בדרום קוריאה מציעים לכם לשפר את החיים, באמצעות המחשת המוות שלכם - ולפני שאתם נרתעים בבהלה ועוברים לפוסט הצבעוני הבא, כדאי להתאמץ ולהבין את הרעיון, דווקא אפשר ללמוד לקח מועיל לחיים

 

יותר מ-25,000 איש, השתתפו בסיאול בטרנד הכי לוהט בעיר – הלוויה חיה המונית, בתקווה לשפר את חייהם על ידי הדמיה של מותם. “ברגע שאתה מודע למוות וחווה אותו, אתה נוקט בגישה חדשה לחיים”, אמר צ’ו ג’ה היי בן ה -75, שהשתתף בהלוויה.
המשתתפים באירוע, מבני נוער ועד לגמלאים, לבשו תכריכים, צילמו סלפי שלהם כשהם “מתים”, אמרו את “מילותיהם האחרונות” ושכבו בארון קבורה סגור במשך כעשר דקות.
הסטודנט צ’וי ג’ין-קיו מהאוניברסיטה המקומית, אמר כי בזמן ששכב בארון הקבורה, הוא הבין שהוא מתקשה ביחסים עם הזולת, מאחר והוא רואה באחרים מתחרים.
דרום קוריאה מדורגת במקום ה-33 מתוך 40 מדינות שנסקרו במדד החיים הטובים יותר של הארגון העולמי לכלכלה ופיתוח. לצעירים הדרום-קוריאנים תקוות גדולות לעתיד, אך כלכלת המדינה בקפאון וקיימת אבטלה גוברת.
עד לפני 3 שנים, שיעור ההתאבדות בדרום קוריאה היה 20.2 לכל 100,000 תושבים, כמעט כפול מהממוצע העולמי של 10.53, על פי ארגון הבריאות העולמי.
“חשוב ללמוד ולהתכונן למוות גם בגיל צעיר,” אמר פרופסור יו און-סיל, רופא במחלקה לפתולוגיה של המרכז הרפואי המקומי, שכתב ספר על מוות.
החברה המובילה בעיר לקיום הלוויות חיות, Hyowon, מציעה אותן כדי לעזור לאנשים להעריך את חייהם ולבקש סליחה ופיוס עם המשפחה והחברים. בעל החברה אומר שזה מרגש כשאנשים מתפייסים בהלווייתו של קרוב משפחה, אך עצוב שהם מחכים לכך כל כך הרבה זמן. “אין לנו נצח,” אמר “זו הסיבה שלדעתי החוויה הזו כל כך חשובה – אנחנו יכולים להתנצל ולהתפייס מוקדם יותר ולחיות את שארית חיינו בשמחה.”
רעיון ההלוויות החיות, אגב, עלה ותפס תאוצה, לאחר שהחברה קיימה הלוויה חיה כזו, כמיזם יח”צני לקידום המוניטין שלה.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*