דורית קליין, אמנית יודאיקה, יוצרת ומעצבת פריטי אמנות דקורטיביים ופריטים שימושיים הנמכרים בארץ וברחבי העולם. בסטודיו שלה תמצאו ליין רחב של מוצרים מקוריים ומשובבי לב, בסגנון המחבר מסורתי עם מודרני, ויוצר יודאיקה עכשווית. בקולקציה מוצרים אלגנטיים בחיתוכי נירוסטה בקו עדין ונקי, לצד מוצרים צבעוניים עליזים ושמחים.

הכשרתה של קליין הייתה דווקא בייעוץ-חינוכי ולימודי ארץ ישראל, אך נטיותיה האמנותיות הובילו אותה לעסוק בגרפיקה מסחרית ובמקביל, עיצבה תמונות ומגזרות נייר, שקישטו את קירות ביתה. התמונות זכו לביקוש, תחילה מקרובי משפחה וחברים ובעידודם היא פיתחה קו מוצרים. בתחילה המוצרים נמכרו ללקוחות פרטיים ובהדרגה קו המוצרים הלך והתרחב למגוון מרהיב של פריטים מקשת של חומרים והפעילות עברה למכירה מסחרית מול חנויות בארץ ובהמשך גם בחו”ל.
הקו האמנותי של קליין ייחודי ואהוב, המשלב קו עיצובי נקי ומודרני, המושאל מעולם הגרפיקה עם אומנות יודאיקה מסורתית. שילוב זה יצר קו עכשווי-מסורתי הפונה לכל המגזרים והאוכלוסיות, שומרי מסורת וכאלה שאינם.
היא עובדת בטכניקות חדשניות, תוך ניצול הקדמה בתעשייה – בהדפסים על חומרים שונים ובשילוב מגזרות לייזר מנירוסטה וממתכות אחרות.
דורית לא מפסיקה לחדש ולפתח מוצרים חדשים לחפש אחר חומרים וטכניקות חדשות. הדבר האהוב עליה ביותר – לעצב מוצרים חדשים ולעבור את תהליך הפקת המוצר, מתוך ערמות של שרטוטים, התלבטויות, בדיקת חומרים, גוונים, ניסוי ותהיה עד המוצר המוגמר. גם כיום לאחר הרבה “לידות” של מוצרים היא עדיין לא מפסיקה להתרגש מכל מוצר חדש שמצטרף לרשימת ההזמנות ועולה על המדף.

אתר: https://www.dorit-judaica.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאשה שומרת מצוות היא שוזרת בפריטים השונים, טקסטים הסובבים את עולמה – מהברכות, מהתפילות, ומפרקי התהלים ומתאימה אותם למועדים במעגל השנה ולאירועים בחיי והמשפחה והקהילה היהודית.
קשה להאמין, אך הסטודיו מתנהל בחצר ביתה. יום יום מגיעות עובדות לייצר את קו המוצרים, הן שותפות מליאות לדרך. צוות מסור הכולל גם עובדות עם צרכים מיוחדים.
קליין אומרת “אני מודה לבורא עולם על מתנת שמים שקיבלתי, על היכולת לבטא וליצור ולחלוק זאת עם אחרים ועל הזכות לעסוק בתחום שאני כל-כך אוהבת, ובתכנים משמעותיים וערכיים כל כך”.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
אמנות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*