הבית באחד מערי השרון, יושב על מגרש של חצי דונם ובנוי בשטח של 350 מ"ר, בשלושה מפלסים. הבית מיועד לזוג ושלושה ילדים בוגרים. בני הזוג ביקשו בית בסגנון אירופאי-קלסי ולאורך התהליך נוצר שילוב של סגנון FUSION בזכות אלמנטים תעשייתיים, שהופכים את הבית למיוחד ושונה.

 

 

מבחוץ הבית נראה מאוד קלסי בזכות תריסי העץ, הקרניזים, הרעפים עם הגל הגבוה והצבעוניות המונוכרומטית. לעומת זאת בפנים, הוא קלסי אך עם הרבה נגיעות תעשייתיות באמצעות תעלות מיזוג חשופות, פסי תאורה, השימוש הנרחב בברזל ועוד. “סגנון ה-FUSION מאפשר לבני המשפחה ליהנות ממגוון של תחושות בחללים שונים ובמעברים ביניהם” מסבירה נירית פרנקל “הם יכולים לשבת לאכול על השיש באווירה מודרנית, או בפינת אוכל שהיא חמימה ועם נגיעות כפריות, לשבת בסלון שהוא תעשייתי יותר באופיו, או ליהנות בחוץ מהסגנון הקלסי שמשרה רוגע. המטרה לחוות נופים וליהנות מתחושות שונות”.
המבנה נצפה מהרחוב. עם גדר בריקים ושער כניסה מסוגנן מברזל. נכנסים לבית באמצעות מדרגות מרחפות, שהצמחייה שתולה וגולשת מהצדדים. מהחזית נראים האלמנטים הקלסיים, בהם גגות הרעפים, קרניזי הבטון. בעת הכניסה למבואת הכניסה ולמעשה מולנו ממוקם הסלון, המשקיף לבריכה. אחד האלמנטים הבולטים הינו ספריית המתכת, שהינו מוטיב חוזר בכל הבית. הספרייה קלילה, מחולקת לאלמנטים אנכיים ואופקים, משמשת מחיצה בין הסלון לחלל המדרגות, בה שילבנו חפצי אמנות. הסלון בעל מראה קליל, עם תאורת ספוטים שמאירה חפצי אמנות בספרייה ובסלון בכלל. הבית רוצף בפרקט עץ בגיוונים שונים, חלקם מעושנים יותר וחלקם פחות, שהופכים את הרצפה לפריט אמנות אחד גדול.

 

 

 

 

 

 

 

 

לצד הסלון ממוקם המטבח ופינת האוכל, שלמעשה ממוקמים בחלל אחד. לפינת האוכל נבחר שולחן עגול, יציקה של רזינה עם שיבוץ שנהב. כאן ממוקמים מוטיבים חמים יותר, באמצעות כיסאות קש, יחידת נגרות נמוכה מעץ אלון טבעי, כיסאות בר עשויים עור, וכל אלו מתמזגים עם שאר החלל, שהינו בעיצוב תעשייתי. במטבח קיימת יחידת נגרות שחורה גבוהה, שבעצם מובילה לחלל מזווה נוסף סגור, ואחורי. קיימת ויטרינה עם יציאה מהמטבח ומהסלון, כאשר החללים משקיפים לבריכה. בחלל החוץ מיקמנו פינת אוכל חיצונית שיושבת בין המטבח לסלון (בחלק החיצוני). תכננו יחידת עץ מרחפת לצד הבריכה, שממנה אפשר לטבול רגליים, גם בלי להיכנס לבריכה. הריצוף הורחק מגבולות המגרש, ונוצרו רצועות גינון עם עצים שיצמחו בעתיד וימסכו את בני הבית מהעוברים והשבים.

גם חדר ההורים צופה לבריכה. לחדר זה , בחרו האדריכליות להשאיר את הגג חשוף, בדומה למטבח, על מנת להגדיל את נפח החלל בצורה מקסימלית. המיטה הזוגית עם ספריות לידה. החדר כולל פינת ארונות, שהינו אלמנט נגרות שעוצב במיוחד והנו המשך ישיר של הבית. מאחורי המיטה, ועם קיר מפריד, ממוקם חדר הרחצה. נבחר חיפוי עץ, יחידת נגרות שחורה, וגופי תאורה מפליז – זה המקום בו הכנסנו קצת יותר חומרים. המקלחון מפנק עם ספסל ישיבה.

ההגעה לקומה העליונה באמצעות גרם מדרגות מרחף ואוורירי, הוא מוביל לחדרי הילדים. החדר של הבת תוכנן איתה בשיתוף פעולה, ביקשה להכניס צבעוניות שונה משאר הבית. עשינו זאת בדמות של טפט בדוגמאת טרצו, וריהוט עם כורסאת קש ועור, כסא, כריות מיטה, תמונות הקיר, יחידת ברזל נמוכה ועוד. היא קיבלה עולם מעט שונה מהבית. כך גם חדר הרחצה עם ריצוף טרצו, שכל כולו בגווני אפור.
הסלון המשפחתי ממוקם במרתף. בעיצוב נקי. נבחרו שטיח, גופי תאורה, ואקססוריס משלימים, עם יחידת מתכת לבנה מיוחדת. פינה משפחתית מפנקת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*