כש- Oliver Percovich, האוסטרלי הניח את הסקייטבורד שלו ברחובות קאבול, הוא מצא עצמו מיד מוקף בהמון ילדים סקרנים, כולם רצו ללמוד כיצד לרכב ולתמרן את המכשיר בדיוק כמוהו. בעקבות אותו יום גורלי בשנת 2007, הקים פרקוביץ' את Skateistan, עמותה המוקדשת להשראה, חינוך והעצמת ילדים באמצעות ספורט הסקייטבורד. 45% מהתלמידים שלו הן נשים. באפגניסטן אסור לנשים לרכוב על אופניים והסקייטבורד הפך במהרה לספורט מספר אחת בקרב הנשים במדינה. 

הארגון, שגדל מאז לארגון לאומי בינלאומי עטור פרסים, משך את תשומת לבה של הצלמת הלונדונית Jessica Fulford-Dobson, אשר צילמה בקאבול את “ילדי הסקייטבורד”. היא צילמה את הילדות באור טבעי ועזרה לחשוף את אישיותן באמצעות דיוקנאות פשוטים. בתמונות ניתן לראות את הביטחון הטבעי והאמונה העצמית של הנערות.
באפגניסטן אסור לנערות ונשים לרכוב על אופניים ובגדיהן מגבילים ומונעים מהן לעתים קרובות ליהנות מענפי ספורט אחרים ולכן הפך הסקייטבורד לכה פופולארי אצלן. בנוסף, רבים מהילדים שארגון סקייטיסטן מטפל בהם, מתפרנסים מעבודה ברחובות, רוכלות או קבצנות ומשחק בסקייטבורד הוא אחת ההזדמנויות הבודדות שיש להם להשתחרר ולהיות ילדים.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
פסלי העץ הממוחזר של יסמין גור, מעלים זיכרונות ומשחזרים חיים
אמנות
פסלי העץ הממוחזר של יסמין גור, מעלים זיכרונות ומשחזרים חיים
    כבתם של אדריכל וציירת ממייסדי העיר ערד, פיתחה הפסלת יסמין גור, כבר
ענקי קליפות העץ של אתי גדיש דה לנגה
אמנות
ענקי קליפות העץ של אתי גדיש דה לנגה
  כל עבודה חדשה מהווה עבורה אתגר, איתה היא יוצאת למחקר מלווה ברעיונות וסקיצות,
הפגנות בבוסטון למען שחרור – עולם התרבות מהצייר רנואר
אמנות
הפגנות בבוסטון למען שחרור – עולם התרבות מהצייר רנואר
קבוצה של מפגינים קולניים, התגודדו ביום שני בשבוע שעבר, מחוץ למוזיאון Museum of Fine

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*