קרוב ל-75% מהנשים הערביות בירושלים מובטלות, לעומת כ-20% מהיהודיות. אחת הסיבות המרכזיות לכך, הוא מחסום השפה: פחות מ-59% מערביי ירושלים מדברים עברית, מתוכם רק 4% ברמה טובה ופחות מ-10% אחוז מהיהודים בישראל מסוגלים לנהל שיחה בערבית. "בלי שפה משותפת, איך אפשר לדבר על חיים משותפים? ובלי שפה בכלל, איך אפשר להשתלב בעבודה, להתנהל בעצמאות, להכיר ולמצות את זכויותינו ולממש את הפוטנציאל שלנו?", אומרות נציגות הקהילה המשותפת "ירושלמית מדוברת محادثة مقدسية".

 

את הקהילה הקימו שתי חברות ירושלמיות, ממזרח ומערב העיר והיא צמחה להן בהדרגה לקהילה המשותפת הגדולה והוותיקה בירושלים, המונה כיום יותר מ-2,000 נשים יהודיות וערביות, אשר בחרו בשפה כדי ליצור תקשורת, הבנה והיכרות אמיתית בין אוכלוסיות העיר, אולי המתוחה בארץ.
מתנדבות יהודיות וערביות, מכל השכונות, הקשת הפוליטית והדתית, הרקעים והגילאים, מובילות יחד את הקהילה “אנחנו מצליחות ליצור יחד שפה משותפת ולהפגיש בין מאות נשים שלא היו נפגשות אחרת, פועלות לקדם שוויון זכויות והזדמנויות אמיתי ולהבטיח שהשפה לא תהווה חסם בפני אף אישה לעצמאות והגשמה עצמית”, הן אומרות.
“היה חלום שלי לדבר עברית בביטחון בלי פחד או דאגה וגם לעבוד עם יהודים. ידעתי הרבה מילים, אבל לא ידעתי איך להשתמש בהן ולא קיבלו אותי לעבודה בגלל השפה. התחלתי לכת למפגשים לפני 9 חודשים והם עשו לי הבדל גדול. היום אני מדברת את השפה חופשי וגם קיבלו אותי לעבודה ויש לי חברות יהודיות. אני ממש מודה לכן על הקבוצה”, אומרת סג’א, בת 22, אחת המשתתפות הוותיקות.
“אנחנו פוגשות נשים איכותיות ומוכשרות שלא מצליחות להשתלב בעבודה. מטרתנו לצמצם את הפערים הללו ולדאוג שהשפה לא תהווה חסם בפני אף אישה למימוש הפוטנציאל שלה. בזכות עשרות מתנדבות מתוך הקהילה שלנו, אנחנו מסייעות למאות נשים בשנה באיתור משרות מגוונות, בכתיבת קורות חיים, בהכנה לראיונות עבודה, ברכישת מיומנויות רכות ובתרגול עברית לתעסוקה” הן אומרות “בשנה הקרובה נרצה להרחיב את הקהילה ל-2500 חברות ולאפשר לנשים נוספות לקחת בה חלק. לקיים לפחות 3 אירועי שיא גדולים באזורים שונים של העיר, לגייס מתנדבות נוספות, לסייע למאות נשים נוספות להשתלב בתעסוקה איכותית ולהעניק להן פיתוח אישי ומקצועי וגם להשיק פרויקט חדש, שיחבר בין נשים מהקהילה לתרגול משותף בכל רחבי העיר”.
המשמעות של ההצלחה של קהילת נשים מיוחדת זו, הינה כפי שהן מצהירות: “לראות ירושלים שוויונית ומתקשרת יותר. כזאת שבה יודעות לדבר, גם אם לא להסכים. כזאת שהשפה בה לא מהווה גורם מפחיד ומפלג, אלא מאפשר ומחבר. עיר שבה שוויון הזדמנויות אמיתי ואפשרות לכל אישה להגשים את עצמה, להכיר ולמצות את זכויותיה ולהתנהל בעצמאות ברחבי העיר”.
הקהילה פועלת כאמור באמצעות מתנדבות וממנת את פעילותה מתרומות, תמיכה עירונית ומקורות הכנסה עצמיים. הן פונות לציבור הישראלי “התמיכה שלכן.ם תהיה מ א ו ד משמעותית עבורנו כדי להצליח במשימה הזו ולהבטיח את המשכיות הקהילה”.

לתמיכה ותרומות – מידע נוסף 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
השראה
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*