הבית שתכננו שרה ונירית פרנקל במרכז הארץ, מוכיח שניגודים יכולים להתקיים בהרמוניה. על ידי שילובים מוקפדים בין מסות ונפחים, סגנונות וחומרים, הן הצליחו ליצור סביבת מגורים אלגנטית ומוקפדת, חפה מטרנדים אך שאינה משעממת לרגע.

 

 

הדרישה הייתה ליצור סביבת מגורים מסוגננת ועם זאת מזמינה ועוטפת. הבית ממוקם על מגרש בשטח של כחצי דונם באחת מערי המרכז ובפני המתכננות עמדו מספר אתגרים: אחד היה ליצור מרחב מגורים באווירה כפרית בלב סביבה אורבנית ושני, ליצור דרכי גישה שתהיינה מזמינות ומפוארות מכיוון שמדובר במגרש פנימי. בנוסף, דאגו לתכנן סביבת אירוח חיצונית אינטימית שאינה פונה לזאת במגרש השכן.
המעטפת החיצונית היא אירופאית קלאסית, עם שילוב בין בריקים צבועים לבן, לבין טיח בהיר, שבחלקו התחתון ניתוקים שיוצרים טקסטורה ודפוס מעניין. תריסי העץ הלבנים בולטים אל מול הפרופיל הבלגי הכהה.

 

 

 

 

שטחו הבנוי של הבית הוא כ-220 מ”ר בנויים על פני שתי קומות. תכסית המבנה תוכננה כך שאזורי המחיה הפנימיים יפנו כולם לאזור האירוח החיצוני ולבריכה. בקומת הכניסה מצויים מרחב ציבורי פתוח ומואר וסוויטת הורים אינטימית בינם חוצצת ספריה דומיננטית עשויה עץ אלון ששוברת את הצבעוניות הקרירה והמונוכרומטית. בסופה מסדרון שמוביל לכניסה לסוויטה. את הויזאליות האקלקטית שובר קו נקי מובהק בגוונים של שחור, לבן וגרפיט ופרקט עץ אלון בהיר מעושן בדוגמת פישבון שמכניס חמימות לחלל. חלל האירוח פתוח לגג חשוף ומשופע עשוי קורות עץ מולבנות שבעות אל מול פתחים עשויים פרופיל בלגי מברזל בגוון שחור.
הקו המודרני ממשיך גם במטבח הפרללי. כחזיתותיו נצבעו בגוון גרפיט שנשבר הודות לשיש הסטטואריו הבהיר. בעמודה הגבוהה משולבת לצד מכשירי החשמל הגלויים נישה מאובזרת במכונת קפה ומכשירים חשמליים. חבויים. במקביל למטבח, פינת האוכל מעץ אלון מגורד צבוע בפחם וכיסאות עץ קלילים, מנימליסטיים ונמוכים ששוברים במעט את המסה הכהה ומאפשרים ראות נקייה מכל הצירים.
כדי העץ הגולמי שמונחים על גבי שולחן האוכל הם אנטיתזה לכדי הנירוסטה שמוצבים במטבח. הם ממצים את המכלול העיצובי: מנימליסטי מול ראסטיק כפרי וניגודיות של חם וקר. שלושת גופי התאורה הפיסוליים שנתלו מעל הפינה עשויים ברזל בשילוב כדורי שיש. הנורות עצמן עטופות זכוכית מסוגננת שמתחברת היטב לנראות המנימליסטית של המטבח.
בחלל הסלון ניצבת מערכת ישיבה עמוקה ומפנקת עטופה בד פשתן עליה מונחות כריות בשילוב צדפים בדוגמה גיאומטרית-גרפית. התמונה מעל הספה ממלאת את החלל, תוחמת את פינת הישיבה כולה ומייצרת תחושה אינטימית בחלל הפתוח והאוורירי שגובהו כמעט 5 מטרים. מולה, ניצבות שתי כורסאות ברזל פיסוליות על גביהן כריות עור בגוון ניוד שמכניסות צבעוניות רכה ונעימה. שולחן הסלון עשוי גם הוא עץ מגורד בגוון פחם המתכתב עם זה שבפינת האוכל. רגלי הברזל המנימליסטיות של השולחן מכניסות מימד תעשייתי לחלל המעונב. כדי החרס העתיקים יוצרים ניגודיות ביחס לאלמנטים המודרנים, מחממים את האווירה ויוצקים לתוכה מימד תרבותי, אמנותי והיסטורי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גרם המדרגות הממוקם בין ספריית האלון לשירותי האורחים עשוי שלחים מרחפים עטופים באבן בלוסטון. המעקה מורכב ממוטות ברזל בגוון כהה ומאחז יד מעץ מסוגנן ומפותל שבוצע בעבודת יד אומן. בשירותי האורחים ניצב כיור FREE STANDING עשוי חבית מתכת על גבי קיר נגרות מחורץ על גביו נתלתה גם מראה עם מסגרת מרחפת מברזל בה שולב מדף לדקורציה.
בסוויטת השינה ניכר כי שברו השתיים לכיוון חם יותר שמתבטא בשפע של טקסטיל וטפט טקסטורלי עליו נשענת המיטה שיוצר תחושה עוטפת ומגוננת. מול המיטה ארון קיר ארוך עשוי שלבי תריסים בהירים שתפקידם לשבור את מסת החלל ולהכניס רובד חומרי נוסף. מבעד למפתח הגדול נגלית לצד הבריכה פינת ישיבה אינטימית תחומה ומוגדרת על ידי מערכת הריהוט.
אל חדר הרחצה בסוויטת השינה מובילות צמד דלתות עשויות פרופיל בלגי בגוון בהיר ומרענן ופרקט האלון ממשיך גם לתוכו. ארון הכיור עשוי נגרות מרחפת שמצליח לתת תחושה של רהיט בפני עצמו ובאגרטל הענבר שמוצב על גביו מונחים ענפי קינואה בתצורתם הטבעית. פרטי פרזול פליז נחושתי מאזנים במעט את הגג החשוף שיוצר תחושה של נפח וגובה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*