנית וראתה אור לבן. האמנות שלה לכן לבנה, זוהרת, שקופה, אולטרה מינימליסטית ועתידנית.
כך הוא גם בית המגורים שעיצבה לעצמה באי היפני מיאקו. האי למעשה קרוב יותר לטייוואן מאשר ליפן והוא נמצא במרחק של שלוש שעות טיסה מטוקיו, כדי להגיע ליעד הפופולרי עם החופים החוליים הלבנים, שוניות האלמוגים והאקלים הנוח.
מורי, שמחזיקה בתי מגורים גם בניו יורק ובטוקיו, בילתה חמש שנים בעיצוב מודל תלת-ממדי של סוגים שונים של צורות לבנות, על חלקת הקרקע שרכשה באי. לאחר מכן היא העסיקה צוותי אדריכלים מטוקיו כדי לבנות את המבנה המעוגל ויוצא הדופן, שדומה יותר לאחת מהיצירות הפיסוליות הגדולות שלה מאשר לבית. לדבריה צורתו באה בהשראת הקונכיות הלבנות על החוף ולנו היא תזכיר את בית ילדותו של Luke Skywalker, אם כי גרסה הרבה יותר נקייה ומתוחכמת.
המבנה כולל סטודיו במפלס העליון וחדר שינה, חדר תה ושני חדרי אירוח במפלס התחתון. מסורות יפניות, כמו מדיטציה וטקס התה הן חלק מהחיים של מורי ומתקיימות במקביל לאמנות העתידנית שלה. היא קראה לביתה Yuputira, בהשראת אל השמש היפני.

תמונות Yoshihiro Makino

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
אדריכלות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
בעבר הכיל הארמון את משרד האדריכל בקומת הקרקע וחדר אוכל. בפנים היה גם גן
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
אדריכלות
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
אדריכלות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*