עיצוב הפנים קיבל תשומת לב גדולה אפילו יותר, בעקבות מגפת הקורונה. אחרי הכל, חווינו תקופות בהן אסור היה לנו לצאת החוצה והבית הפך להיות המרחב בו התנהלו כל תחומי חיינו. התחלנו להיות מודעים יותר, להיבטים בעיצוב הפנים, אשר עושים את חיינו לנוחים, יפים ומשמחים יותר - וביניהם, בחירת דלתות הפנים. כאן המגמה כיום נשארה מבוססת על ערכים מודרניים - ידידותיות לסביבה, נוחות, ארגונומיה ויצירתיות מתונה.

דלתות פנים אינן רק אלמנט פונקציונאלי, המספק את הבידוד והפרטיות הדרושים לחדר. כיום מעצבים מעניקים להם ביטוי פנימי עוצמתי, שנועד לא רק לאזן את עיצוב הבית או הדירה כמכלול, אלא גם ליצור ניגודיות מסוימת או לשמור על מקצב פנים מדויק. לכן כדאי לתת תשומת לב מיוחדת בבחירת דלתות לחדרים, לא להשאיר אותם כהיבט שנשאר רק לסגירת קצוות בסוף.
העובדה שכל דלתות הפנים, צריכות להיות באותו עיצוב, היא מובנת מאליה ולא נציין אותה: זה יכול להיחשב לאקסיומה ולא כטרנד. צריך לשים לב לפרטים חשובים אחרים, כגון חומר, מבנה, צבעים וחומרים. אם אתם רוצים להיעזר בניסיונם ובהעדפותיהם המקצועיות של המעצבים, אזי הם כבר עשו זאת בשבילכם: הנה הם הטרנדים לדלתות הפנים לשנת 2021, שיסייעו לכם להפוך את הבית שלך למעוצב נכון עוד יותר.

 

 

סגנון תעשייתי
הדלתות המעוצבות בסגנון תעשייתי ואורבני, הן להיט ענק. קווי הגזרה הנקיים שלהם הופכים לפופולריים במיוחד בקרב בני דור המילניום ואנשי המקצוע: אנשים שאוהבים עיצוב טוב ובטוחים בטעם שלהם. אלה דלתות המשלבות מראה טוב עם פרקטיות.

למינציה אפורה
בפרפרזה על שובר הקופות “50 גוונים של אפור”, נאמר שהתשוקה לאפור לא מראה שום סימן לדעיכה וקל להבין מדוע – הצבע החיוור הזה הולך מעולה עם כל כך הרבה סוגים שונים של צבעים. אם בעבר היה הצבע האפור נחלתם של אניני הטעם המעודן ביותר, אנו רואים כעת דלתות למינציה אפורות ההופכות למיינסטרימיות. הצוהרים גאומטריים, בצורות בסיסיות (מרובע, מעויין וכדומה) והעיטורים מאופקים ולא מתבלטים.

 

צפון תל אביב: מעצבת ורד בונפיליולי, צילום: עידן גור

 

אלון בסגנון קלאסי עתיק
הרבגוניות היא בהחלט נקודת יתרון בכל הנוגע לדלתות: לקוחות אוהבים למצוא מגוון עיצובים, שיתאימו למגוון נושאים של עיצוב פנים. מעניין למצוא דלתות פנים בעיצוב הכפרי האנגלי הקלאסי, דווקא בבתים מודרניים. דלת בסגנון הקלאסי, כשהיא משולבת דווקא בתוך מרחב מודרני ומינימליסטי, תיצור ניגודיות מעניינת ותוסיף טאצ’ של חמימות, שיכול למתן את הקרירות המודרנית.

דלתות בלבן קלאסי
דלתות פנים מעוצבות בלבן היו ונשארו להיט ענק בקרב אנשים שאוהבים את הסגנון הקלאסי והמכובד הזה. המחיר שלהן תחרותי והן מתאימות למגמה הנוכחית, לערבב בין קלאסי למודרני.

