האמן Dan Colen יוצר ציורים ממסטיקים. הם צבעוניים, מסקרנים ומעט מגעילים. לדבריו "גומי לעיסה נראה הרבה יותר טוב מצבע". קולן ועוזריו לועסים את המסטיקים ואחר כך הוא מדביק את הקומפוזיציה. לפני שאתם מעוותים את הפה בביטול, דעו שאחד מציורי המסטיק של קולן משנת 2008 נמכר במכירה פומבית תמורת כ-70,000 דולר.

קולן נחשב לילד הרע של הפוסט-פופ בניו יורק. הוא מתגורר ויוצר בחווה בצפון המדינה ומשתמש במסטיק ובחרא של ציפורים במקום צבע. הוא מציג את זה כפילוסופיה “אני מנסה להגיד לעולם שאין גבוה ונמוך”. את החרא של הציפורים מספקות לו קנריות שהוא מגדל בחווה.
הציורים שלו, הנראים במבט ראשון כמו סוג של הומאז’ לג’קסון פולוק, נמכרים באלפי ובעשרות אלפי דולרים והוא מציג בגלריות נחשבות כמו Gagosian Gallery. הוא החל את הקריירה שלו בניו יורק ב-2001, לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר לעיצוב ברוד איילנד והתפרסם מהר הודות לפרובוקציות שלו. בברלין הוא עורר סערה כשפיזר עלונים לתערוכה שלו בכל רחבי העיר, כשהוא ערום ועם טלית תפילה יהודית, תלויה על איבר מינו הזקוף. הוא יצר ציורים על ידי גרירת בדי קנבס דרך דשא רטוב, או על ידי השארת בד ציור על מדרכה בוצית בגשם ברחוב.
הוא מרבה להשתמש בתמונות סטילס מסרטי דיסני להשראה. ציור אחד הועתק בדיוק מסטילס של סרטו המצויר של דיסני “שלושת המוסקטרים”. יצירה מוקדמת שלו משנת 2004, מכוסה בצילומים מודבקים ברישול, פתקים, פליירים, גזרי עיתונים וקריקטורות, נמצאת באוסף של צ’ארלס סאצ’י, איל הפרסום הבריטי הנודע ובעל הגלריה הנחשבת והוא הוצג פעמים רבות, כולל באקדמיה המלכותית לאמנות בלונדון ובמוזיאון ההרמיטאז’ הממלכתי בסנט פטרסבורג, רוסיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
אמנות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
  במשך 30 שנה עמל חובב האמנות היצירתי, כדי להמיר את ביתו השכור לווילה
פסלי ידיים במקדש של אל הרגליים
אמנות
פסלי ידיים במקדש של אל הרגליים
           
יצירת אדמה מונומנטלית באבו דאבי
אמנות
יצירת אדמה מונומנטלית באבו דאבי
  היצירה “Self Similar” (משהו כמו “דומה לעצמי”), מוצגת באיחוד האמירויות הערביות כחלק מתערוכה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*