כפתורים עשויים ממתכות יקרות וכובעים לבנים פיסוליים עשויים מבד הנמתח לאורך של עד 10 מטר. הפרטים הסטוריאליים המוזרים הללו, שהיו חלק בלתי נפרד מהבגדים ההולנדיים של הקהילות המסורתיות, לפני למעלה מ-100 שנה, שוחזרו על ידי הצלם ההולנדי Ezra Böhm בן ה-21 - פרס Sony World Photography לסטודנט, 2022.

הסדרה של בוהם, שכותרתה “The Identity of Holland“, זיכתה אותו בתואר צלם סטודנט של השנה 2022 בתחרות פרסי הצילום היוקרתית Sony World Photography.
מטרתו של בוהם הייתה לתעד קהילה שלדעתו הולכת ונעלמת בחברה המודרנית. התמונות שלו מציגות אנשים בהולנד של המאה ה-19, חמורי סבר, לבושים בתלבושות הולנדיות מסורתיות. הבגדים משחזרים בקפדנות ובאמינות את ההיסטוריה התרבותית שלהם, אותם לבשו כדי להשתתף בתפילה בכנסייה או לצאת לטיול רגלי בעיר. החלק הגדול של התמונות, צולמו אצל אנשים אשר עדיין לובשים מדי פעם את הבגדים הללו, כדי להמשיך ולאחוז בשורשיהם התרבותיים.
“המטרה הייתה להוקיר את התרבות הישנה של הולנד”, אמר בוהם. “אבל מלבד כל היופי, לקהילות האלה יש משהו משותף רב ערך שאנו מפספסים לעתים קרובות בחברה המודרנית: תחושת הביחד, ביטחון וגאווה. אנשים רבים איבדו היום את השורשים התרבותיים שלהם ויכולים להרגיש מנוכרים בחברה מלאה באזרחים גלובליים. על ידי הצגת הקהילות הללו לעולם, אני מקווה שאנשים יתחילו להסתכל שוב על השורשים התרבותיים של עצמם”.
בוהם, סטודנט ב-Nederlandse Academie voor Beeldcreatie באיינדהובן, יקבל ציוד צילום של סוני בשווי 30,000 יורו ($33,000) לבית הספר שלו.

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
אמנות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
אמנות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
  במשך 30 שנה עמל חובב האמנות היצירתי, כדי להמיר את ביתו השכור לווילה
פסלי ידיים במקדש של אל הרגליים
אמנות
פסלי ידיים במקדש של אל הרגליים
           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*