אחת המעצבות הנועזות והססגוניות בעולם כיום, היא Joana Vasconcelos, ילידת פריז החיה ועובדת בליסבון, בת 52 (נולדה ב-1971), אמנית פורטוגזית הידועה בעבודותיה הענקיות. היא פרצה לתודעה כשבחרה להציג בביאנלה בוונציה 2005, את A Noiva (הכלה), נברשת בגובה 20 מטר עשויה מ-14,000 טמפונים.

בשנת 2012 היא כבר הציגה את עבודותיה בתערוכת האמנות העכשווית השנתית הגדולה בארמון ורסאי והייתה האישה הראשונה והאמנית העכשווית הצעירה ביותר שהציגה בוורסאי. בשנה שאחריה היא ייצגה את פורטוגל בתערוכת יחיד בביתן המדינה בביאנלה בוונציה והייתה האמנית הפורטוגלית היחידה שהציגה תערוכת יחיד רטרוספקטיבית “I’m Your Mirror” במוזיאון גוגנהיים בבילבאו בספרד.
אפשר למצוא אצלה גם עיצוב שימושי, למשל העיצוב שלה לספות BOMBOM (עבור Roch Bobois), הנראות כמו מקבץ אמבות עגלגלות, המבקש להצהיר על פשטות: הפרופורציות שלהן מתאימות לשימוש יומיומי (בניגוד לאובייקטים הענקיים המאפיינים אותה), הקווים שלהן פשוטים וברורים – סוג של אמבה עגלגלה ובמרכזה נעוצות כריות. הצורה והמבחר שלהן פונקציונליים ויודע להתאים עצמו למרחב מגורים משתנה. צורת הספות והצבעוניות הכה מוכרת של Vasconcelos, מספקות לצד הפשטות העיצובית שלהן, גם שובבות ושמחת חיים מעודדת. מצרך חיוני כיום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*