בית המכירות הפומביות Sotheby’s, השיק מכירה פומבית בשם “Passion & Desire”. מכירות הערב הסתיימו בסכום של יותר מ -3.7 ליש”ט (5.1 מיליון דולר).

 

 

 

 

האוצרים מגדירים את האוסף כ”מפגיש בין מגוון רחב של יצירות אמנות וחפצים, אשר מעמידים את ההיסטוריה של המיניות האנושית בלי כל מסווה”, וככזה המספק תובנה כיצד אמנים עוסקים בנושא המסובך של אמנות ארוטית.
ציר הזמן שהוצג נע בין ימי קדם ועד ימינו, מפסל ניאו-קלאסי ועד תמונת שער של מגזין פלייבוי.
הפריט הוותיק ביותר, הוא לוח תבליט רומי עתיק מטרקוטה, בן 2,000 שנה ונמכר ב-20,000 ליש”ט – המתאר בית בושת. בתבליט מתוארות שלוש סצינות, מופרדות באלמנטים אדריכליים. הקטע הראשון מתאר מפגש של גבר ואישה מלווה בכלב, השני מראה גבר ואישה מחובקים, והשלישי – שני זוגות העוסקים בפעילות מינית על ספות, עם כיתוב מקוטע בלטינית.
פסלון אחר, מאפיין פסלונים פולחניים עם פאלוסים ענקיים, ככל הנראה היוו חלק מטקסים עם קשרים סמליים לפוריות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הנושא המאתגר ביותר באמנות ובפסלים, הוא הביטוי האולטימטיבי של יופי מושלם של נשים וגברים. דוגמה בולטת הוא פסל שיש לבן משנת 1868, שיצר הפסל האיטלקי פרנצ’סקו ברזאגי (600,000 ליש”ט), המתאר את הזונה היוונית הקדומה, שהצליחה להיחלץ מבית המשפט על ידי חשיפת השדיים שלה בפני השופטים, שהיו כה המומים מהיופי שנחזה בפניהם, עד שהם זיכו אותה.
פריט אחר מסוף המאה ה -20, הוא ממהדורה מוגבלת (חתום וממוספר 52 מתוך 200) – צילום מאוד ידוע “Natassia Kinski והנחש, לוס אנג’לס, קליפורניה, 1981” של הצלם ריצ’רד אבדון, שנמכר ב- 70,000 £. אבדון, שמת ב-2004, היה צלם אופנה אמריקאי ידוע וקינסקי, דוגמנית גרמניה לשעבר, היתה אז כוכבת הוליוודית. התמונה צולמה בתוך שעתיים, בהזמנת מגזין “ווג”. לדברי סותבי’ס הוא “מתייחס בבירור למושגים עמוקים באמנות הקלאסית ובמיתולוגיה, הידוע ביותר מתוכם הוא סיפור אדם וחוה והנחש”.
במכירה נמכר גם הגיליון הראשון והמיתולוגי של מגזין “פלייבוי”, עם מרילין מונרו על השער.
האוסף כלל גם גברים כאובייקטים ארוטיים, למשל, פסל שיש לבן “Bust of Antinous”, שנוצר על ידי אמן לא ידוע (בטח לא רצה צרות), שנמכר ב- 100,000-150,000 ליש”ט. הפסל המגולף להפליא, מתאר את אנטיניוס, המאהב של הקיסר הרומי אדריאנוס, אשר נודע לאורך ההיסטוריה בשל המראה הטוב שלו, ונחשב כסמל של ההומו הראשון. הוא טבע בצורה מסתורית במעמקי הנילוס, בשנת 130 לספירה, כשהוא רק בן 19, והקיסר צלל אף הוא לאבל ממושך ובהמשך, הקים עיר במצרים, אנטינופוליס, לכבוד הנער היווני ופעל להערצתו כאל. פסלים רבים של Antinous הוזמנו על ידי הקיסר ודוגמאות ששרדו ניתן למצוא במוזיאונים הגדולים בעולם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.sothebys.com/…/auct…/2018/erotic-sale-l18325.html

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
תרבות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
תרבות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*