בני הזוג סוואקו אוקוצ'י ואהרון ישראל (Sawako Okochi - Aaron Israel), חולקים חיים משותפים ומסעדה בשם Shalom Japan בברוקלין, הממזגת השפעות קולינריות יפניות ויהודיות.

על הכריכה של ספר הבישול החדש שלהם, Love Japan: Recipes from Our Japanese American Kitchen מופיעה מנת ראמן וקניידלך כדורי מצות. “עבורנו, זו מנה חשובה כי היא מסמלת שתי תרבויות ודיאלוג בין שני אנשים על כך”, אומר אהרון. “המתכון הזה הוא מעין סושי עם חמימות אשכנזית”, הם כותבים ב-Love Japan.
ב”שלום יפן” הסועדים מוצאים מגוון מנות שחוקרות את יחסי הגומלין בין מאכלים יפניים ויהודיים, כמו אוקונומיאקי עם פסטרמה וואגיו וכרוב כבוש, ראמן כדורי קניידלך מפורסם וכמובן קערת הלוקס Lox Bowl הכוללת חמוצים יפניים, צלפים מטוגנים, איקורה (קוויאר סלמון), ומאיו צ’ילי.
סאווה נולדה בטוקיו, גדלה בהירושימה וגרה בארה”ב מאז 1996. אהרון גדל בלונג איילנד. השניים הכירו ב-2011 כששניהם עבדו כשפים, הם נישאו ולדברי אהרון “המסעדה צמחה מהחיים האלה שהתחלנו לבנות ביחד. חלקנו וחווינו את התרבויות שלנו באוכל. היא הכירה לי את התרבות שלה, ואני הכרתי לה את המעדנייה היהודית בניו יורק. התחלנו לחפש דברים דומים בתרבויות שלנו”.
שניהם מבשלים בהשראת ההיסטוריה, המורשת והמסורת שלהם, אך אינם כבולים אליהם. “האוכל היפני התפתח במשך מאות שנים במקום אחד”, אומר אהרון “אוכל יהודי הוא ההפך הגמור. הוא היה מבוזר במשך אלפי שנים. הוא תוצר של המקום ממנו הגיע העם היהודי – מכל העולם”.
מה זה “אוכל יהודי”? תשאלו את אהרון “לפני חמישים שנה, מה שנחשב לאוכל ‘יהודי’ שונה במידה ניכרת מהיום. זה דבר שמתפתח ומשתנה כל הזמן.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
מקומות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
בעבר הכיל הארמון את משרד האדריכל בקומת הקרקע וחדר אוכל. בפנים היה גם גן
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*