בין הגבעות והכרמים של כפרי טוסקנה, שוכנת אחת האטרקציות התיירותיות המהממות ביותר, לא רק באיטליה, אלא בכל העולם כולו - מפל עם בריכות אבן גיר (ליימסטון) לבנות שופעות מים חמים. "מפל הטחנה" באיטלקית Cascate del Mulino, הוא פלא טבע וסוריאליסטי למראה, הנקווה בשטחה של טחנה ישנה, קילומטרים ספורים מחוץ לכפר סאטורניה.

מאז ימיה של האימפריה הרומית, אנשים מגיעים לכאן בכדי לרפא מחלות שונות, באמצעות מי המעיינות התת קרקעיים, באזור העשיר בגופרית ומינרלים אחרים, אגב צפייה בנוף המרגיע של הכפר הטוסקני. הרומאים בנו באזור את  בית המרחץ הציבורי הראשון בהיסטוריה, אוריניה, במרכז סאטורניה.

 

 

הספא המדהים הזה שמזמן הטבע, ידוע גם בשם “Cascatelle di Saturnia”, נראה כמו גן עדן, הבריכות בלבן וטורקיז, מהבילות בחום של 37 מעלות צלזיוס קבוע. מומלץ לבקר בקאסקטלה בסוף הסתיו או אפילו בחורף, כדי להימנע מההמונים. המים שומרים על טמפרטורה קבועה של 37 מעלות צלזיוס ללא קשר לעונה.
האגדה מספרת כי קסטה דל מולינו נוצרה מברקים שהחטיאו את מטרתם, לאחר שיופיטר השליך אותם לעבר שבתאי. כשמסתכלים על היופי של המקום הזה, זה לא כל כך קשה להאמין שהוא מעשי ידיהם של האלים.
טוסקנה עשירה במעיינות טבעיים חמים, המבעבעים מאדמתה, מלאים במינרלים. המעיינות שימשו כמרפא מאז תקופת הרומאים, שהאמינו כי המים הגופריתיים הגיעו מהאדס, העולם שבמעמקי האדמה. חלק מהמעיינות החמים הגדולים בטוסקנה, נמצאים במלונות ספא ​​ומרכזים רפואיים, אבל הכי כיפיים הם המעיינות החמים בטבע הפראי, חופשיים ובלתי מאולפים. תמצאו אותם למשל בפטרוליו, עשרים דקות דרומית לסיינה, מעיינות חמים שהיו פופולריים בקרב הרומאים ובהמשך גם אצל משפחת מדיצ’י. המעיין החם הידוע ביותר באיטליה, נמצא בסאטורניה בדרום טוסקנה, כשעה דרומית לסיינה. הוא מוקף בנוף דרמטי של גבעות ובקעות מיוערות, מטעי זיתים, שורות גפנים ודונמים של שדות חיטה וברושים מסודרים לאורך האופק. מעיינות סן פיליפו ממוקמים 40 דקות דרומית-מזרחית לסיינה, בין פסגותיו הגעשיות של הר עמיאטה, ההר הגבוה ביותר בטוסקנה. הכפר והמעיינות נקראים שמו של נזיר שגר כאן במאה ה -13.
אם אתם מתיירים את המקום ורוחצים במעיינות, הרי שהמקום היפה ביותר ללון בו ולהישאר במרחק הליכה  בין שלושת המעיינות החמים הפראיים, הוא Castello di Vicarello +39 0564 990718, טירה משוקקמת מהמאה ה-12, הממוקמת בהרי לה-מארמה, עם נוף של 360 מעלות לגבעות ולעמקים הפרושים מתחתיה. יש בה גם שתי בריכות שחייה, ספא עם ג’קוזי המשקיף על העמקים המיוערים ואוכל ויין אורגני מהאחוזה עצמה. היופי עולה בסכום המתחיל ב -370 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר.
נסו גם את La Locanda del Loggiato – Piazza del Moretto, Bagno Vignoni, +39 0577 888925, צימר מקסים הממוקם בבניין מהמאה ה -13, הקרוב לשלושת המעיינות החמים. המחיר מתחיל שם מ-130 אירו.

קראו גם:

וילת הנופש le Sorelle בטוסקנה

מלון בוטיק פולקלוריסטי: Monteverdi Hotel בטוסקנה

האדריכל שעיצב את חנויות פרדה בעולם, פותח את דלתות ביתו בטוסקנה

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מהעולם
+כתבות מומלצות
הבלוג של ורדית חרצית
מהעולם
הבלוג של ורדית חרצית
 
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
מהעולם
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
לחשבון האינסטגרם שלהם יש יותר מ-1.5 מיליון עוקבים. המשותף לשני החברים בעלי ארבע הרגליים
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
מהעולם
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
  לטכניקת daisugi קווי דמיון משותפים לזו של הבונסאי – אמנות יפנית בת אלף

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*