 

עיצוב בית לבן ברמת השרון: מעצב: רוני ברטל, צילום: איתי בנית

 

דלתות פנים גבוהות מאוד
כמובן שזה לא אומר שדלתות בעלות מידות סטנדרטיות הולכות להעלם. עם זאת, עיצוב כזה, שאולי עשוי להיראות מוזר ולא הרמוני במבט ראשון, מסוגל לפתור בעיות יסודיות: להגדיל חזותית את גובה החדר; להפחית את הסיכון לאנשים גבוהים לדפוק את הראש במפתן העליון; דלתות גבוהות מושלמות ללופט ולמינימליזם מודרני. כיום כבר אין צורך ליצור הזמנה מיוחדת ויקרה בהתאמה אישית, מנגר, אלא אפשר למצוא דלתות גבוהות איכותיות כאלה מייצור תעשייתי, בגובה העולה על הסטנדרטי (2.10 מ’) גם עד לגובה של 2.40.

דלתות הזזה וציר
דלתות הזזה הן אחד הטרנדים הבולטים של שנת 2021. עיצובים כאלה נראים אלגנטיים ולכן מומלץ להשתמש בהם גם בחדרים גדולים וגם בחדרים קטנים. דלתות כאלה מזכוכית לא יסתירו את החלל ויאפשרו לאור טבעי להיכנס.

 

 


טרנדים של צבעי דלתות פנים 2022

בעת בחירת צבע לדלת פנים, יש לפתור שתי בעיות בבת אחת – תאימות המבנה לגוון הקיר ועקביותו לגבי פנים החדר.
המעצבים מציעים שתי אפשרויות פשוטות למי שאינו אוהב ניסויים והימורים, או שאין לו מספיק זמן עבורם – בחר דלתות בצבעים ניטרליים לחלוטין או מצא דלת בדיוק בצבע הקיר. דלת שמנת, אפורה או חומה בהירה, תתאים בהחלט לכל קיר, מבלי ליצור דיסוננס. בנוסף, אתם מקבלים את האפקט של מה שנקרא “דלתות” בלתי נראות, שנראות מסוגננות להפליא, במיוחד אם האפשרות שבחרתם נאה ובעיצוב מודרני ומתוחכם. אם אתה עדיין מעוניין במגוון אופנתי, אנו מציעים לבחור מתוך שלוש קבוצות של גוונים, הנקבעים על ידי מעצבי הפנים:

גווני פסטל: צבע כזה לדלתות מספק הזדמנות יפה ליצור חלל בהיר ורגוע. מתאים הן לחללי פנים מודרניים והן לניאו -קלאסיזם.
גוונים רוויים: הפתרון המושלם לדלתות פנים בחללי פנים מודרניים. עיצובים כאלה יוסיפו בהירות וחיים לעיצוב של כל חדר – מהסלון ועד חדר הילדים. בכל מקרה, יש להקפיד על תנאי חשוב מאוד: צבע הדלת חייב להתאים לספקטרום הצבעים של הטון שבו הקיר צבוע. במילים אחרות, למנוע ניגודים גסים ולא רלוונטיים.
גוונים כהים ואצילים של דלתות פנים, ייצרו אווירה אלגנטית למדי אך מסוגננת במיוחד – בניגוד לקירות בהירים. כדי להשיג את האפקט הרצוי, נסו להימנע מאלמנטים בעלי משטחים מבריקים.

לסיכום, בעיצוב דלתות הפנים בשנת 2021, ניכר עיצוב לא טריוויאלי, שילוב מסוגנן של חומרים ידידותיים לסביבה וחזות אלגנטי, מאופקת ובטוחה בעצמה. אלה הם הטרנדים בעיצוב דלתות הפנים הדומיננטיים והאפנתיים השנה. אולם עם זאת, בכל הנוגע לבחירת עיצוב דלתות, העצה האולטימטיבית היא – לכו על מה שעובד בשבילכם ולטעמכם. היו  סמוכים ובטוחים, יש בשוק מגוון רחב מאד, אשר יענה לדרישותיכם.

 

ארז חיים, בית בקיבוץ לוחמי הגטאות

 

דירת גן באלפי מנשה: אורית שלום מעצבת – צילום אורית שלום

 

עיצוב סיגל ליבוביץ’, צילום עידן גור

 

עיצוב בית לבן ברמת השרון: מעצב: רוני ברטל, צילום: איתי בנית

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
השראה
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*